GAME TALK Vredno truda
Ako redovno pratite ovu rubriku, imali ste prilike da se upoznate sa velikim brojem RPG sistema. Bilo je tu i fantasy okruženja, sci-fi varijanti, sistema inspirisanih video-igrama, književnim delima, kao i neobičnim pseudoistorijskim pozadinama. Lepota svih ovih naslova i jeste u toj slobodi da maštate i proživite svoje avanture kako god želite. Naravno, kvalitet ugođaja zavisi i od spretnosti GM-a da dočara uverljive svetove i priče. Taj zadatak osobe koja vodi sesiju može biti izuzetno zahtevan, pa se nameće dilema: da li je bolje uhvatiti se za neki sistem koji je rules-light, odnosno neopterećen stotinama stranica pravila, uputstava (i ograničenja) ili, pak, uzeti neki koji ide „u sitna crevca”. Stoni naslov koji je teži za početnike, ali i te kako nagrađuje za uloženi trud da se sve nauči... „Shadow of the Weird Wizard” spada u ovu drugu grupu. Umesto da se bavi detaljnim opisom sveta u kome se igra dešava, odabrano je da se fokus prebaci na likove i njihov razvoj i to sistemom koji (od svega što smo do sada imali prilike da isprobamo) spada u najdetaljnije, ali i najzahtevnije za igrače. Ukoliko vam role-play dođe više kao aroma, a najviše uživate u abnormalnoj količini opcija za razvoj vašeg junoše i igranju sa brojkama i njihovim kombinacijama, kako biste dobili neke ultraoptimizovane performanse - ovo je naslov za vas. Priča i pozadina, donekle, postoje. Kraljevstvom do vašeg nekada je vladao strašni čarobnjak, čija su lična moć i brojne užasne sluge dugo odbijali kako znatiželjne, tako i hrabre. Njega više nema, ali samo sećanje i priče nastavljaju da odbijaju posetioce. Ipak, pritisnut nemirima i ratovima, narod sve više zalazi u čarobnjakov domen i tu kreće vaša avantura, puna tajni i izazova, ali i vrednih nagrada. Pored tog bazičnog zapleta, u knjizi imate i mapu Borderlandsa koji istražujete i to je to. Zapravo, tu je i kratko objašnjenje da je ovo fantasy svet koji nije previše različit od našeg, samo je prožet magijom i ljudi veruju u više božanstava. Tehnički, veoma nalik „D&D-u”, možda za nijansu mračnije i brutalnije, ali ništa novo, divlje i drugačije. Što se tiče kockica, D20 se koristi za proveru da li su neki napad ili akcija obavljeni uspešno, a koristi se i nekoliko D6 kockica za računanje štete koju ste naneli prilikom napada. Što veći broj - to bolje, tu nema iznenađenja. Sve likove, igrače i NPC-e prate detaljne tabele sa statistikama, tako da je barem taj deo igre prilično intuitivan i lagan za praćenje, jer se lako čita koji broj treba da vam padne na kockici, kao i koje bonuse dodajete na osnovu vaših ocena. Ovaj sistem „kida” u domenu razvoja lika. Nije opterećen klasičnim rasa/klasa izborima, već su glavna caka „putanje” kojima će vaš lik da se razvija. Štaviše, osnovna knjiga bavi se samo „human” poreklom, odnosno uopšte ne obraća pažnju na patuljke, vilenjake, mehanička stvorenja i slično. Ova druga „porekla” jesu moguća u igri ukoliko GM (odnosno Sage, kako ga knjiga naziva) dozvoli, ali u tom slučaju će vam biti potrebna i još jedna knjiga, o kojoj ćemo malo kasnije. Dakle, pažnja je usmerena na razvoj lika kroz deset nivoa u skladu sa sticanjem XP-a (ili odlukama Sagea). Interesantne stvari se dešavaju na trećem i sedmom nivou, kada vaš lik može drastično da se promeni zahvaljujući pomenutim putanjama, koje su, u stvari, ekvivalent klasama u drugim sistemima. Na prvim nivoima vas očekuju takozvane početničke putanje: Fighter, Mage, Priest i Rogue. Detaljno su objašnjene sve prednosti i mane svake putanje, kao i bonusi, talenti i ostali detalji. Biće vam potrebni sati da se pozabavite proučavanjem svih mogućnost. Na trećem nivou birate master path, a uvode se i putanje borbe, vere, moći i veštine, odnosno četrdesetak potklasa grupisanih u ove četiri oblasti. Ono što je potencijalno supermoćno, ali i nepredvidivo, jeste kombinovanje ovih putanja. Ograničenja ne postoje, možete da krenete kao Mage, ali na trećem nivou ste poželeli da lemate kao Martial Artist koji ne pripada vašoj grupi putanja. Igra sugeriše da se držite putanja u okviru iste grupe, ali na vama je da otkrijete da li postoje neki „broken” komboi koje autori nisu predvideli. Sedmi nivo sva podešavanja podiže na ultrasetting, jer tada dobijate Master Path specijalizaciju. Opet kombinujte kako vam volja, ali uzmite u obzir da su ovo baš usko specijalizovani bonusi koji fino profilišu putanju vašeg lika. Sve ovo oko putanja oduzima nekih stotinak stranica od ukupno 274 koliko knjiga broji, pa je jasno da je to glavni fokus sistema. Međutim, to ne znači da se na ostale stvari nije mislilo. Pre nego se otisnuo na putanju avanturiste, vaš junak ima svoju ličnu istoriju, pa treba da odabere „profesiju” kojoj je pripadao. Ona daje određene bonuse i predznanja koja vam pomažu u toku igre. Postoji osam kategorija profesija, poput učenjaka, kriminalaca, aristokrate, vojnika i slično. Postoji i kategorija „običnog” čoveka koja, zapravo, nosi i najviše profesija, poput krčmara, stolara, kopača grobova i ostalog. Ima ih ukupno 85 (ako se nismo zabrojali), što govori o tome koliko konačnih kombinacija postoji u igri. Ništa od ovoga nije nekakav filler i sve ima smisla. U cilju bržeg kreiranja lika, sve profesije grupisane su u tabele vezane za vrednost D20 kockice, pa ukoliko nemate previše živaca, možete i par puta da bacite kockicu i prepustite se sudbini. Kockica može da odabere i izgled vašeg heroja. Šest D20 tabela rešiće vas muka preteranog izbora. Kako to funkcioniše? Pa, recimo da vam je pao rezultat 1-19-4-1-5-3. To bi značilo da imate nos neobičnog oblika, ali ste osoba izuzetne lepote, uprkos krajnje neobičnoj frizuri i mladežu na licu, iz nekog razloga hodate na prstima većinu vremena i fali vam vrh prsta na jednoj ruci. Blesavo, ali ko kaže da morate da prihvatite random rezultate, uzmite šta se vama sviđa. Sem toga, kockica može da odabere i karakter vašeg alter-ega. Nema alignmenta u „D&D” stilu, ali zato postoje tabele koje govore o tome koliko ljudi mogu da se oslone na vas, kako se ophodite prema drugima, da li ste veseljak koji sve gleda optimistično ili je sve mrak najcrnji i nema nade, koliko ste zadrti ili voljni da iskočite iz svoje rutine i koliko se lako sprijateljite sa osobama iz okruženja. Ovaj segment je prilično jednostavan i ne zauzima ni mnogo stranica, ni vremena, tako da je moguće kockicom sklepati lika u roku od par minuta. A ta škrabotina, ukoliko sami ne odaberete karakteristike svog lika, osnova je za vaš role-play. Dakle, jasno je, ovo je više naslov za igrače željne dungeon crawlinga, borbe i loota. I to je sasvim u redu. Liste sa opremom nisu ništa spektakularno, ali su pravila borbe već detaljnija i dosta toga iz knjige mora da se pročita i savlada. Svaka moguća situacija koja je nama pala na pamet ovde je jasno objašnjena pravilom po kome se morate voditi i to je dobro, jer pretpostavljamo da će biti tih prepirki između naloženih igrača i Sagea koji treba sve to da izbalansira. Deo sa magijama je, srećom, superdetaljan. Nije se ošljarilo. Postoje čak 33 kategorije, odnosno tradicije koje su tematski drugačije i donose veliki broj zaista maštovitih i primamljivih opcija, ponovo bez fillera, što će obradovati igrače sklone vračanju i magijama. Definitivno, ovo nije za lenje igrače koji čekaju na GM-a da ih vuče za rukav. Sve ovo mora lepo da se iščita i prouči. Međutim, osnovna knjiga ne nudi skoro ništa za samog Sagea. U te svrhe morate se obratiti pratećem naslovu, „Secrets of the Weird Wizard”, koji je posebna knjiga, još obimnija od osnovne i sadrži masu monstera, lokacija, izazova, saveta kako da pripremate questove i sve ostalo što vam je potrebno. Ukoliko se uhvatite u koštac sa ovom knjigom i pređete sav sadržaj, imaćete priliku da uspešno vodite desetine sesija prepunih atmosfere, razrađenih NPC-a, i klasičnih old-school fantasy izazova. Nismo uvek bili blagonakloni prema naslovima koji su teški za početnike, kao ni prema onima gde je većina sadržaja zasnovana na statistikama i mehanici. U ovom slučaju pravimo izuzetak. Ovo je naslov koji toplo preporučujemo svima, uz napomenu da ukoliko želite da igrate ovo, moraćete da se malo potrudite. Dobra vest je što će vas igra za uloženi trud lepo nagraditi.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||