TEST PLAY<>
111999<><>

Homeworld

Analiza DNK potvrdila je milenijumsku sumnju stanovnika negostoljubive planete Kharak: „Naša rasa nije ponikla sa ove planete!” Ovo otkriće pokrenulo je drugo pitanje, koje je još snažnije zaokupilo stanovnike: „Odakle smo došli?” Tokom istraživanja, ispod ekvatorijalne pustinje nađeni su ostaci drevnog grada i džinovski svemirski brod. U brodu su nađena dva predmeta koji će zauvek promeniti budućnost Kharakanaca - induktor skoka u hipersvemir i oronuli komad crnog kamena sa galaktičkom mapom na kojoj su vektorom povezane dve planete: jedna na samom rubu galaksije čiji položaj odgovara Kharaku i druga u samom centru galaktičkog diska označena rečju „Hiigara” - dom. Taj događaj je pokrenuo proizvodnju matičnog svemirskog broda koji treba da krene put davno izgubljenog doma. Ali, dok se brod sprema za svoju misiju, sve veći broj Kharakanaca pita se: „Šta je nateralo naše pretke da napuste Hiigaru?”

Šta reći o igri uz koju ne možete da skinete osmeh sa lica? Neobavešteni bi po slikama iz igre pomislili da je ovo simulacija svemirske borbe. Homeworld je, zapravo, prva strateška igra u realnom vremenu koja potpuno koristi treću dimenziju, što ga čini začetnikom nove generacije u ovom žanru. Svojom neverovatnim izgledom Homeworld fascinira svakog igrača i prikiva ga za monitor.

Na početku igre možete da birate između dve rase - Kushana i Taiidana koje se jedino razlikuju po dizajnu brodova (karakteristike brodova su identične). Bez obzira za koju se stranu odlučite, igraćete identičnu kampanju od šesnaest misija u kojima će rasa koju niste izabrali biti na čelu zle galaktičke Imperije, vašeg protivnika. Kampanja je strogo linearna, ali to ne umanjuje njenu zanimljivost. Priča se odmotava kroz animacije između misija i filmske sekvence u toku misije koje izvodi 3D engine igre, pa ne postoji vidljiv prekid, što veoma doprinosi atmosferi. U Homeworldu sve svoje jedinice prenosite u sledeću misiju. To je dobra vest. Loša vest je da resursa nema u izobilju, pa je borbena taktika stavljena u prvi plan. To znači da ne možete da suludo jurišate na neprijatelja i stalno štancujete nove jedinice, jer za to jednostavno nema para. Na taj način ste primorani da pravite izbalansirane grupe od više tipova brodova i da dobro razmislite kako ćete ih i gde postaviti.

Centralna tačka vaše flote je matični brod u kom pravite sve ostale jedinice. Njegov gubitak donosi poraz. Ostali brodovi su podeljeni u nekoliko grupa. Udarni brodovi su najmanje jedinice, od izviđača preko lovaca do bombardera. Ovim brodovima je potrebno gorivo i ako ostanu bez njega daleko od broda na kom mogu da se napune, predstavljaju glinene golubove za protivnika. U korvete, pored brojnih borbenih modela, spada i vaš novi najbolji prijatelj - Salvage (spasilačka) korveta kojom možete da zarobite neprijateljske brodove i tako dobijete nove tehnologije, ili pojačate svoje redove brodovima koje ne možete sami da pravite. U kapitalne i superkapitalne brodove spadaju fregate, razarači, krstarice i nosači koji mogu i da proizvode neke od manjih brodova. Tu su i skupljači resursa koji u asteroidnim poljima sakupljaju materijale za izgradnju novih brodova, zatim istraživački brod za razvijanje novih tehnologija, generator nevidljivosti i generator gravitacionog polja koji sprečava protivnika da pobegne u hiper-svemir.

Kontrole su intuitivne i možda u početku deluju malo komplikovano, ali nakon petnaestak minuta tutoriala bićete spremni da povedete svoju armadu na težak put kući. Zbog trodimenzionalne prirode bojnog polja, morate da pazite odakle vam neprijatelj prilazi - ne samo sa boka, već i odozgo ili odozdo. Zato je formacija vaših brodova krucijalni element borbene taktike. Najefikasnije formacije su „zid” u kom brodovi prave dvodimenzionalnu pravougaonu rešetku i „sfera” u kojoj se brodovi raspoređuju trodimenzionalno u zidove zamišljenih koncentičnih kugli. Tu su još i „delta” (klasični trogao), „iks” i njegova trodimenziona varijanta „kandža” kojoj su kraci usmereni unapred, zatim paradna formacija i proizvoljna, u kojoj možete da osmislite sopstvene formacije.

Ponašanje jedinica u borbi određujete taktikom. Pri napadu možete da birate između tri taktike: u agresivnom modu vaši brodovi ne obraćaju pažnju na oštećenja već samo pokušavaju da unište što više neprijateljskih letelica; izbegavanje je mod u kojem vaše jedinice manevrišu da prvo izbegnu neprijateljsku vatru, a onda da nanesu štetu; neutralna taktika je balans između ove dve.

Kada završite prekratku kampanju, admiral galaktičke flote u vama želeće još više podviga. Tada ćete se okrenuti multiplayu koji nudi sve, od skirmisha protiv računara do igre preko mreže za najviše osam igrača. Igru prati sjajna ambijentalna muzika, uz koju se stvarno uživljavate u putovanje kroz galaktička prostranstva.

U retke zamerke Homeworldu bi mogla da se ubroji relativna hardverska zahtevnost i nemogućnost da se vidi oštećenost neprijatelja - tanka statusna linija bi veoma pomogla, naročito kada treba da koncentrišete vatru na jednu fregatu ili razarač. Po svim ostalim karakteristikama Homeworld je trenutno najozbiljniji kandidat za Igru godine.

Dragan KOSOVAC

 
Homeworld
Šta mislite o ovom tekstu?
Prince of Persia 3D
Re-Volt
System Shock 2
Driver
Age of Empires 2: The Age of Kings
Wargamer: Napoleon 1813.
Legacy of Kain: Soul Reaver
Seven Kingdoms: Frythan Wars
Drakan: Order of the Flame
Panzer General 3D Assault
Star Trek: Starfleet Command

PLATFORMA:
Pentium/233 MHz, 32 MB RAM-a, opciono Direct3D, OpenGL

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera