PRVI UTISCI<>
062010<><>

Heroes of Might and Magic Online (Closed Beta)

Šta se dešava sa Ubisoftom? Da li je sam Belfegor došao da predsedava kompanijom i u planu za tekuću godinu zacrtao da do 31. decembra mora da iznervira što veći broj ljudi, alijenizuje nekada verne fanove i izgazi što više travnjaka? Kako drugačije objasniti njihov potpis na online verziji Heroes of Might and Magica, apsolutnog ratnog zločina od igre i šamarčine posred nosa svakom HoMM fanu vrednom svoje magijske soli?

Heroes of Might and Magic Online je strateški pseudo MMO izdat 2008. godine ekskluzivno za kinesko tržište; lokalna kompanija TQ Entertainment otkupila je HoMM licencu od Ubisofta (koji ju je preuzeo nakon bankrota 3DO-a) pet godina pre kineske premijere, što valjda objašnjava porazne tehničke karakteristike finalnog proizvoda. Razvoj igre tekao je kao razvlačenje beskonačno velike kore za pitu, te je igra objektivno zastarela davno pre dolaska na ekrane igrača drevnog Kitaja. Ono što je u neizmenjenoj formi zapadni svet dobio dve i kusur godine nakon Kineza možemo okarakterisati samo kao potpunu propast.

Polazna tačka igre zvuči kao plauzabilna ideja. Kombinovati klasičan HoMM gameplay sa socijalnim aspektom MMO-a, dati priliku igračima da, pored budženja svog zamka i regrutacije trupa, trguju i razmenjuju dobra, da se međusobno bore, strateški gankuju jedni druge, formiraju gildove i spamuju general chat nije nešto što je unapred bilo osuđeno na propast. Međutim, implementacija ovih ideja kroz fizičko odvajanje većine nabrojanih segmenata igre jeste tačka gde je sve počelo da ide naopako. Trgovinsko-socijalno čvorište nije organski deo sveta već virtuelni limbo sa prečicama koje vode do ostalih segmenata igre, nalik na „story” misije koje nude lutanje terenom i taktičke bitke, što stvara utisak nepovezanosti i odsustva poente pojedinačnih delova. Cepkanje sveta na ovaj način mnogo je gore od klasičnog shard sistema razbacivanja igrača na sve strane, koji makar stvara (nekakav) utisak celine koja ima glavu i rep. Ali dobro, u poređenju sa ostalim minusima ovo početno zakeranje deluje gotovo nevažno.

Šta fundamentalno nije u redu sa igrom? Krenimo od najočiglednijeg problema: Heroes of Might and Magic Online radi isključivo u rezoluciji 1024 x 768, a igra ne dozvoljava full screen prikaz ni u jednom drugom ekranskom režimu. Igru, dakle, možete normalno i bez zamućivanja/smanjivanja pokrenuti samo ako imate LCD monitor od 17 cola ili katodnu spodobu slične dijagonale, što će sve vlasnike sada već najnormalnijih wide ekrana naterati na to da škilje, pilje i nerviraju se. Neprecizna 2D animacija likova, kako u gradskom čvorištu tako i u taktičkim bitkama, nečitljiv font koji dominira svakim natpisom, quest opisom ili trećom vrstom teksta u igri i siromašne 2D podloge u poteznim deonicama igre projektuju globalni filing jeftinoće i smandrljizma.

Veći problem od vizuelnog stajlinga leži u samoj srži igre. Taktičke bitke i kretanje po poteznim mapama deluju jadno i čemerno, što nikakva socijalna MMO glazura ne može da ispravi. Potezne mape su bez detalja, izuzetno siromašne resursima, kampovima mobova i svim onim slatkim zanimacijama koje su činile suštinu svih Heroja još od legendarnog keca iz 1995. godine. Ko želi da igra Heroje i šeta se po praznom, poprilično ružnom krajoliku? Taktičke bitke, iako za njih važe pravila gotovo identična onim iz HoMM V, jednostavno ne pružaju plezir koji su indukovali klasični offline nastavci.

Kinezi jednostavno nisu shvatili poentu Heroes of Might & Magica, nisu ukapirali zašto su ljudi gubili dane, nedelje i ispitne rokove zavlačeći svog konjanika iza svakog žbuna u živopisnim magijskim predelima. Za sve vas koji volite rasne i nacionalne stereotipe ovo je još jedan dokaz da predrasude postoje s dobrim razlogom, i da će kineska roba uvek biti nešto što će trošiti samo jadnici bez para i ukusa.

Heroes of Might and Magic Online spada u free2play MMORPG kategoriju, sa finansijskim planom baziranim na mikrotransakcijama u online prodavnici. Sudeći po pažnji s kojom su se poneli prema HoMM franšizi, sumnjamo da će od starih fanova serijala dobiti i prebijenu džidžu. Iako se igra formalno nalazi u zatvorenoj beta fazi, suštinski je otvorena svima, jer zahteva samo registraciju na sajtu homm.91.com.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Heroes of Might and Magic Online (Closed Beta)
Šta mislite o ovom tekstu?
Worms Reloaded
Blur
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera