![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Kao što je uobičajeno, igrač upravlja jednim od najmodernijih američkih tenkova - M1A2 Abramsom. Stremljenje „NovaLogica” da pređe granicu između simulacije i arkadne pucačine u novom Armored Fistu je mnogo više izraženo nego u drugim igrama ovog proizvođača. Nažalost, iako igra nosi oznaku realistične simulacije, još uvek je daleko od toga. Armored Fist 3 je izdeljen na dva moda za igranje, a to su pojedinačne misije i kampanje. Kroz 18 pojedinačnih misija možete izvežbati manevre i kontrole tenka na svim mogućim terenima i pod raznim vremenskim uslovima. Pomenuta opcija vam približava metod izvođenja misija u kojima ćete učestvovati kroz kampanje. Kampanje su zaista nešto posebno. Po svom ustaljenom običaju, programeri su koristili imaginarne sukobe manjih država u svetu i direktnoj podršci američkih trupa jednoj od zaraćenih strana. U igri postoji četiri obimne kampanje: Horn of Africa, Monsoon Season, Dervish Pass i Operation Yeti. Tokom kampanja obići ćete razna ratišta koja obuhvataju Azerbejdžan, Gruziju, Iran, Keniju, Nikaragvu, Somaliju i Tajland. Kao i u prethodnom Armored Fistu svojom maštovitošću (ili nedostatkom iste) u razradi scenarija dizajneri privlače pažnju. Zagarantovani favorit za jedan od lošijih scenarija u borbenim simulacijama je kampanja Dervish Pass. Reč je sukobu Irana i Pakistana, gde je Iran zauzeo određen broj pakistanskih gradova kako ne bi pružili materijalnu pomoć Avganistanu. Igraču je na raspolaganju divizija tenkova tokom zajedničke akcije Kine i SAD (?!) protiv agresorskog Irana. Misije su međusobno zavisne, tako da gubitak tenkova u jednoj misiji rezultuje manjkom oružja u sledećoj, pogrešno odabrana formacija dovodi do neuspeha, itd. Jedna od boljih opcija u igri je kontrola više tenkova, celog voda ili divizije. Naravno, upravljate jednim tenkom, ali se u svakom trenutku možete prebaciti u bilo koji drugi u vašoj formaciji i odraditi posao bolje od AI-a kompjutera. Novina u Armored Fistu 3 je uključenje avijacije i pešadije u borbe. Možete imati podršku aviona koji će izbombardovati neprijateljeve položaje pre vaše akcije i znatno ga oslabiti, pešadija može čuvati tenkove (takođe se mogu koristiti kao izvidnica za minska polja). Protivnik je opremljen sličnim naoružanjem. Pretežno su u pitanju T-80 tenkovi sa podrškom Hind helikoptera. Uz kampanje je bitno napomenuti niz misija obuke u Americi koji vas precizno i pod nadzorom virtuelnog instruktora upoznaju s kontrolama tenka (koje zauzimaju 80% tastature). Stepen težine vezan je za realističnost igre. Ako odaberete lakši mod dobićete klasičnu arkadu i borbu bez previše navigacije i kompleksnosti. Teži nivo je nešto bolji, pošto omogućava pristup raznim pogledima unutar tenka preko ‘F’ tastera (vozač, nišandžija, kapetan i omiljeni za tamanjenje pešadije - na kupoli za mitraljezom). Relističnost je delimično dočarana navigacionim i artiljerijskim uređajima unutar tenka. Uređaj za automatsko ciljanje i pronalaženje meta je loše urađen. To se ogleda u tome da pronalazi najbliže neprijateljsko vozilo i praktično ne dozvoljava promenu mete dok proneđena nije uništena (dok tri tenka lansiraju smrtonosne projektile na vas). Mapa sa oznakama ciljeva misije je toliko kompleksna, detaljna i nejasna da ćete sigurno koristiti potpuno drugi sistem navigacije - sledeći ostatak odreda ka cilju. Grafika je mnogo bolja u odnosu na Armored Fist 2 koji se pojavio na tržištu pre dve godine, ali u poređenju sa današnjim simulacijama daleko je ispod proseka. Na veliku žalost svih ljubitelja simulacija, „NovaLogic” forsira svoj više puta prežvakani i prepravljani Voxel Space, tako da od fascinantnih 3D efekata nema ni govora. Vokseli su dobri za predstavljanje topografije, reljefa i uopšte terena na kojima se tenkovi međusobno uništavaju. Kada su u pitanju efekti koji danas plene pažnju publike, Armored Fist 3 je prosto rečeno, smešan. Da li tragovi gusenica po pesku ili sićušne eksplozije treba da privuku nečiju pažnju? Opštim kritikama treba dodati da je Voxel engine 32-bitan što znači samo mukotrpan rad procesora i dosta memorije. Na PII/400 brzina frejmova je primetno pala pri pojavi samo dva tenka na ekranu, a kamoli svih mogućih elemenata jedne moderne bitke. AI igre je nepromenjen od prethodnog dela, što znači da je prilično lako predvideti svaki potez protivnika. Možete sačekati kolonu tenkova u zaklonu i s jednim jedinim tenkom uništiti ceo odred. Nažalost, ograničeni AI poseduju tenkovi i druge jedinice koje su poverene vašoj komandi, tako da je prebacivanje iz tenka u tenk neophodna opcija, a ne samo jedna od brojnih olakšica igre. NovaLogic vešto skriva loš AI igre ubacivanjem gomile neprijatelja koji bezglavo jure ka vama (tzv. strategija „general Žukov”) bez obzira na sopstvene gubitke. Zaključak: nadajmo se da će Delta Force 2 koji je rađen na istom prncipu biti mnogo bolji i zanimljiviji od Armored Fista 3, za koji se slobodno može reći da je daleko iza konkurenata na polju pravih simulacija i predstavlja veliki minus za „NovaLogic”. Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |