Ako je verovati staroj narodnoj poslovici koja kaže da se po jutru dan poznaje, onda je ovomesečni priliv kvalitetnih trkačkih igara najava boljih vremena za sve ljubitelje žanra. Pokazalo se da je ostvarenje Bugbeara u izdanju Empire Interactivea jedno od najprijatnijih ovomesečnih iznenađenja i da se mora obavezno imati u kolekciji.Najveća čar FlatOuta leži u izuzetno kvalitetnom engineu kakvim se ne mogu pohvaliti ni znatno poznatija ostvarenja u svetu trkačkih simulacija. Zanošenje, ugibanje, inercija, reagovanje na različite težine i broj konjskih snaga vozila, proklizavanje i sl. samo su deo karakteristika koje ćete primetiti već po startovanju. Za razliku od klasičnih reli simulacija ili arkadnih vožnji poput Need For Speed serijala koje su, na ovaj ili onaj način, vezane za realne staze ili dobro poznate marke automobila, FlatOut igrača smešta u ulogu vozača tzv. Custom automobila i dopušta mu da, u zavisnosti od zarađenog novca, „frizira” svoju mašinu tako da se iz svakog dokupljenog dela izvuče dodatna konjska snaga ili omogući bolje prianjanje i upravljivost na stazi. Iako veoma popularne na severnoameričkom kontinentu, ovakve trke, sem šačici istinskih zaluđenika, nisu preterano poznate i zabavne konzervativnom evropskom življu razmaženom postojanjem favorizovane Formule 1, Moto GP takmičenja i Touring Car šampionata. Ono što ljude privlači tim trkama jesu moćne aždaje sa po 300 i više konjskih snaga, dinamične (ali i kratke) staze i bezobrazna vožnja koja od čoveka za volanom često zahteva preduzimanje najprljavijih poteza (izbacivanje protivnika sa staze nedozvoljenim manevrima, namerno udaranje, izazivanje lančanih sudara...) kako bi se osvojila bolja pozicija u plasmanu. Upravo navedene aspekte autorski tim FlatOuta uspeo je da pretoči u akcijom nabijenu trkačku igru i time je zaslužio sve aplauze!Na početku se pred igračem nalazi izbor od svega nekoliko automobila (kupuju se na otpadu) koji se međusobno razlikuju (sem po obliku, naravno) po broju konjskih snaga i težini. Sve tri stavke igraju veoma važnu ulogu na stazi pošto su i te kako povezane s upravljivošću i ponašanjem automobila tokom trke (ovde u punom smislu reči dolazi do izražaja kvalitet enginea). Tako su teški i niskoturažni primerci izuzetno inertni, neokretni i sporo ubrzavaju; oni lakši i manji prosto „lete” stazom, ali su nepodesni za tzv. sliding način vožnje i ne mogu da izdrže okršaje šasijama sa drugim automobilima itd. Karakteristike vozila mogu se poboljšavati kupovinom kvalitetnijih delova, podeljenih na šest kategorija, u koje spadaju „nabudženi” sklopovi motora, vešanja, izduvni sistemi, gume, ali i ojačanja u vidu šipki i dodatnih metalnih konstrukcija koja se ugrađuju u šasiju automobila, omogućavajući mu veću čvrstinu i izdržljivost u bliskim duelima na stazi. Među 16 automobila, koliko ih se ukupno pojavljuje u igri, uspeli smo da prepoznamo šasije vrlo poznatih proizvođača (Dodž, Krajsler, Ford...), i to mahom modela upotrebljavanih tokom sedamdesetih godina prošlog veka. Kampanjski mod igre, kao centralna poslastica, sadrži ukupno 36 različitih staza podeljenih na tri težinske oblasti (bronzana sadrži 9, srebrna 12, a zlatna čak 15 trka). Da biste napredovali („otključavali” staze), na svakoj trci potrebno je ostvariti plasman bolji od četvrtog mesta. Trke se odvijaju u pet različitih i vizuelno potpuno autentičnih okruženja, od šumskih blatnjavih puteva, snegom i ledom pokrivenih priručnih trkališta, improvizovanih uličnih staza (tačnije, seoskih i prigradskih gudura), pa sve do klasičnih trka na kružnim moto stazama i prašnjavim gradilištima. Svaku trku započinje osam automobila (što je i maksimalan broj igrača prilikom LAN okršaja), a novčano se nagrađuju svi vozači osim poslednjeplasiranog. Međutim, pored borbe za što bolji plasman koja donosi mogućnost „otključavanja” staza i veću zaradu, novac se može ubirati i stilom vožnje, to jest rasturanjem i kršenjem svega što se nalazi na stazi i oko nje. Stare gume, ograde, bageri i kamioni pored puta, burad, metalne konstrukcije – sve je podložno udaranju i lomljenju (autori igre tvrde da svaka staza sadrži oko 3.000 elemenata koji se mogu „pregaziti”), a na kraju trke može se videti taksativni pregled načinjene štete i zarađena suma novca. Naravno, nakon svake takve akcije (kao i kontakta sa protivničkim četvorotočkašima), automobil trpi prilična oštećenja, izuzetno verno dočarana na samoj šasiji. Tako će vam otpadati vrata, hauba, poklopac prtljažnika, klimaće vam se blatobrani, branici, auspuh, a često će se dešavati da se limarija toliko zgužva da, bukvalno, lični na „sažvakan” auto koji je prošao kroz hidrauličnu presu. Ukoliko budete preterivali s izazivanjem sudara, desiće vam se i da vozač naprosto izleti kroz šoferšajbnu (ako vam ovo deluje urnebesno smešno, proverite „discipline” u Bonus sekciji u kojima je ovakve gafove potrebno namerno izvoditi), ili da se vozilo ošteti pa počne da zanosi u jednu stranu (točkovi prave tzv. „osmice”), ili da delimično izgubi snagu (motor se bukvalno upali, proizvodeći oblake gustog crnog dima). Uz odličnu grafiku, urnebesno zabavan sistem detekcije oštećenja, mogućnost kupovine/zamene i „budženja” vozila, postojanje specijalnih staza i disciplina i sijaset različitih modela automobila, garantovano ćete dugo uživati . Ukoliko posedujete i upravljač sa force feedback podrškom, zabava će biti na vrhunskom nivou. Vladimir PISODOROV | | |