TEST PLAY
Neki fanovi franšize „Star Wars” rekli bi da je njen sunovrat otpočeo i pre nego što je dežmekasti Džordž Lukas svoje celokupno intelektualno carstvo predao Dizniju za đavolski velike pare. Tako smo, nakon klimavo-nakinđurene prikvel trilogije, dobili „novi LucasFilm” na čijem čelu Katlin Kenedi, politička korektnosti i wokerizam komanduju brzinskim uništavanjem filmova i serija koje ne prestaje. Čak je i redak uspeh, kao „The Mandalorian”, postepeno ubunaren, a poslednji primer, nesrećni „The Acolyte”, brzopotezno je ubijen nakon užasne prve sezone. Kao da se „Star Wars” sada stvara za neku drugu publiku, a retki plamičci istinskog kvaliteta koji i dalje trepere su odlična serija „Andor” i animirani serijali iznikli oko „Clone Warsa”. Što se tiče SW igara, svedoci smo relativne suše sa par izuzetaka, kao što su serijal Battlefront i izmotavanja sa LEGO prefiksom i dve kapitalne oaze vanserijskog kalibra: Jedi: Fallen Order i nastavak mu, Survivor (OK, ni SW: Squadrons nije bio loš). Izdašan i kvalitetan open-world Star Wars naslov, sa nekoliko problematičnih stavki... Tako, dolazimo do Ubisofta i njegovog predstavljanja open-world akcije Star Wars Outlaws. Trenutna kontroverza i negodovanje fanova pokrenuti su činjenicom da sve označeno kao „Ubisoft’sopen-world” budi podozrenje, a tu je i fizički izgled glavne junakinje, koji, očigledno, gura novotrendovsku agendu poružnjavanja ženskih likova u igrama, navodno, da bi svako XX-čeljade moglo lakše da se identifikuje sa njima. Srećom, nakon nekih trideset i kusur sati gustiranja Outlawsa, možemo samo da, prijatno iznenađeni, citiramo besmrtne reči četvrtog Topalovića u naslednom nizu: „Ljudi, pa ovo i nije tako loše!” Priča SW Outlawsa smeštena je u period između „Imperije” i „Džedaja” i prati mlađanu frilenser avanturistkinju, vagabonda i plaćenika Kej Ves i njenog vernog psetolikog kritera Niksa. Kej sasvim korektno funkcioniše u smislu generičkog lika kog vodite (iako jedna kapitalna SW igra zaslužuje mnogo više), ali je očigledno da se radi o bolnom pokušaju da se stvori ženski Han Solo, koja sve vuče za nos ako joj je to u interesu, prosipajući drsko-šaljive replike i puca prva „kada bantha poodoo odleti u ventilator”. Da je karakterizacija suptilnija ne bi bilo nikakvih problema, ali lakonski način na koji lik/glumica prilazi svakoj situaciji, bezbrižno i neuverljivo, više deluje kao da gledate nekoga ko je u nagradnoj igri osvojio nedelju dana Star Wars kospleja u Diznilendu, nego prevrtljivu, a šarmantnu pangalaktičku bitangu. Da biste se zabavili igrajući Outlaws, morate nekako da se izborite sa ovim velikim minusom. Na rodnoj planeti Kantonici (lokacija onog nebuloznog kazina iz osmog filma), Kej „slučajno” opljačka lokalnog megakrimosa i usput prisvoji njegov svemirski brod. Navrat-nanos, bežanija vodi nju i Niksa na prvu destinaciju ukucanu u navigacioni kompjuter. U pitanju je planeta Tošara, vetroviti savansko-kanjonski svet kojim upravljaju tri kapitalna kriminalna sindikata, uz nezaobilazno prisustvo smarajućih Imperijalaca. Nakon niza misija koje vode ka popravci brodskog hiperpogona, otvara vam se i ostatak Outlaws univerzuma, kroz posete Kidžimiju (snežno-božićnom svetu iz još jednog od novijih filmova), močvarno-džunglastoj Akivi i, naravno, nezaobilaznoj Tatuini, a sve u cilju prikupljanja družine koja će, u velikom stilu, pokušati da doaka megazlikovcu sa početka priče. Osnovu gameplaya čini standardno Ubisoft zujanje terenom, obavljanje misija i zamlaćivanje sa milion i jednom ikonicom uzvičnika ili upitnika na terenu dok se ne istope boje. Ipak, kao da je neko u Massiveu uskliknuo: „Inga!”, stavio prst na čelo i doneo odluku da gameplay ovog naslova ne sme biti predmet sprdnje, bez obzira na prethodni uspeh navedenog šablona. Outlaws je i dalje krcat sadržajem koji pupi sa svih strana i hiperbrzinom puni dnevnik u kom se sve to beleži i prati, ali sada sve deluje organski i u skladu sa odmotavanjem interesantne priče i likovima koje srećete. Gro zadataka, opcionih aktivnosti, tragova, podataka i svega ostalog otkrivate na „prirodniji” način: radio-komunikacijom sa kontaktima, prisluškivanjem razgovora, kao i brižljivom izgradnjom reputacije koja će na vas skretati pažnju sve ozbiljnijih igrača. Kapitalna mehanika igre tiče se vašeg odnosa sa pomenutim frakcijama koje, u većem ili manjem kapacitetu, ordiniraju galaksijom. Svaki zadatak, zadačić ili aktivnost koju obavite popunjava petostepenu skalu vaše reputacije sa dotičnim sindikatom. U zavisnosti od toga „gde ste” sa datom grupacijom, zavisiće i povezana dostupnost određenih beneficija: mogućnost ulaska u njihove baze i kampove (osim restricted područja), samoposluživanje predmetima na teritoriji pod njihovom kontrolom, bolje cene kod prodavaca i dostupnost naprednijih ugovora i poslova, kao i nagrade u vidu novca, trinketa i opreme, odnosno kozmetike. Bilo kakvo izazivanje „frikcije”, sa druge strane, znači srozavanje stečene reputacije i prateće penale koji idu u suprotnu stranu, ali međ’ kriminalcima zla krv ne traje dugo, tako da ćete brzo moći da se vratite na svoju staru poziciju. Sindikat Pajk, Grimizna Zora, kartel Džabe Hata i još jedna kasnija frakcija u konstantnom su klinču oko moći i kao svaki umešan svemirski scoundrel, gledaćete da se maksimalno okoristite o njih. To je moguće menjanjem odluka vezanih za pojedine ishode misija, kada će pred vas biti stavljen izbor da ispoštujete dogovoreno ili zabijete nož u leđa tekućem poslodavcu, trpeći sve benefite i posledice takvih odluka u nastavku igre. Izuzetak je Imperija sa kojom nema kalkulisanja i finese, njih možete lešiti čim ih spazite, pošto će oni isto raditi vama, budžeći vam GTA skalu ozloglašenosti koja se ne skida tako lako. Borbeni angažmani izvedeni su korektno, a glavna zvezda je vaš modularni blaster sa raznim režimima paljbe (oružje koje ostaje iza palih protivnika može se pokupiti, ali je za jednokratnu upotrebu). Zaletanje i krljanje sa više od dva-tri protivnika uglavnom je fatalno po vas, pa se forsira hvatanje zaklona i brza eliminacija pretnji, pre nego što vas gađaju granatom ili priđu sa boka. Stealth deonice (ako izaberete takav pristup) su nemušte i nebaždarene, sa preosetljivim stražarima i bez dobrih indikatora njihovog vidnog i čujnog polja. Redovno dizanje alarma zbog toga što ste pomolili nos dva i po piksela u pogrešnu stranu mnogo živcira. Verno prateće stvorenjce Niks nije samo maskota koja treba da opčini najmlađe, već ima i nezanemarivu upotrebnu vrednost na terenu. Možete mu zapovedati da privremeno napada neprijatelje, skreće im pažnju izmotavanjem (uključujući i nadzorne kamere), aktivira prekidače, terminale i poluge, donosi udaljene predmete i izaziva sabotaže, pa, čak, i da kibicuje karte vaših protivnika u kartaškoj igri Sabacc, koja bi, zbog načina na koji je izvedena, bez preterivanja mogla da dobije i neku samostalnu varijantu nalik Gwentu. Kakav bi to Star Warsbio da ste sve vreme samo na površini planeta? Svemirsko-borbeno-arkadni režim igre, pored transportne uloge, ima i vlastite zadatke i borbene izazove. Vaš brod, Trailblazer, može da se unapređuje kroz nekoliko bitnih segmenata. Sistem nije kompleksan, ali je lepo što i na ovom polju napredujete. Audio-vizuelno sve, očekivano, blista, bar na PS5, jer PC verzija ima sumanuto visoke sistemske zahteve. Povremeni mali vizuelni ispadi ne utiču na vizuelni plezir kojim vrcaju lokacije. Krupna mana su poluamaterski izvedene animacije naše heroine prilikom akrobatskog kretanja, a dodatno nervira i nepreciznost komandi u tim situacijama. Jedna namunjena AAA igra, pa još sa Star Wars etiketom, sebi ne sme da dozvoli takve stvari. Dodatno smeta oštar kontrast kada se kretanje Kej uporedi sa nekim briljantno uspelim animacijama. Na primer, sve što ima veze sa Niksom izaziva osmeh i na najočvrslijim licima. Odlično izgleda i način na koji Kej pravi policajke i „mota” brzinac kada želite da ga okrenete u suprotnom smeru u velikom stilu. SW Outlaws ima mana, ali i mnogo više neospornih kvaliteta. Massivci su obavili vraški valjan posao i sve bi bilo još bolje da se samo još malo ispolira do visokog sjaja (osim karakterizacije čije ispravljanje traži izmenu srži igre). U svakom drugom smislu, ovo je izdašan i kvalitetan open-world Star Wars naslov koji vredi vašeg vremena. Potrebno: Core i7-8700K / Ryzen 5 3600, 16 GB RAM, Radeon RX 5600 XT / GeForce GTX 1660 6 GB, Intel Arc A750 8 GB, DirectX 12, Windows 10 Poželjno: Core i5-10400 / Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, GeForce RTX 3060 Ti / Radeon RX 6700 XT, DirectX 12, Windows 10 Ova igra je: open-world akciona avantura u galaksiji Star Warsa Platforma: Windows, Xbox Series X/S, Playstation 5 Veličina: 65 GB Studio: Massive Entertainment Izdavač: Ubisoft Adresa: i.sk.rs/360256 PEGI: 12 83
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||