
Sve što je potrebno prosečnom igraču real-time strategija jeste klon Starcrafta sa jednostavnim ciljem - izgradnja što jače armije i eliminisanje protivnika. Ljubitelji strateških igara sofisticiranijeg ukusa koji vole kompleksnost i ogroman izbor jedinica, opredeliće se za Dark Reign ili Total Annihilation. Nemali broj je poklonika „poteznog” načina ratovanja, pošto omogućava nesmetano i mirno komandovanje armijama. Igra koja objedinjuje sve pomenute žanrove i vrste lansirana je od strane „Interplaya” kao zvaničan nastavak popularnog M.A.X. (Mechanised Assault & Exploration) ostvarenja. Naime, bez previše medijske kampanje pre dve godine na tržištu se pojavila strateška igra u realnom vremenu za koju se može reći da je preteča svih današnjih „futurističkih strategija”. Upravo zbog smanjene reklame igra nije doživela uspeh jednog Starcrafta, ali igrači širom sveta budno su očekivali nastavak.
U drugom delu dolazi do spajanja ljudske rase sa vanzemaljskim rasama obuhvaćenim imenom Concord. Sjedinjena bića imaju zajednički cilj odbrane vasione od zlih vanzemaljaca rase Sheevat. Sheevati su strana bića koja poseduju visoko razvijenu biološku tehnologiju. Sve njihove građevine, vozila i jedinice imaju biološki karakter. Spajanje ljudi sa Concord rasama rezultiralo je stvaranjem nove genetski poboljšane i inteligentnije rase ljudi, vanzemaljaca i kiborga. Igrač preuzima ulogu komandanta stvorenog na sličan način. Zadatak mu je čišćenja kolonijalnih planeta od razbojničkih bandi i obračun sa neprijateljski nastrojenim Sheevatima. Završni okršaj se odigrava na razorenoj majčici Zemlji, te igrači mogu prepoznati karakteristična obeležja Londona, Los Anđelesa, Pariza ili Berlina. Igra obuhvata četiri kampanje (po devet ogromnih misija). U prve tri kampanje komandujete savezom ljudi i vanzemaljaca, dok u četvrtoj preuzimate ulogu vođe Sheevata u borbi za oslobođenje galaksije i donošenje demokratskih sheevatskih reformi. U igri postoji preko devedeset različitih jedinica za sve rase. U običnim misijama možete birati između osam različitih ljudskih klanova različitih sposobnosti i delanja (u zavisnosti sa kojom Concord rasom je spojeno ljudsko biće), kao i rasu Sheevata. Kompleksan AI programa nikada neće koristiti istovetnu taktiku u borbi. Ukoliko protivnik primeti da posedujete odbrambene tornjeve, pokušaće napad sa jačom artiljerijom ili avijacijom. U igri postoji jačanje jedinica u zavisnosti od nivoa iskustva, te uzaludno žrtvovanje jedinica može rezultovati ojačanjem protivnika. Standardna postavka izgradnje baze i štancovanje najdestruktivnije jedinice u M.A.X.-u 2 ne važi. Potrebno je dobro isplanirati i odbraniti bazu. Snadbevanje resursima je u tri oblika: zlato, sirovi materijal i energija. Zlato služi za kupovinu dragocenih kredita i snadbevanje jedinica ojačanjima; zlato se prikuplja i obrađuje u rudnicima. Sirovi materijal je najvažniji resurs, pošto obezbeđuje energiju za napajanje građevina i materijal za proizvodnju jedinica. Sem raznih jedinica kopnenog, vazdušnog ili vodenog tipa prisutne su razne strukture koje daju bonuse npr. vodena platforma povećava prostor za izgradnju objekata na vodi, mostovi omogućavaju prelaz kopnenih jedinica preko vodenih površina, dok putevi ubrzavaju kretanje kopnenih jedinica. Svaka građevina ili jedinica može se nadograditi ili ojačati. Za ojačanja su zadužene fabrike za istraživanja i nadogradnje. U M.A.X.-u 2 postoji pregršt raznih životinjica koje ne pripadaju jednoj od zaraćenih strana i surovo su ugurane u ratnu zonu od strane zločestih programera. Ipak, za razliku od pitomih ovčica iz Warcrafta 2 životinjke u ovoj igri nisu obični NPC koje se šetkaju unaokolo, već vrlo lako mogu napasti i uništiti vitalne objekte ili jedinice. Postoji 6-7 različitih životinja i variraju po snazi i veličini. Grafički dizajneri igre dali su sve od sebe da bi stvorili novi sistem za prikazivanje 3D objekata nazvan liquid video display (LVD). Jednostavno rečeno, teren pod uticajem kretanja jedinica menja izgled. Uz specijalan zoom mod možete povećati ili smanjiti mapu terena preko celog ekrana. Izometrija prikaza prilagodljiva je po afinitetima igrača. Postavlja se pitanje zašto su koristili novu tehniku, kada su jednostavno mogli napraviti igru sa podrškom za 3D akceleraciju i rešiti svoje probleme. Grafički dizajn jedinica je vrlo siromašan i fali mu detaljnost. Najviši zoom neće povećati jedinice na pristojan nivo odnosno, svi detalji ostaju sitni i nemaštoviti. Zvučna komponenta igre je sa druge strane mnogo ozbiljnije urađena. Teme u pozadini se smenjuju u zavisnosti od nivoa igre, atmosfere na ekranu i uspeha igrača. Semplovani vokali jedinica su pozajmljeni od profesionalnih glumaca i rečenice koje izgovaraju zavise od njihovog trenutnog stanja. Tako, na primer, jedinica koja je stekla veteranski status koristi vokal pun samopouzdanja, dok jedinica koja je pretrpela oštećenja govori glasom na ivici panike,ponekad odbijajući naređenja. Iz nekog razloga različite jedinice koriste iste vokale u pojedinim trenucima igre. M.A.X. 2 poseduje tri različita moda za igru: simultana igra, u realnom vremenu i na poteze. Simultana igra obuhvata izvođenje svih akcija istovremeno u jednom potezu, određenom vremenskom intervalu. U realnom vremenu igra je suviše brza i konfuzna, te je idealno (ali dugo) igranje na poteze. Posmatrajući MAX 2 kao pionira koji donosi praktično tri igre u jednoj, ne treba kriviti aljkavost grafičkih dizajnera. Branislav BABOVIĆ | | |