TEST PLAY<>
072006<><>

Pac-Man World 3

Titulu najprodavanije igre na arkadnim mašinama – coin-op aparatima koji su punili zabavne parkove osamdesetih godina prošlog veka – ne nose ni Street Fighter ni Tetris, kako se obično misli, već – Pac-Man. Kompjuterski lik koji se često koristi kao personifikacija elektronskih igara uopšte prvi put se prošetao lavirintom pre ravno 25 godina, a od tada, statističari tvrde, igrači širom sveta odigrali su Pac-Man više od deset milijardi puta. Žuti kamenojedac, kog je Tohru Iwatani kreirao po uzoru na picu kojoj nedostaje jedno parče (ideja mu se „javila” dok je s prijateljima večerao u restoranu brze hrane), strpao je više od sto miliona dolara u kasu kompanije Namco. Zanimljiv je i podatak po kojem Pekmenov lik krasi više od 400 raznovrsnih proizvoda, od osveživača vazduha do žitaričnih pahuljica.

Novo poglavlje u priči koja traje četvrt veka nosi naziv Pac-Man World 3. Nije teško pretpostaviti da je u pitanju 3D platforma u „skoči, udri, zbriši” fazonu, derivat koji se od prethodna dva izdanja razlikuje samo u nijansama. Snažan déjà vu osećaj posledica je koncepcijskog ograničenja žanra u kojem je poslednji put izmišljeno nešto novo u vreme kada je Savo Milošević debitovao u nacionalnom timu. Ipak, budući da se radi o Pekmenovom 25. rođendanu, nećemo tražiti dlaku u jajetu.

Dok je razdragan hitao ka svojoj kući u Peklendu, Pekmen se iznenada obreo u nekakvom vrtlogu koji ga je lansirao u paralelnu dimenziju gde vladaju zli duhovi na čelu sa zlokobnim Erwinom. U spektralnom svetu Pekmena čeka sijaset izazova i neće mu biti lako da sačuva glavu jer ga pored tehnički zahtevnih nivoa s vratolomnim platformama čeka i armija nezgodnih smetala.

Pekmen se protivnicima suprotstavlja veštinama koje obuhvataju udaranje, skakanje i kotrljanje u Sonic the Hedgehog stilu. Napadačke tehnike nisu raznovrsne jer se svode na samo dva ofanzivna manevra, ali borbu olakšava mogućnost nadogradnje osnovnih udaraca. Naime, specijalni kamenčići će Pekmenu pomoći da se izvuče iz gužve tako što će mu dati specijalne moći: sposobnost da okruži grupu neprijatelja i uništi ih eksplozijom, izbacuje munje iz ruku, proždere duhove i dobije oklop koji mu omogućuje privremenu neranjivost. Pomoći će mu ovoga puta i neki stari neprijatelji, duhovi koji će se iznenada naći na strani dobra (Blinky i Clyde), kako bi mu pomogli da oslobodi preostale dobre duhove iz Erwinovog kazamata. Njihova uloga je važna jer u spektralnom svetu oni imaju sposobnost da vide platforme koje su skrivene Pekmenovom oku, a mogu i da uklone prepreke koje su na prvi pogled nepremostive. Sve u svemu, scenario Pac-Man Worlda 3 ima dovoljno zanimljivih elemenata koji će privući mlade igrače.

Mehanika igre je u celini vrlo dobro koncipirana. Dizajneri su koristili idejna rešenja iz starijih izdanja tako da je prisutan duh klasične 2D jurnjave po lavirintu i prvih 3D nadogradnji originalnog koncepta. Pac-Man World 3 ne oskudeva ni u elementima modernih platformskih igara, koji uključuju i jednostavne zagonetke – mehanizme koji se pokreću na karakterističan način. Po pitanju strukture nivoa, korišćena su oprobana rešenja s početka evolucije 3D platformi, a sa njima su apsorbovani i propusti koji ih prate i kvare povoljan utisak. Pre svega, kamera nije programirana tako da u svakom trenutku obezbedi dobar pregled situacije, a nekad može izazvati i potpunu dezorijentaciju (može da se „zaglavi” iza objekata ili da se neočekivano zarotira u nezgodom trenutku). Brzina animacije je neujednačena i postoje drastična usporenja koja su obično u vezi s većim brojem objekata na ekranu odnosno hardverskom konfiguracijom. Upravljanje je jednostavno i precizno, a pri težim manevrima i skokovima uglavnom nema nikakvih ometajućih faktora. S upravljanjem neće biti problema jedino ako se koristi analogni džojped jer tastatura ne pruža mogućnost preciznog usmeravanja. Što je još gore, podrazumevani raspored komandi se ne može promeniti.

Muzička podloga i glasovna gluma su na nivou kvaliteta koji krasi Namcova izdanja, a onima koji u ušima i danas nose piskutave zvuke s automata naročito će se dopasti zvučni efekti iz originalne igre. Nivoi su lepo dizajnirani i odlikuju se raznovrsnim podlogama. Rezolucija tekstura, međutim, ispod je aktuelnih standarda tako da se na račun kvaliteta grafike ne mogu uputiti veće pohvale. Sam Pekmen je dobro modeliran i uverljivo animiran, ali u igri koja cilja na mlađu populaciju igrača i pozadinska grafika je trebalo da bude sličnog kvaliteta.

Iako postoji niz detalja i skrivenih bonusa, igrač nema mnogo motiva da ponovi nivoe koje je rešio tako da i sama igra brzo gubi čar – svaki sledeći nivo izgleda kao miks ranije savladanih deonica. Činjenica je da i na zapostavljenom PC tržištu postoji veći broj kvalitetnijih 3D platformi. Ipak, Pac-Man World 3 zaslužuje mesto u kolekciji ljubitelja žanra kao „rođendansko” izdanje. A i nije loš poklon za klince.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Hitman: Blood Money
SiN Episodes: Emergence
Half-Life 2: Episode One
City Life
Glory of the Roman Empire
Norm Koger’s: The Operational Art of War III
Cars: Radiator Springs Adventures
Sensible Soccer 2006
Soldier Elite
Ground Zero: Genesis of a New World
Pac-Man World 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Paradise
OGame

Platforma:
PC, PS2, Xbox, GCN, PSP
Potrebno:
Pentium 4/1,4 GHz, 256 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz, 512 GB RAM, D3D 128 MB VRAM
Veličina:
1 DVD
Adresa:
pacmanworld3 .namco .com

71
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera