![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Dva hrabra odmetnika, sveštenik Ignatius i zgodna amerikanka Nadia, rešili su da uzmu pravdu u svoje ruke i dokopaju se Krolijevog vrata. Put do njega, nažalost, vodi preko velikog broja nakaznih stvorenja najrazličitije veličine i izgleda, stvorenja kakva ste viđali samo u košmarima. I tako, borba do uništenja je počela. Nightmare Creatures je nova „Activisionova” igra mešovitog žanra koja po prvi put kombinuje elemente arkadne avanture i borilačke simulacije. Najprecizniji bi bilo opisati ovu igru kao efektnu mešavinu Tomb Raidera i neke savremene tabačine poput Virtua Fightera. Na početku se ne primećuje neka karakteristika koja bi razlučila Nightmare Creatures (NC) i Tomb Raider (TR). Renderovana grafika sa izvođenjem u trećem licu, sa kamerom koja najvećim delom gleda u leđa glavnog junaka, prostrani 3D ambijent sa neograničenom slobodom pokreta izgleda sasvim poznato. Već posle okršaja sa prvim protivnikom shvatate da se radi o sasvim novom pristupu u izvođenju 3D arkadnih igara. Za razliku od TR, ovde borba sa zombijima traje bez prestanka, ne ostavljajući mnogo vremena za predah ili razmišljanje. Princip igranja je sličan, što znači da je za napredovanje potrebno pronaći i aktivirati određene poluge, pronalaziti tajne puteve i skrivene prolaze. A kada pred vas iskoči gomila trulog mesa od nekih 3 metra visine i par stotina kila težine koja pritom urla kao razjareni medved, počinje prava zabava. Dok se Laura (TR) s protivnicima „raspravlja” isključivo vrelim olovom, naši junaci (Ignjacije ili Nadežda) koriste pozamašan repertoar različitih oružja i udaraca. Taj uslovno rečeno borbeni mod kao da je preuzet iz neke vrhunske tabačine. Postoje brojne kombinacije nožnih i ručnih udaraca, kao i efikasne specijalke i vezane tehnike (nedostaje samo fatality). Svaki put protivnika možete dokrajčiti drugačijom tehnikom, zavisno od njegovih slabosti. Povremeno se na ekranu ispiše kombinacija za izvođenje nekog efikasnijeg napada kojim se može savladati većina protivnika na tom nivou. Zapišite te kombinacije jer će vam biti od koristi na kasnijim nivoima. I pored obilja tehnika goloruke borbe postoji i širok dijapazon oružja na koja se može naići, počev od lakog pištolja, preko dinamita, pa do bombi koje uništavaju sve akrepe koji se nađu u blizini. Scene borbi odlikuje prilična doza realizma. Zahvaljujući specijalnoj tehnici kolizije poligona, veće protivnike možete bukvalno seckati parče po parče. To odsecanje ekstremiteta, glave i drugih delova tela praćeno je velikom količinom animirane krvi, mnogim morbidnim scenama, bogatim zvučnim efektima stravičnih krika i nije prizor za one koji se užasavaju scena nasilja. Iz tog razloga igra je na zapadu zabranjena za sve koji imaju manje od 16 godina. Arhitektura Londona iz tog perioda predstavljena je bogatom renderovanom grafikom koja je upotpunjena i nekim vizuelnim efektima kakvi su magla, kiša, sneg, eksplozije i dr. Ovi efekti u velikoj meri doprinose atmosferi, naročito ako posedujete neku od 3D akcelaratorskih kartica. Brzina animacije je izvanrednih 30 fps, što omogućava izuzetno dinamično igranje, ali i zahteva veoma brze reflekse (i brži kompjuter, naravno). Pokreti glavnih junaka animirani su uz pomoć motion-capture tehnologije i broje preko 30 različitih poteza i tehnika. Protivnika ima u izobilju (21 vrsta) i svaki je pažljivo dizajniran. Neki su manji, dok drugi zauzmu i po čitav ekran. Svi monstrumi imaju karakterističnu šemu napadanja i sopstvenu AI rutinu, što njihovo ponašanje čini nepredvidivim, a od igrača zahteva da koristi više različitih strategija borbe. Taman kad pomislite da je četrdesetak rashodovanih akrepa dovoljno za jedan nivo, na kraju čeka čuvar nivoa koji će vam iscediti i poslednju kap znoja. Audio efekti i muzika potpuno se uklapaju u ambijent i doprinose potpunom ugođaju. Takvi efekti grmljavine, kiše, vetra, koraka prekinuti povremenim kricima koji lede krv u žilama ne viđaju se ni u najboljim horor filmovima. Kontrole su jednostavnije nego u TR. Pored tastera za kretanje, postoje još tasteri za udarac oružjem i nogom, taster za skok, promenu predmeta iz inventara i korišćenje istog. Mogućnost zbunjivanja i mešanja tastera tokom igranja jednostavno ne postoji. Mesta za kritiku u ovom opisu gotovo da i nema. Manje zamerke ipak moramo staviti na teret trome kamere koja ponekad znatno narušava preglednost borbe, jer ne stigne da se postavi iza leđa junaka, onemogućavajući pritom prostornu orijentaciju. Velika zahtevnost je druga mana igre. No, to ne treba da čudi s obzirom da se nije štedelo na veličini poligona i količini audio i video efekata. Na minimalnoj konfiguraciji neretka su kočenja, a kudikamo normalno igranje moguće je samo u najnižoj rezoluciji sa minimumom detalja. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |