TEST PLAY<>
041998<><>

Claw

Evidentna je činjenica da su, u tehničkom i idejnom pogledu, klasične 2D platformske igre poslednjih godina vrlo malo napredovale. Ipak, ovaj prastari žanr igara nekako uspeva da održi popularnost, naročito među mlađom generacijom igrača. Tako nam iz firme „Monolith Productions” (poznata po pucačini Blood) dolazi još jedna klasična jump & run sakupljačka platforma sa interesantnom tematikom i nekim tehničkim inovacijama koje čine korak napred u odnosu na konkurenciju.

Interesantan zaplet iznet u vidu crtanog filma a’la Don Bluth, kao i simpatična plejada likova od samog početka najavljuju kvalitetnu zabavu. Glavni junak je Claw (Kandža), mačak-gusar koga su vlasti (koju, gle čuda, čine kučići) osudile na smrtnu kaznu. U očajnoj želji da pobegne on uspeva da se oslobodi iz ćelije i tada pronalazi tajne spise i delić mape koje govore o velikom blagu i nekakvom dragulju devet života. Tu počinje duga i naporna potraga za blagom. Na vama je da kroz četrnaest nivoa pronađete ostatak mape, kao i devet dragulja koje kriju dobro obučeni čuvari nivoa.

Što se izrade tiče, radi se o tipičnoj 2D platforni u stilu Aladdina, sa statičnom pozadinom sačinjenom iz svega dve ravni. Tačno je da se Claw po pitanju vizuelne privlačnosti teško može porediti sa, na primer, Herculesom, ali to nikako ne znači da se radi o manje vrednoj igri. Naprotiv, prednosti koje Claw donosi su višestruke. Pre svega, grafika je po prvi put u potpunosti SVGA. Sprajtovi u ovoj rezoluciji izgledaju stvarno savršeno, sa idelanim senčenjem i detaljima koji se ne mogu videti ni u jednoj sličnoj igri. Još važnije je to da je podjednaka pažnja posvećena i dizajnu drugih likova. Svi protivnici su pažljivo osmišljeni, tako da sem specifičnog izgleda imaju i karakterističnu šemu ponašanja i uvek kriju po neko iznenađenje tako što menjaju ponašanje iz nivoa u nivo. Na primer, čuvar sa musketom na prvom nivou gađa samo u visini glave, da bi se na drugom iznenada sagnuo i pokosio vas po nogama.

Svi pokreti su bogato i glatko animirani, baš kao u crtanom filmu. Dinamičnost je druga bitna osobina igre. I pored visoke rezolucije sa dosta boja, animacija je savršeno glatka i brža od svih konkurentskih igara. Komande na tastaturi su idelano razmeštene, što omogućava brzo navikavanje i lako igranje. Na sve, kao šlag na tortu, dolazi i odlična zvučna podloga koja bitno upotpunjuje atmosferu, kao i sjajne full-screen međuanimacije koje objašnjavaju tok radnje. Tokom prelaska nivoa snimanje pozicije se vrši automatski, što je idealno rešenje jer nas tako lišava zapisivanja šifri. Ovo snimanje se ne vrši jedino kada uključite neke od šifri za varanje (vidi niže).

Princip igranja je krajnje jednostavan. Skakanje sa platforme na platformu, sakupljanje svega što sija ili liči na hranu (zaista ima mnogo toga da se skuplja) i borba sa neprijateljima je sve što treba raditi. Borba sa protivnicima može se odvijati iz bliza (mačem) ili „iz dalje malko”, preko cevi verne muskete. Na višim nivoima moguće je pokupiti i neka strašno dobra oružja (vatreni i ledeni mač, projektili itd.). Igra je idealna za opuštanje s obzirom da nema lavirinata niti bilo kakve potrebe za logičnim razmišljanjem (poluge, tajni prolazi i slične zezancije). Interesantno je i to što Claw može igrati i mrežno, serijski ili modemski preko Interneta što nije česta praksa kad su u pitanju platformske igre. Probali smo i DVD verziju igre koja, sem daleko kvalitetnijih međuanimacija nema nikakvih specifičnosti niti grafičkih unapređenja.

Tokom igranja sigurno ćete razviti sopstvenu taktiku. No ipak, daćemo vam nekoliko saveta. Magiju koristite krajnje racionalno i to samo u situacijama kada možete ubiti više od jednog neprijatelja. Dodatni život dobijate na svakih milion osvojenih poena, tako da treba skupljati sve blago na koje naiđete (bez brige, ima gde da stane). Povremeno se pojavljuju i teleporti koji vas obično prenose na skrivene delove nivoa gde se nalazi ostatak blaga. Čuvare na kraju nivoa ponekad nije ni malo lako skinuti sa grbače. Prvi među njima, La Rauxe i nije neki problem, samo mu treba skočiti u susret i nabosti ga odmah u doskoku (ponoviti više puta). „Simpatična” Katarina na četvrtom nivou se može srediti na sličan način, s tim da odmah po doskoku morate odskočiti unazad. Ko nje „pali” i borba iz čučnja. Wolvington je nešto teži protivnik. Napadnite ga iz skoka, zatim odmah udarite nisko, što će ga odbaciti. Ponovite to više puta. Ako se suviše udaljite od njega koristiće svoju magiju, a onda će sve prednosti Kandžinih refleksa doći do izražaja. Za ostale protivnike snađite se sami.

Na kraju evo i nekoliko šifri za lakše igranje (ostatak potražite na www.romiram.co.yu). MPCASPER (nevidljivost), MPVADER (životi), MPAPPLE (energija), MPJORDAN (visoki skokovi), MPKFA (neranjivost).

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Evolution: The Game of Intelligent Life
Sierra Pro Pilot
Red Baron II
Titanic: Adventure out of Time
Last Bronx
An Elder Scrolls: Legend Battlespire
Actua Ice Hockey
Actua Golf 2
Claw
Šta mislite o ovom tekstu?
Croc: Legend of the Gobbos
Worms 2
Ski Racing
101 Dalmatians: Escape from DeVil Manor

ŽANR:
platformska igra
PLATFORMA:
P/75, 16 MB RAM-a
MEDIJUM:
1 kompakt disk

SVGA grafika, dinamičnost, atmosfera.
Arhaična izrada.

84

Softver ustupio „M & S Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera