Fudbal jeste najvažnija sporedna stvar na svetu, ali virtuelne reprezentacije košarke (bar kada je PlayStation 3 u pitanju) ove godine postoje u više iteracija. Pored NBA Live 09 (koji se, uzgred, neće pojaviti u verziji za PC), igrači mogu da se odluče i za NBA 2k9 (izlazi za PC) i NBA 09: The Inside, igru koja je isključivo namenjena vlasnicima Sonyjevih konzola (opis verzije za PSP možete pročitati u rubrici „PSPlay”). Izbor je veliki, i u takvoj situaciji sigurno je je teško doneti odluku kojem se jatu prikloniti, ali stvari stoje manje-više slično kao i prethodne sezone. NBA 09: The Inside je fast & furious arkada, NBA 2k9 koristi simulacijski pristup tematici, dok se NBA Live 09 nalazi negde u sredini...Želja autora Livea da se što je više moguće približe 2K Sportsovom ostvarenju vidljiva je i iz aviona. Pre svega, ovogodišnje izdanje igre znatno je usporeno i akcija više ne podseća na mimoilaženje brzih vozova. Jedna od najvećih mana igre u prošlosti bili su upravo furiozna brzina odvijanja akcija, suludo brzi kontranapadi, besmislena zakucavanja, koja ste mogli da obavite maltene iz svake akcije, i virtuozni driblinzi koji su činili da odbrana bude samo nemi posmatrač dešavanja na terenu. Stvari su sada promenjene, pa je za postizanje koševa potrebno pažljivo planirati akciju, tražiti rupe u protivničkoj postavci i poentirati iz sigurnih pozicija. Brzi kontranapadi lako se sprečavaju kontaktom igrača (nema šanse da projurite pored kao da ne postoje), dok će smeli pokušaji zakucavanja uglavnom završavati „bananama” ili, još gore, odbijanjem igrača da uopšte pokuša sa atraktivnim propuštanjem lopte kroz obruč. Upravljanje igračima i dalje je veoma jednostavno, ali je implementirana i čitava paleta specijalnih mogućnosti zaduženih upravo za fino planiranje akcija. Ubačena je podrška za preduzimanje Pick&Roll akcija, tu su Quick Strike pokreti za dribling, ali i sistem Signature Playcalling kojim se saigračima izdaju specifične komande. Hoćete Stojakovića samog na liniji „trojke”? Brzo pritisnite taster ’L1’ i sa spiska komandi pronađite onu koja će mu „narediti” hitro postavljanje na poziciju za šut. Izbora ima sasvim dovoljno, a važno je istaći to da se timska taktika na ovaj način može tweakovati i u fazi odbrane.  | Izbor igračkih modova više je nego zadovoljavajuć. Tu su režim Dynasty, odigravanje pojedinačnih utakmica „na brzaka”, All-Star vikendi, FIBA svetsko prvenstvo, Be A Pro mod, online „prašenje”, Live akademija... Poslednji režim pretrpeo je najveće izmene, tako da sada podseća na pravi trening kamp. U verziji igre za prošlu godinu, ili u Fifi, mogli ste samo da šutirate na koš/gol – ovde je bukvalno moguće „brusiti” sposobnosti obavljanjem najrazličitijih tipova mini-zadataka. I odigravanje svetskog prvenstva donosi dosta noviteta – na spisku se nalaze čak 24 reprezentacije (prošle godine osam), a među njima je i naša. Stojaković, Miličić, Jarić, Radmanović, Krstić, Vujanić, Teodosić, Gurović i drugovi željni su slave i naprosto žude da objasne autorima da je strength od samo 78 poena previše mali za bivše svetske prvake.Jedan od najvećih noviteta igre je tzv. sistem NBA Live 365. Naime, sposobnosti svakog igrača menjaju se od utakmice do utakmice i često se može desiti da se nešto što je bila prednost pretvori u nedostatak. Svaka akcija na terenu pretače se u DNA kod, kojim se meri umešnost svakog pojedinca u određenim situacijama. Jedan dobro šutira sa ove pozicije, drugi voli da obavi dribling baš sa te strane, treći je odličan u „polaganju” lopte u koš... Sposobnosti se menjaju, nekada čak i na dnevnom nivou, i ne moraju zavisiti samo od trenutnih afiniteta igrača ili forme, već i od bolesti, povreda i slično. EA je osmislio naročit sistem praćenja koji prikuplja sve ove informacije i prosleđuje ih putem Interneta igraču! U prevodu, to znači da će se igrači u igri ponašati baš kao i njihovi realni komplementi – mučiće se pri šutu, biće povređivani, praviće neuobičajene greške... Na DNA igrača možete uticati i sami tako što ćete po sopstvenom nahođenju „preurediti” njegove sposobnosti, baš onako kako to odgovara vašem stilu igre. Implementirani DNA sistem mnogi već nazivaju revolucionarnim! Tehničke karakteristike su izuzetne. Akcija jednostavno klizi, nema nikakvih zastajkivanja, „cepanja” ekrana i sličnih kerefeka. Dvorane su modelovane do najsitnijih detalja, publika uzima aktivno učešće u dešavanjima na terenu, igračima se na licima jasno mogu videti emocije, pa čak i kapljice znoja. Moramo priznati da, iako većina igrača „liči na sebe” kada se akcija posmatra sa strane, modeli izgledaju pomalo džombasto, stripski, kao da je to nekakva moda ove godine. Inače, u close-up shotovima čini se kao da igrači „isijavaju” auru – svetle po konturama, što nam se baš nije svidelo. Takođe, autori su mogli da se potrude i da u igru implemetiraju nekakvu podršku za tehnologiju Sixaxis. Ako ništa drugo, barem su slobodna bacanja mogla da se izvode na ovaj način, kao što to postoji u serijalu NBA 2kX... Vladimir PISODOROV | | |

Verzija za Wii | Prošlogodišnji NBA Live za Wii bio je elementarna nepogoda koju smo s radošću zaboravili. Nažalost, franšiza All-Play nije donela očekivana poboljšanja, osim možda na planu personalizacije i jasnije distinkcije u odnosu na NBA Live za „velike” konzole. I ove godine imamo sijaset primedbi na račun gameplaya i čitave palete bagova koji pogađaju upravljački sistem i interfejs, što svedoči o aljkavosti razvojnog tima, nedostatku vremena i sredstava ili, prosto, neznanju (nikada ranije EA nije izbacio toliko kvalitativno različitih izdanja kao ove godine). Prezentacija u celini nije na nivou NBA Livea (loš brending, ružne ikonice, problemi s detekcijom wiimotea), grafika i dalje „miriše” na PlayStation 2, što je ispod svakog kriterijuma, dok je zvuk za nijansu kvalitetniji. Igrači su bolje balansirani nego lane, tako da više nema supertalentovanih pojedinaca sa vanzemaljskim statistikama, a konačno postoje i atraktivne alley-oop akcije, koje po pravilu završavaju pogotkom. U srži, međutim, NBA Live 09 All-Play nije mnogo odmakao od prethodnika – nema režima Dynasty, niti opcija za kreiranje sopstvenih igrača. Krajnje je vreme da EA napravi pristojnu košarku za Wii ili da taj posao prepusti nekome sa više entuzijazma. | Gradimir JOKSIMOVIĆ |
|


|