TEST PLAY<>
082007<><>

Colin McRae DiRT

Prva prava next generation vožnja za PC je šesti nastavak Codemastersovog hit serijala koji tokom dobrog dela protekle dekade postavlja standarde u žanru arkadnih reli-simulacija. Kada su Kodni majstori obećali da neće zaspati na lovorikama i da će novog Colina praviti od nule, počev od dana kada je CMR 2005 pušten u prodaju, malo ko ih je shvatao ozbiljno. Posle DiRTa, verovaćemo u sve što kažu.

Colin McRae: DiRT je istinski sveže „meso”, specijalitet kojem će se obradovati svi kompjuterski vozači, bez obzira na žanr koji preferiraju. Iako u grudima novog izdanja još uvek kuca srce off-road simulacije, širi izbor vozila raznih kategorija i trkačkih disciplina, novi grafički engine i model oštećenja privući će širu mainstream publiku, naročito u Americi. S druge strane, promene u strukturi igre koja ima jasno profilisanu, gotovo „zaluđenu” publiku nose rizik od gubitka najvernijih navijača, identiteta i koncepcijske oštrine. Iako se nešto slično dogodilo ToCA Race Driveru, slična sudbina ne mora nužno da zadesi i novog Colina.

Prvi simptom „amerikanitisa” je voice-over podloga realizovana glasom Trevisa Pastrane, mladog motokros vozača i jednog od idola mladeži s Kolumbovog kontinenta. Srećom, Pastrana i napucani trejleri koji potenciraju drifting i druge cool manevre od kojih se poznavaocima reli-trka diže kosa na glavi, strogo su u službi marketinga. U biti igre i dalje živi stari Colin, ovoga puta u šest disciplina koje obuhvataju: Rally, CORR (Championship Off-Road Racing sa bagijima i kamionima), Rallycross, Crossover, Hillclimb i Rally Raid. Novi režimi znače nova vozila i strukturno raznolike staze i tehnički zahtevniji Career režim, koji podrazumeva uravnoteženo vozačko umeće u svim disciplinama. Šampionat je i dalje vezan za reli-trke na evropskom, internacionalnom ili globalnom nivou, dok za brzo isprobavanje vozila i staza, odnosno privikavanje na upravljački sistem služi Rally World mod. Mada AI model nikada nije bio slaba karika serijala, online multiplayer režimi su nešto bez čega se ne može zamisliti moderna simulacija vožnje. DiRT ima solidnu online podršku, zasnovanu na jednostavnoj registraciji i izboru između dva slična point-to-point režima, u kojima vozači ne dolaze u direktan kontakt.

Kultni status drugog nastavka Colin McRae Rallyja, koji se istakao verodostojnom fizikom i odličnim osećajem za volanom, nije bio narušen ni petim izdanjem, a sigurno ga neće ugroziti ni DiRT, koji pravi još jedan iskorak u smeru manje verodostojnosti. Dalje pojednostavljivanje fizičkog modela i insistiranje na driftovina i oversteeringu sigurno će zasmetati prekaljenim vozačima koji očekuju prave izazove. Simulacijske elemente ne treba tražiti ni u opcijama za podešavanje vozila, gde još uvek nešto „škripi” i ne dopušta promene ključnih voznih karakteristika. Mnogi igrači se žale na kilavo upravljanje i preosetljive komande, negodujući zato što su primorani da prilagođavaju stil vožnje karakteristikama vozila, umesto da taj proces ide u obrnutom smeru. Kada je već reč o upravljanju, treba naglasiti da je za iole normalan osećaj neophodan dobar analogni kontroler, po mogućstvu Xbox 360 džojped za koji postoji unapred definisan profil (ne treba posebno naglašavati da je igra optimizovana samo za Microsoftovu „kutiju”). Bez dobrog upravljača više ćete se rvati s drvećem i reklamama nego što ćete kliziti stazom.

S tehničke strane pažnju privlači izuzetna grafika, kvaliteta koji dosad nije postignut ni u jednoj simulaciji vožnje za PC. Podjednako fascinantan je i novi sistem detekcije i prikazivanja oštećenja na mehaničkim elementima i karoseriji: igra beleži i najmanje potrese, a „zdravstveno” stanje vozila prikazuje u procentima – veće oštećenje neizostavno znači i teže upravljanje. Iz kalkulacije je izostavljen jedino efekat koji krivljenja lima ima na aerodinamičnost šasije, ali to su već sitnice koje su rezervisane za ultrarealistične simulacije. Grafički prikaz spoljnih deformacija postavlja nove standarde, a posvećenost detaljima je takva da se na limariji vide i najsitnije ogrebotine koje nastaju pri prolasku kroz oštro rastinje. Prilikom sudara putanja svakog elementa koji se odvaja od vozila proračunava se u realnom vremenu, što znači da ne postoje dva sudara sa identičnim oštećenjima. Grafika je nestvarno lepa i služi kao efektna reklama za novi Codemastersov multiplatformski Neon engine, koji se uspešno koristi i za projektovanje igara drugih žanrova (FPS, RPG). Teksture, osvetljenje, nešto naglašenije zamućenje usled kretanja (motion blur) i realne reprodukcije kokpita i najstrože kritičare ostavljaju bez daha.

Na kraju – tužne vesti. Šansa da ćete Colin McRae DiRT na svom kompjuteru videti u punom sjaju je veoma mala, osim ako niste pazarili konfiguraciju koja je ispala iz kamiona s opremom za NASA računski centar. Već minimalni hardverski zahtevi daleko prevazilaze ono što se smatra prosečnom PC konfiguracijom na našim prostorima, što znači da je igri potrebna ozbiljna optimizacija. Čak i na mašinama opremljenim po preporučenoj konfiguraciji primećena su usporenja i seckanja pri uključenom antialiasingu (u tom slučaju usko grlo je procesor). Loša optimizacija i propusti u upravljačkom sistemu PC igračima prenose jasnu poruku – da se lagano opraštate od svog mezimca i prigrlite neku od konzola nove generacije.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Colin McRae DiRT
Šta mislite o ovom tekstu?
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Ratatouille
Transformers: The Game
Driver: Parallel Lines
Overlord
Ascension to the Throne
Dead Reefs
Sam & Max – Season 1: Episodes 4, 5 & 6
Resident Evil 4 Wii Edition
Mario Party 8
Genji – Days of the Blade
Project Sylpheed
The Darkness

Platforma:
PC, PS3, 360
Potrebno:
Pentium 4 / 3 GHz, 1 GB RAM, GeForce 6800/Radeon X1300 (Shader 3.0)
Poželjno:
Intel Core 2 DUO 2,66 GHz/AMD Athlon X2 3800, 2 GB RAM, GeForce 8800/Radeon x1950
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .codemasters .com /dirt

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera