PRVI UTISCI<>
122005<><>

Call of Cthulhu: Dark Corners of Earth

Horor akciona avantura bez tragova japanskih budalaština samo po sebi zvuči kao dobra ideja, ali saznanje da je takva igra bazirana na literarnim fragmentima rodonačelnika savremene horor literature konceptu dodaje ekstra izazovnu dozu paprike. H.P. Lavkraft, neuporedivo veća faca od svih Kingova i Bejkera sadašnjeg vremena, godinama projektuje svoj kulturni uticaj na kreatore igara, ali se retko dešava da igra ima direktnu potporu u njegovim pripovetkama. Posle njegovih priča čovek se zaista oseća loše, što su Bedhesda i Headfirst Productions majstorski preneli u igru. Dakle, Call of Chtulhu je igra od koje boli glava, ali je igrač zbog tog bola srećan i traži još.

Pogled iz prvog lica, perfektan blend avanture i survival horrora, odsustvo ekranskog interfejsa uz sistem vizuelnih indikacija nalik na Call of Duty, storija koja predstavlja kompilaciju najuspelijih momenata iz piščevog obimnog opusa... Ovaj prvi utisak možda previše liči na finalni opis, ali to je zato što smo nekoliko dana uživali u Xbox verziji igre, uz laganu evaluaciju developer demoa za PC.

Priča igre počinje od kraja: Džek Volters, privatni detektiv/bivši policajac, sedi u ludnici, vršeći haotičnu rekapitulaciju poslednjih 6,5 godina svog života i istrage koja ga je odvela na onu stranu ludila, pre nego što uzme konopac i stane na stolicu. Mentalni koktel okultnih i agresivno paranormalnih elemenata čini gradivni materijal priče od prve do poslednje sekunde, a bilo koja detaljna elaboracija bi (kao i u slučaju Fahrenheita) potpuno ruinirala uživanje u igri. Call of Chtulhu je otelovljeni suspens, igra čiji je puls namerno spor na početku, naslov u kojem je strah koji očekujete jeziviji od eksplicitnog i banalnog užasa bilo koje Silent Hill igre. Vatreno oružje i sukobi s neprijateljima namerno su potisnuti u drugi plan: municije je malo, a efekat na neke protivnike je minimalan, čime vas igra tera na bežanje i skrivanje. Istraživačka mehanika igre ponekad podseća na sistem koji se koristi u klasičnim avanturama, kao i potreba da se nađe predmet ili obavi razgovor sa NPC-om radi otvaranja prolaza za dalje. Grafika je solidna, mada ne predstavlja ništa posebno, što i ne čudi s obzirom na gotovo poludecenijski razvoj igre i višegodišnje odlaganje izlaska.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Call of Cthulhu: Dark Corners of Earth
Šta mislite o ovom tekstu?
PSI: Syberian Conflict
The Whispered Wor(l)d
TOCA Race Driver 3
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera