 | Ima li za nekog fanatičnog ljubitelja naučne fantastike lepšeg prizora nego kada se uzbudljiva spejs opera završi epskim okršajem moćnih flotila koje razmenjuju kanonadu fejzera, lasera i fotonskih torpeda, dok stotine fajter eskadrila zuje između u pokušaju da pronađu slabu tačku u protivničkoj odbrani? Titanski sudari kapitalnih brodova Imperije i Pobunjenika iz „Ratova zvezda”, „susret” Alijanse i raspomamljenih Rivera s kraja „Serenityja”, a o redovnim „čarkama” mnogobrojnih rasa iz „Zvezdanih staza” da i ne pričamo...Igra GSB iz engleskog Positech Gamesa inspirisana je upravo ovakvim prizorima. Teško ju je žanrovski ugnezditi jer se radi o svojevrsnom simulatoru svemirskih bitaka, nalik na kultni serijal Star Control, koji u sebi kombinuje elemente strategije, tower defense igara i budženja sopstvene flote, a sve to prekriveno lejerima i lejerima superdetaljne statistike koji igru čine pravim rajem za računovođe koje se pale na SF. GSB je igra lišena bilo kakve priče ili profilisanja likova i događaja, sa potpunim fokusom na ogoljene sukobe galaktičkih flota nekoliko rasa, čiji nazivi i ne pokušavaju da se otrgnu od potpune generičke funkcionalnosti (Alliance, Federation, Rebels i sl.). Koncept je krajnje jednostavan: pre svakog okršaja promatrate raspored silueta protivničkih brodova i na osnovu toga projektujete sopstvenu flotu sačinjenu od krstarica, fregata i lovaca, u nadi da ćete uspeti da im parirate i odnesete pobedu. Nakon toga pristupate najatraktivnijem delu igre, samoj borbi, koju pokreće predivan 2D engine prebogat detaljnim efektima eksplozija i raspadanja, šibanja lasera i sveopšte dekstrukcije... Kvaka leži u tome što brodovima ne možete upravljati direktno niti im na bilo koji način zadavati komande i korigovati njihovo ponašanje u toku same borbe! „Akcioni” deo predstavlja samo vizuelnu kalkulaciju svih mogućih priprema, budženja, opremanja i dizajniranja koje ste odradili pre pritiska na dugme Fight. Kao general koji borbu posmatra zavaljen na vrhu brda, pred vama se odvija trijumf ili fijasko, čiji će ishod pre svega zavisiti od vašeg strateškog genija koji ste pokazali u brifing sobi pre početka bitke. Svaka borba uslovljena je budžetom koji ne smete da probijete, brojem dostupnih pilota i sporadičnim limitima koje donose određena scenarija (izostanak štitova, manji opseg oružja i slično). Pobede sa što manje angažovanih jedinica donose honor poene koje zatim možete investirati u otključavanje naprednije opreme, dizajn novih brodova ili otključavanje drugih frakcija. GSB je unikatno i fantastično iskustvo koje će podjednako ceniti i igrači koji su tu samo zbog spektakla samog prizora i fanatici koji ne uključuju igru ako im jedinice nisu definisane sa najmanje deset atributa. Razrađena priča, zanimljiva SP kampanja i redizajnirana mehanika borbi (direktna kontrola, mogućnost menjanja taktike i sl.) napravile bi od potencijalnog nastavka pravo malo indie čudo. Aleksandar DINIĆ | | |