102 Dalmatians: Puppies to the Rescue | Drugi deo popularne filmske priče o majušnim dalmatincima („102 dalmatinca: kuce u akciji”) Disney je pretočio u simpatičnu 3D platformsku arkadu za najmlađe korisnike računara, za razliku od prvog dela igre koji je imao formu point & click avanture (101 Dalmatians: Escape from DeVil Manor, SK 4/1998).U žiži filmske priče, koju igra prati do detalja, i ovoga puta nalazi se zlobna Kruela DeVil, koja sada poseduje fabriku igračaka. Ovoga puta opasnica se naljutila zato što deca ne kupuju njene igračke, već troše novac na bezvezne kućne ljubimce. Kao pravi zločinački um, Kruela je smislila opak plan: napraviće igračke-robote koji će kidnapovati sve kućne ljubimce, što će dečicu naterati da se igraju njenim plastikanerima. Kako su po čitavoj Engleskoj štenci dalmatinaca počeli da misteriozno nestaju, Domino i Odbol su rešili da ispitaju stvar i preduzmu sve što je u njihovoj moći da otkriju šta se zapravo dešava. Igrač upravlja jednim od ova dva štenca u avanturi koja ih vodi kroz Regent park, prodavnicu igračaka, Pikadili skver, Big Ben kulu i mnoge druge poznate lokalitete u glavnom gradu Ujedinjenog Kraljevstva. Svaka lokacija je zapravo nivo sa specifičnim zagonetkama na kojem obitavaju raznovrsni negativci koji žele da hrabrim kucama pomrse konce. Uglavnom se radi o bezobraznim igračkama kao što su majmuni sa činelama, pajac koji iskače iz kutije i automobilčići na daljinsko upravljanje. Postoje i neprijatelji u ljudskom obličju, beskrupulozni pomoćnici Kruele DeVil (Horas i Džasper), koji krstare gradom s mrežom za hvatanje u ruci, spremni da zgrabe svakog ljubimca koji protrči. Oni nisu naročito brzi, ali zaslužuju medalju za upornost pa ih treba stalno držati na oku. S druge strane, kuce se oslanjaju na brzinu, mogućnost skakanja i lavež koji koriste kao oružje za uklanjanje zlih igračaka. Budući da je objavljen još 2000. godine i s tehničkog aspekta više ne može da parira aktuelnim naslovima, 102 Dalmatians je zadržao izvornu atmosferu i zaraznost. Iako je namenjena svim uzrastima i ima krajnje pojednostavljen upravljački interfejs, igra nije baš sasvim jednostavna, a na momente može biti i poprilično zahtevna pa je neka realna starosna granica između osam i deset godina (doduše, današnji „klinci i klinceze” daleko veštije barataju elektronskim igrama od starijih generacija). U celini, igra je sjajno uobličena, odmerena i zanimljiva od početka do kraja: nivoi nisu predugački, a postoji i nekoliko dinamičnih mini-igara koje upotpunjuju dobru atmosferu (mini-golf, lavirint). Kretanje je precizno, a kamera nema većih problema da prati akciju, osim na retkim „skučenim” lokacijama. Preglednost terena je donekle ograničena nemogućnošću kamere da se pokreće nagore i nadole (nepotpuno 3D okruženje). 102 dalmatinca: kuce u akciji (kako glasi distributerski prevod) je pravi predstavnik žanra „diznijevskih” platformi i neosporno zabavna igra koja će se podjednako svideti i dečacima i devojčicama. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |