TEST PLAY<>
021998<><>

War Winds II: Human Onslaught

Drugi deo priče o planeti Javaun i ratnim razmiricama njenih stanovnika u izdanju „SSI” predstavlja u skoro svakom pogledu odlično ostvarenje. Nastavljajući priču iz prvog dela, autori u uvodnom delu obimnog priručnika sa predivnim posterom kao prilogom (ni jedno ni drugo nećete biti u prilici da dobijete kod domaćih neautorizovanih preprodavaca inostranog softvera, u narodu poznatijih kao pirati), objašnjavaju kako je konačni rezultat prvog međurasnog rata bio nastanak dve koalicije. Jednu su sačinjavali narodi (rase) Shama ‘Li (prvobitni borci protiv porobljivačkih hordi Tha ‘Roona) i Eaggra (pobunjeni robovi, oslobođeni gvozdene pesnice svojih bivših vlasnika). Ova koalicija nosila je ime S.U.N. (Servants Under Naga Rom) po vrhovnom bogu planete Javaun u čiju se intervenciju uzdaju vođe Shama ‘Lija. Drugu koaliciju oformili su sami Tha ‘Roon udruživši se sa svojim nekadašnjim robovima, a potom odmetnicima Oblinoxima. Ipak, Tha ‘Roon su bili dovoljno mudri da uvide da je borba protiv znatno jačeg protivnika osuđena na propast, tako da su umesto brutalne intervencije ponudili Oblinoxima saradnju, a sve njihove starešine iz doba pobune dobile su odgovarajuća mesta u hijerarhiji novoformirane Overlord koalicije. Naravno, na sukob nije trebalo dugo čekati. Tehnički inferiorni S.U.N., trpeo je poraz za porazom, a u predvečerje odsudne bitke, okupili su se mistici i šamani u očajničkom pokušaju da prizovu Naga Roma. Naga Rom je odgovorio i doveo na Javaun neočekivane goste...

U isto doba kad su na Javaunu besnele borbe za prevlast, u američkoj bazi na Antarktiku trajalo je, pod velom tajne, ispitivanje nekog čudnog kristalnog artefakta nađenog pod santama leda. U jednom trenutku kristal je isijao iz sebe talas zaslepljujuće svetlosti i baza je zajedno sa svojim stanovnicima prenesena na Javaun. Našavši se na nepoznatom svetu usred teritorije Overlorda, marinci iz baze odoleli su prvom udaru preneraženih Tha ‘Roona koji su se ubrzo povukli da razmotre situaciju. Naučnici su se razbežali iz baze i načinili raštrkana naselja u pustinji, dok su S.U.N.-ovci iskoristili dati predah za konsolidaciju svojih redova. Stotinak godina kasnije sve četiri frakcije spremaju se za novi rat, Overlordi smatraju da je kucnuo čas za totalnu dominaciju na Javaunu; marinci, odustavši od namere da tragaju za povratkom na Zemlju, imaju želju da potpuno pokore planetu i sa nje istrebe sve ostale rase. Naučnici, slabi i malobrojni koriste svoju tehničku superiornost radi ostvarivanja samo jednog cilja – povratka na matičnu planetu, dok S.U.N. pokušavaju da uspostave harmoniju između starosedelaca i došljaka znajući da se do tako plemenitog cilja može doći samo plaćanjem visoke cene u krvi.

Iza ovako složene ali i veoma lepo osmišljene uvodne priče, stoje četiri kampanje koje možete da odigrate. Ciljevi a i sredstva kojima ćete ih ostvariti tokom kampanja veoma se razlikuju u zavisnosti od strane koju ste odabrali. Igra je poprilično složena, ali nikako zamršena! Autori „SSI”ja, osvedočeni majstori strateških igara, napravili su elementarno jednostavan korisnički interfejs. Veliki broj ikonica za najrazličitije radnje koje možete da sprovedete u igri prikazane su jasnim i veoma ilustrativnim sličicama, set komandi i oblika ponašanja jedinica odgovara najnovijim ostvarenjima iz branše real-time strategija (Total Anihilation, Dark Reign,...), a za arhaične tipove tu su i standardne kombinacije iz C&C serijala. Jedini i najveći tehnički nedostatak igre je prešarena i odveć detaljna grafika koja će sve vlasnike 14” monitora dovesti do očajanja. Naime, vrlo često će se desiti da u nekoj od pitoresknih džungli Javauna izgubite mnoštvo jedinica ne razaznajući protivnike od šipražja. Ukoliko vodite marince koji non-stop nose maskirne uniforme, onda taj zadatak postaje nerešiv. Tu je i problem gomile sitnih i dobro kamufliranih predmeta koje je ponekad potrebno pronaći.

Što se detaljnosti izvedbe kampanja tiče, mogu se dati samo pohvale. Ovakav nivo kompleksnosti i realističnosti koji istovremeno čini izuzetno skladnu celinu odavno nije viđen. Građevine i jedinice pojedinih zaraćenih strana već se same po sebi dovoljno razlikuju u izgledu i borbenim karakteristikama da od početka nameću potpuno drugačiji taktički pristup u zavisnosti od odabrane frakcije. A kad se na to doda korišćenje Javauncima dostupnih oblika magije (druidi, alhemičari, šamani i slična bulumenta od kojih igra prosto vrvi), a ljudima njihove ako ne superiorne a ono potpuno drugačije (u odnosu na Javaunsku) tehnologije, slika složenosti i detaljnosti pri izradi igre dolazi do svojih zvezdanih trenutaka. Opštoj slici doprinosi i veoma aktivna fauna same planete. Gomila zverki nisu više samo pasivni posmatrači zbivanja, već ćete u toj veseloj menažeriji (koju su ljudi obogatili svima dragim pacovima sa Zemlje) naći i verne saradnike i smrtne neprijatelje (i ovde redosled zavisi od odabrane frakcije i veštine komunikacije sa životinjama koju imaju vaši podanici). Tu su i neutralni civili koje možete ubediti da vam se priključe, potkupiti ih ili ih jednostavno pobiti. Ni sami odnosi među frakcijama nisu do kraja definisani. Overlordi i S.U.N.-ovci se po definiciji mrze, ali zato obe frakcije zbog pregovora sa svima igraju na tankoj žici. Ova činjenica se umnogome odražava na vođenje kampanje koja se zato veoma često ne svodi na obično napucavanje svega što se mrda. Dodatnoj složenosti doprinosi i postojanje artefakata (neki od njih nisu ništa drugo do olupine vozila sa Zemlje, dignute do nivoa svetilišta), mogućnosti prenošenja jedinica iz jedne misije u drugu (ovo je definitivno sjajna mogućnost, pogotovo što jedinice stiču iskustvo i skupljaju različite objekte od pomoći za dalji tok igre), postojanje posebnih komandnih jedinica sa mogućnošću uticaja na moral, borbenu i radnu sposobnost trupa, kao i sa raznim veštinama često nedostupnim običnim jedinicama, i kao šlag na torti gomila nezavisnih heroja i anti-heroja koji lutajući planetom često ukrštaju puteve sa zaraćenim stranama donoseći korist ili razaranja.

I za kraj samo jedan savet – obavezno nabavite igru, biće vam zanimljivo čak i ako odaberete marince.

Viktor TODOROVIĆ

 
Quake 2
The Great Battles Of Hannibal
Seven Kingdoms
Epic Warhammer 40000: Final Liberation
War Winds II: Human Onslaught
Šta mislite o ovom tekstu?
Armed & Delirious
Screamer Rally
onEscapee
Uropa 2: The Ulterior Colony
Star Wars Monopoly
Lords of Magic
Nightmare Creatures
CART Precision Racing

ŽANR:
strateška igra
PLATFORMA:
P/90, 16 MB, 2 MB video RAM-a
MEDIJUM:
1 kompakt disk

Originalno izvođenje, kombinacija detaljnosti i preglednosti.
Grafika zamorna za oči i mozak.

92

Originalni softver dobili smo od firme „Mindscape”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera