![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Za razliku od ostalih Diznijevih filmskih konverzija, koje uglavnom pripadaju žanru klasičnih 2D platformskih igara (The Jungle Book, Aladdin, The Lion King, Hercules i dr.), Escape from DeVil Manor urađen je u obliku prave 2D point & click avanture, što je u odnosu na dosadašnju praksu svojevrstan presedan. Naravno, težina igre je prilagođena igračima školskog uzrasta, tako da iskusnijim avanturistima neće biti potrebno više od jednog popodneva da igru privedu kraju. Zaplet filma, na osnovu koga je i formiran scenario igre verovatno vam je poznat. Za one koji ne znaju sadržaj, sledi kratak prolog. Nepoznati počinioci kidnapuju životinje širom grada. Posle prelepog belog tigra koji je pod misterioznim uslovima nestao iz zoološkog vrta, izgubio se svaki trag i gomili malih dalmatinaca. U gradu su svi u šoku, policija je zbunjena, nade za spas sirotih životinja nema. Naravno, mi znamo da iza čitave zavere stoji prava pakosnica Kruela De Vil koja je, uz pomoć svojih opakih saradnika, sakrila dalmatince na svom starom imanju. Nalazite se u ulozi jednog šteneta po imenu Pečiz koji uz pomoć svog drugara Viza (koji se pojavljuje u sporednoj ulozi, da pomogne kad zagusti) mora da nađe izlaz iz ukletog zamka i oslobodi svoju braću i sestre. No Pečiz mora najpre da se izvuče napolje i otrči po pomoć. Pred njim je veliki izazov jer za kratko vreme mora detaljno da pronjuška po zamku, ispita svaku sobicu do detalja i onjuši svaki ćošak jer izlaz je tu, sasvim blizu, ali je vešto sakriven. Da stvar bude za nijansu teža, za petama našeg junaka su Horacije i Džasper, čuvari Kruelinog imanja. Uhvate li ga ta dva dripca, igra se završava. Princip igranja sasvim je jednostavan i sastoji se u šetnji po lavirintu soba i hodnika uz pretraživanje svakog ćoška. Čeka vas puno mozganja, rešavanja zagonetki, odgonetanja skrivenih mehanizama, pronalaženja tajnih prolaza, postavljanja i izbegavanja zamki itd. Preporučljivo je često snimati poziciju. Krajnje je uprošćen i P&C korisnički interfejs. Upravljenje likom vrši se mišem, pomoću pokazivača u obliku šapice koji menja boju kad god se nađe iznad predmeta nad kojim se može izvršiti neka manipulacija. Pointer u obliku strelice označava mogući pravac kretanja, i to je sve što se tiče kontrola. Svaki potez praćen je zvučnim komentarom iz koga se može naslutiti koji bi mogao biti sledeći potez. Sem toga, kad se negde zaglavite uvek možete pitati „kolegu” za neki konstruktivan savet i on će vas uputiti na određenu radnju. Na ovaj način igranje i rešavanje zagonetki znatno su olakšani, pa ni ne postoji naročita potreba za objavljivanjem rešenja. Pomalo je iznenađujuće što je jedna kratka igra kao što je Escape from DeVil Manor ispoštovala trend nelinearnosti radnje. To znači da igra može da se završi na više različitih načina, što vam omogućava da je sa istim interesovanjem odigrate i više puta. Interesantna je i mogućnost posmatranja radnje iz učiju kučenceta (tzv. „Puppyvision” pogled), što se ne viđa ni u mnogo ozbiljnijim avanturama. No, najveću vrednost igre čini maestralna grafika. Zaista je teško opisati savršenstvo grafičkog dizajna bukvalno svake scene u igri. Umetnički crteži sa obiljem boja i mnogim likovnim efektima koji stvaraju utisak 3D prostora (majstorska kombinacija svetlosti i senke) zaista ostavljaju bez daha. Rendering rutina je zaista odradila posao kako treba. Utisak jedino kvare nešto slabije obojeni sprajtovi koji svojom oštrinom previše odskaču od pozadine. Ovakvo vizuelno okruženje obogaćeno kvalitetnom audio podlogom čini igranje pravim uživanjem, gde ćete jedva čekati da otkrijete novu prostoriju ne bi li se divili prizoru. Zaista fenomenalno! Nažalost, Escape from DeVil Manor prati i nekoliko nedostataka, pretežno tehničke prirode. Dijalozi u igri se ne mogu prekinuti, likovi previše brzo pričaju, tako da ih je na momente vrlo teško razumeti, s obzirom da ne postoji opcija za ispisivanje teksta dijaloga. Dodatne poteškoće stvara činjenica da se igra odvija u MS-DOS modu Windowsa 95, tako da su vrlo česti problemi sa konfigurisanjem zvučne kartice (čitavih pet stranica u uputstvu popunjeno je objašnjenjima kako da se prevaziđu ovi problemi). Mi, konkretno, nismo imali takvih problema. Za kraj nam ostaje samo da vam preporučimo da pogledate ovu igru. Takva grafika zaista se ne viđa često. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |