MotoGP: Ultimate Racing Technology 3 | Jedna od igara na koje su vlasnici Xboxa bili s pravom ponosni jeste MotoGP, prijemčiva simulacija vožnje koja je dugo nosila epitet najigranijeg naslova na Xbox Live servisu. Treći deo igre Climax je do kraja uveo u mainstream vode, ciljajući na najširu grupu igrača, to jest na one koji uživaju u simulacijama pretežno arkadnog profila.MotoGP Ultimate Racing Technology 3 je replika Svetskog šampionata (sezona 2004), s autentičnim motorima, vozačima, timovima, sponzorima i stazama (uvrštena je pista u Kini, dok Rosi vozi za tim Yamaha). Za vlasnike konzolne verzije to je veoma važan poen u borbi s konkurencijom (najveći konkurent je PlayStation 2 ekskluziva – Moto GP 4), dok su PC igrači konačno dobili potpuno licenciranu simulaciju vožnje. Glavni meni nudi izbor između pojedinačnih trka, šampionata, solo vožnje na vreme i novog, tzv. ekstremnog režima, adrenalinske vožnje koja strožije simulacijske kriterijume ostavlja po strani, a igrača vodi na izmišljene staze na kojima može propisno da se „izduva”, vozeći preko 300 km/h, u prelepom ambijentu. Ipak, ni u ovom režimu nije tako lako zadržati kontrolu nad motorom (engine nije promenjen), ali su staze konstruisane tako da dopuštaju veće brzine i krupnije greške. Takmičenja obuhvataju tri klase motocikala (100 i 250 kubika odnosno Moto GP) kojima upravljaju slavna imena iz ovog sporta (kao i ranije, najbolji vozači su na početku igre „zaključani”). Druge promene koje donosi treći nastavak su suptilnije. U promotivnom materijalu autori tvrde da su animacije sudara i detekcija oštećenja detaljnije nego ranije, što je verovatno tačno, mada u praksi nije jasno uočljivo. S druge strane, na AI sistemu se mogu zapaziti izvesna poboljšanja: protivnički vozači bolje uočavaju igrača i efikasno izbegavaju kontakte prilikom preticanja i dok „seku” krivine; do neželjenog kontakta i dalje može doći ukoliko pre zavoja zakočite prerano, kada će vozač iza vas gotovo neizbežno izazvati sudar, ali je to realna mogućnost i u pravim trkama. Kontrole su nešto složenije nego u čisto arkadnim igrama tako da je potrebno izvesno vreme za privikavanje. Fizički model je na pola puta između realistične i fantazijske simulacije, pri čemu su ispoštovane sve važnije fizičke zakonitosti (trenje i inercija, pre svega) i principi kojih se vozači moraju pridržavati ukoliko ne žele da veći deo trke provedu van staze (igra ima simulacijskog „šmeka” taman koliko je potrebno). Vizuelni atributi igre su izuzetni i ni po čemu se ne može naslutiti da je u pitanju konverzija. Naročito upečatljive su vožnje u Extreme modu, u kojem je Climax dokazao da raspolaže veštim programerima i grafičarima raskošnog talenta. Scene poput vožnje po kiši, posmatrane iz ugla nekoliko kamera, kao i deonice u kojima u sedlu moćnog dvotočkaša ispitujete krajnje granice ljudskih refleksa ne mogu se lepo opisati, već se moraju doživeti. Zvučni efekti su vrlo dobri, a ni muzička podloga nije loša. Sve u svemu, MotoGP Ultimate Racing Technology 3 uspešno nastavlja tradiciju slavnih prethodnika, a PC igračima nudi lepo iskustvo i budi nadu u svetlu budućnost motociklističkih simulacija. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |