INTERNET<>
092009<><>

Preraspodela snaga na Internetu

Novi juriš

Microsoft i Yahoo! se sporazumeli • Nov napad na Google

Već godinama se vodi virtuelni rat između tri igrača, za tržište internet pretraživanja. Od kada je Google postao brend i najbolje plasirani pretraživač, mnogi su postali pretendenti na presto, među prvima Yahoo. On je od 2003. godine u otvorenom fer-plej ratu sa firmom Google, ali je priča počela da se zahuktava tek ulaskom na scenu trećeg igrača – Microsofta.

U svojoj nameri da pokori tržište browsera, ovaj IT gigant je u potpunosti prevideo mogućnosti koje nudi Internet, što je svojevremeno nevoljno priznao i sam Gejts. Od tada se Microsoft na sve načine dovija ne samo da dobije neko parče već i da otme čitavu tortu! To je jasno pokazao svojom namerom da preuzme kompaniju Yahoo (2007. godine), što su zvaničnici iz firme Google komentarisali kao pokušaj „silovanja” od strane Microsofta i korišćenja njegovog oprobanog monopolističkog uticaja na ovaj deo tržišta. Do spajanja dve firme posle svega nije došlo, i nije tajna da je jedan od razloga taj što je Yahoo radije želeo da sarađuje sa Googleom! Interesantno, ali se njihovoj saradnji, koja je usledila polovinom 2008. godine, usprotivilo američko antimonopolističko administrativno telo, isto ono koje nije reagovalo u slučaju monopolističkog položaja Microsofta (njega je, da podsetimo, osudila samo EU, prim. aut.)! Kada nije mogao milom, Microsoft je krenuo silom i započeo „rovovsku bitku za Yahoo”, o kojoj smo pisali pre godinu dana (www.sk.rs/2008/09/skin07.html). Ubacivanjem svojih ljudi u odbor firme i odlaskom Džeri Janga, jednog od osnivača firme Yahoo, sa položaja glavnog direktora, napokon je mogao da se razmaše.

Komercijalni uspeh ili brodolom?

Zato ni čudo to što su krajem jula ove godine Microsoft i Yahoo ipak potpisali desetogodišnji sporazum o međusobnoj saradnji i zajedničkom poslovanju, sporazum za koji je (blago rečeno) proliveno mnogo virtuelne krvi (yhoo.client.shareholder.com/PRESS/releasedetail.cfm?ReleaseID=399702). On bi trebalo da predstavlja poboljšanje iskustva pretraživanja Weba za korisnike kao i za web oglašivače, te da predstavi nove inovacije u toj industriji. Pojednostavljeno rečeno, Microsoft će sada moći da koristi tehnologije Yahoo pretraživanja u razvoju sopstvenog pretraživača Bing, koji će uskoro stajati i iza svih Yahoo pretraga, dok će Yahoo postati ekskluzivni predstavnik obe firme u internet svetu time što će predstavljati agresivnu marketinšku i prodajnu silu Microsofta u oblasti pretraživanja, pre svega kada je u pitanju reč o online reklamiranju, od čega Google živi. U narednim mesecima svakako će biti otkriveno više detalja, ali sasvim je jasno da će situacija tek sada postati zanimljiva. Korisnici Yahooa će videti promene tek tokom sledeće godine, s obzirom na to da će obrada sporazuma od strane različitih regulatornih tela trajati mesecima, kao i da će biti potrebno vreme da pretraživač Bing počne da koristi Yahoo tehnologiju pretraživanja. Prava korist od sporazuma videće se tek za nekoliko godina, kada se Yahoo ponuda u potpunosti transformiše, smatraju web analitičari (news.bbc.co.uk/2/hi/business/8174838.stm).

Kombinovano, obe firme sada imaju oko 30 odsto učešća na tržištu internet pretraživanja. Google i dalje drži suverenu poziciju sa 67 odsto. Vrednost akcija Yahooa pala je za 7,5 odsto, a Googleovih za 1 odsto, dok je vrednost Microsoftovih akcija neznatno porasla (www.wired.com/epicenter/2009/07/microsoft-yahoo-2). Firmi Yahoo ovaj sporazum je doneo više nego potrebnu infuziju u finansijskom smislu, a Microsoft se konačno dočepao alata kojim može da se upusti u borbu sa Googleom. „Bing”, kaže analitičar Nil Mekdonald, „ima potencijal i pokazuje da je Microsoft sada ozbiljan kada je u pitanju ulaganje u pretraživače. To je verovatno ubedilo Yahoo da odustane od sopstvenih ulaganja u korist Binga i fokusira se na razvoj svog portala kako bi pružao bolji online sadržaj i time privukao kvalitetne oglašivače.” (www.pcworld.com/article/169295/bing_was_tipping_point_in_microsoftyahoo_deal.html). Da li će ovo predstavljati ogroman komercijalni uspeh za obe firme ili brodolom neslućenih razmera, ostaje da se prati u narednim godinama.

Iris MILJKOVIĆ

 
.rs
Preraspodela snaga na Internetu
Šta mislite o ovom tekstu?
Kako to radi RIAA
Zarada preko Interneta u Srbiji i inostranstvu, čak do Tajvana i Malezije
Privatnost na Internetu (1)
S jezika na jezik
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera