Uzbudljiva novost za sve ljubitelje RTS žanra jeste skori dolazak sveže inkarnacije svetskog šampiona u ovoj oblasti. Age of Empires III će, ako nas utisak ne vara (a ne vara nas), biti žanrovski benchmark kvaliteta u narednih nekoliko godina. Činjenica da će igra u ovoj prazničnoj sezoni pojesti konkurenciju apsolutno se podrazumeva.Pretpostavljamo da svako normalan ima bar približnu predstavu o tome kako izgledaju i funkcionišu prethodni nastavci Age of Empiresa, uključujući i Age of Mythology, ekstremno kvalitetni spin-off dotičnog serijala. Age of Empires III zadržava esenciju interesantnog, koristeći proverenu šemu visokobudžetne nadgradnje umesto revolucije u dizajnu. Ovo znači da igra ima malo radikalno novih elemenata, ali da klasičan RTS koncept dovodi do teoretske perfekcije. Najveća novost je koncept perzistentnog glavnog grada, koji je u svakoj pojedinačnoj misiji dostupan preko posebnog ekrana i čije budženje podrazumeva mogućnost za dobijanje resursnih pojačanja u toku bitaka. Home city nadograđujete investiranjem iskustvenih poena koje stičete u misijama (bilo ubijanjem bilo izgradnjom), ulažući ih u svojevrsne džoker karte koje vam trenutno šalju odabrano pojačanje (npr. ako vam u toku misije nestane zlata, aktiviraćete kartu koja vam u sledećem trgovačkom konvoju donosi 300 zlatnika). Osim standardnog skupljanja resursa po mapi, jedan od načina za njihovu akumulaciju jeste i automatski priliv izgradnjom trgovačkih postaja iz kojih se putem karavana (ili kasnije železnice) u pravilnim vremenskim intervalima dovoze željeni resursi (hrana, drvo, zlato...) u vašu bazu. Downside ovog koncepta je, naravno, potreba za odbranom postaja, koja vezuje deo vojske. Demo verzija igre nudi komad single-player kampanje iz trećeg akta buduće full verzije, u kojem preuzimate ulogu ambiciozne mlade gazdarice kompanije za izgradnju železnice na Divljem zapadu. Tri ponuđene misije nude dobar preview svih gradivnih momenata koje će doneti puna verzija igre: objedinjena važnost istraživanja, trgovine, izgradnje, odbrane i napada kao recept deluje kao potpuno balansirana celina, bez „štrčanja” i dominantnosti pojedinačnih elemenata, što je pojava koju retko koji RTS do kraja uspeva da izbegne. Age of Empires III zaista deluje kao umešno uravnotežena celina. O raskošnoj grafici igre fanovi raspravljaju još od premijere na ovogodišnjem E3-u. Ruku na srce, šta se drugo moglo očekivati od top naslova iz Microsoftove zabavne biblioteke za 2005. godinu (ako izuzmemo Halo 3 koji je još u stadijumu glasine)? Miodrag KUZMANOVIĆ | | |