PRVI UTISCI<>
032006<><>

Dungeons & Dragons Online: Stormreach

Hladan vazduh misteriozne tamnice prodirao je kroz kosti. Iz susedne sobe čuo se mljackavi zvuk, progresivno postajući sve jači. A onda si ga ugledao: zlokobni ooze mrko te je gledao, titrajući svojim želatinoznim telom očekujući napad... Muhahahaa. Zaista, svaka čast pen-and-paper D&D-u kao fenomenu, ali neke stvari su za mene uvek predstavljale nepremostivu prepreku. Glas dungeon mastera unesenog u storyline prekidao je moje učešće u svakom pokušaju da u omanjem društvu odigram avanturu na tabli: posle druge rečenice (u proseku) počinjao sam da se nekontrolisano smejem. I can’t help it!

Poenta ovoga? Pa, recimo da ima veze sa komercijalnim i hard-core aspektom licence. Translacija D&D pravila u glatku i pristupačnu formu ima apsolutnog smisla: igre nalik na Icewind Dale i Baldur’s Gate dokaz su da se i usko specifična pravila table top igara mogu konvertovati u privlačnu formu. Ali instistiranje na apsolutnoj čistoti source materijala i svom geekizmu koje to podrazumeva nije dobra ideja. Svi proizvodi koji insistiraju na košer varijanti osuđeni su na status marketinške niše.

Dungeons & Dragons: Online je klasični primer B pristupa. Autori MMORPG-a koji u svakom intervjuu sa strašću kolerika apostrofiraju „ozbiljnost i doslednost” implementacije D&D 3.5 ruleseta i pljuju po neozbiljnosti „pojava” tipa World of Warcrafta zaista ne znaju kako ovaj svet funkcioniše. Uloživši nekoliko dana u analizu mističnog svijeta koji nudi open BETA verzija D&D: Onlinea, mirne duše igru mogu da uporedim sa, recimo, karfiolom: tu biljku većina ne želi na svom stolu, ali oni koji je jedu u slast kunu se da ništa na svetu nije ukusnije. Ja ga ne volim.

Eberron, novi svet i kampanjski setting u interaktivnoj formi, premijerno je prikazan u Dragonshardu, a u Stormreachu dobija svoju punu realizaciju. Kao i svaki MMORPG, i ovaj počinjete kreacijom heroja, štelujući rasu, klasu, osobine i izgled po sopstvenom nahođenju (gotovo sve je tu osim monka, ali zato imate warforgede: rasu inteligentnih mehaničkih golema). Zatim sledi izbor BETA servera (od trenutnih pet), posle čega avantura može da počne. Prvih nekoliko sati igre urađeno je u striktno linearnoj formi pseudotutorijala koji ima za cilj da vam razjasni osnovne i kompleksne pojmove i tehnike vezane za borbu, interakciju, uzimanje questova i napredak po nivoima. Kada rešite incijalni quest vezan za sakupljanje čarobnjačkih artefakata u trening tamnici, preporučujemo vam da posetite svaku od class-training soba i pobliže se upoznate s mehanikom igre. Kad sve ovo svarite, uzmite brod i otisnite se ka Stormreachu, glavnom HUB-u vaših budućih avantura.

D&D Online je MMORPG urađen u hermetičnoj formi: sve questove („avanture”, kako ih igra naziva) rešavaćete u instancama, bez nelinearnosti na otvorenom, što je karakteristika gotovo svih sličnih igara na tržištu (Everquesta, WoW-a...). Ubijanjem monstruma u dungeonima ne stičete iskustvo: XP dobijate isključivo završavanjem questova. Igra ne poseduje nikakav oblik PVP-a (Player VS Player borbi) niti crafting profesije pa samim tim ni razrađen sistem trgovine među igračima. Napredovanje po nivoima je izuzetno sporo, a limit koji možete dostići je 10... S druge strane, sam gameplay je relativno kompleksniji u odnosu na slične igre (mada to „remains to be seen” zato što još niko nije dostigao end-game sadržaj).

D&D Online: Stormreach na prvi i drugi utisak deluje kao single-player igra kojoj su dodati multiplayer elementi i kao takva se (po mom skromnom mišljenju) malo razlikuje od nekog modula za Neverwinter Nights. Ovo uzmite sa rezervom jer niko ne može da pretpostavi da li će (i kako) igra da se razvija kada dostignete level cap. Ne znamo da li su autori planirali neke masovnije interakcije tipa raida sa ciljem ubijanja über-bossa ili slično. Za sada sve nekako deluje malo i limitirano, bez obzira na životnost igre i detaljno razrađene instance (sa sve baršunastim glasom DM-a koji dosoljava atmosferu).

Osnovni problem za budućnost igre biće ograničenost sadržaja: šta će biti kada rešite sve questove? Šta će vas motivisati da je igrate po ceo dan i noć? Lukavi i perfidni grind/farm koncept jednog WoW-a garantuje bukvalno unlimited replayability, što D&D Online ne poseduje ni u naznakama.

Borba, kretanje i interakcija urađeni su u 3D maniru sa pogledom u trećem licu. Na grafičkom planu igra zaista kupi sve kolačiće: predivni i fleksibilni engine zaista pleni kvalitetom, a modeli monstruma i arhitektura tamnica deluju lepše i detaljnije čak i u odnosu na Everquest 2. Uživanje vam može pokvariti (bar u BETI) samo užasan FPS lag koji je posledica memory leak problema: posle jednog do dva sata igre morate resetovati mašinu da biste mogli normalno da nastavite s igrom.

Budućnost D&D Online: Stormreacha? Igru će igrati (tj, ostati u pretplati) samo oni koji D&D igraju na papiru. Mainstream publika ovo neće zagristi.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Lord of The Rings: Battle for Middle Earth II
Panzer Elite Action
Timeshift
Shadowgrounds
Commandos: Strike Force
Crashday
Dungeons & Dragons Online: Stormreach
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera