TEST PLAY
Deca su kukala da hoće PC Bloodborne, majka im je rekla da imaju PC Bloodborne kod kuće... A kućni PC Bloodborne ispade Thymesia. Majka im ubra majčinu dušicu (thyme), a deca, razočarana, kukahu. Mim templejti se, praktično, popunjavaju sami... Svedeni i skučeni gotski akcioni RPG, čija tema, priča i izgled namerno imitiranju Bloodborne Thymesia je svedeni i skučeni gotski akcioni RPG, koji temom, pričom i vizuelizacijom pokušava da vas natera da kažete: „Gle, pa ovo je kao Bloodborne, OMGZ!” Nije. Samo vam se čini da jeste. Autori su se, doduše, lopatom poslužili fragmentima zapleta legendarne igre From softwarea, ali to su uradili na toliko amaterski način da me je bilo sramota od sopstvenog odraza u ogledalu. Jedino što valja u vezi sa Thymesijom jeste borbeni sistem, koji pokušava i uspeva da bude drugačiji od Soulsborne standarda na koje smo navikli. Zato ocena igre nije slaba četvorka, već nategnuta šestica. Urbano i mračno, pseudostjuartsko kraljevstvo imalo je problem s kugom, koju su alhemičari pokušali da izleče modifikacijama krvi. To je izazvalo mutacije, opštu tragediju i propast kraljevine. Igra barata pojmovima kao što su „vile blood” i „pure blood”, a očudovištavanje građanstva i protagonista sa amnezijom predstavljaju lajtmotive priče. Estetska razlika u odnosu na Bloodborne leži u eri, koja je umesto viktorijanskih polucilindara prepuna kljunastih maski iz doba velike londonske kuge iz sredine XVII veka. Ali, ponavljam, u pitanju je samo estetika - pojmovi i lokacije su skroz fiktivni. Thymesia se sastoji od linearnih nivoa koji predstavljaju seriju putanjica kroz gusto napakovano okruženje. Kao svedeniji, da ne kažemo sprčeniji Bloodborne. U igri imate čvorište koje podseća na Hunter’s Dream, iz kog krećete u instancirane dungeone, koji su uvek fiksni, bez nasumičnih elemenata. Prelaskom dandžna i eliminacijom bossa, otključavaju vam se dodatne misije u istom okruženju, što veštački produžava igru. U Bloodborneu imali smo velelepni Yharnam i randomizovane chalicedungeone, dok ovde imamo samo linearni derivat druge stavke. Možda bi trebalo da prestanem da poredim Bloodborne i Thymesiu, jer to, naprosto, nije fer... Borba u igri je munjevita i bazirana na fiksnom primarnom oružju, kao kod Sekiroa. Ovde imate sablju koju ćete nositi od početka do kraja, ali i fleksibilan sistem sekundarnih napada kod kojih je moguće prilagođavanje. Koren borbenog sistema su dve linije zdravlja koje imaju svaki protivnik i boss. Primarnu, belu, skidate normalnim udarcima, dok za zelenu koristite napade kandžama i posebno, kužno oružje (plague weapons). U igri možete da trčite, dodžujete, napadate i kidišete bez prestanka, jer nemate klasičnu staminu - linija „energije” služi samo za napade kužnim oružjem. Plague weapons dobijate farmovanjem specijalnih kristala koji ostaju nakon poraženih protivnika, a moguće ih je nadograđivati u nekoliko stepena. Svako oružje ima različit efekat, a meni se najviše svidela kosa koja vam vraća health. U igri nemate klasičan loot, u smislu prstenja i oklopa, ali zato možete da „kastomizujete” napitak koji vam vraća HP, ubacujući bilje koje daje razne bonuse. Odsustvo stamine je mač sa dve oštrice, jer su protivnici, a posebno šefovi, projektovani da seku i ubadaju bez pauze. Thymesia je igra u kojoj boss fajtovi fizički umaraju do granice neprijatnog - prosečan fajt ima dve faze, traje desetak minuta i podrazumeva da je sekund pauze luksuz. Odigrao sam sve igre From softwarea, ali mi se ni u jednoj nije desilo da imam bolove u prstima i zglobovima zbog kojih sam morao da pijem brufen da bih mogao da zaspim. Potpuno suluda stvar, verujte mi. Thymesia je vizuelno privlačna igra sa dobrim, mada fizički zahtevnim borbenim sistemom, koja pati od amaterski sklepanog, neubedljivog okruženja i priče čiji su elementi bezobrazno pozajmljeni od legendarnog Bloodbornea. Nabavite je samo ako baš morate da igrate svaku igru ovog tipa pod kapom nebeskom. Potrebno: Core i5 / Ryzen 5, 8 GB RAM, GeForce GTX 950 / Radeon HD 7970 Poželjno: Core i7 / Ryzen 7, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 Ova igra je: akcioni RPG u formi Soulsborne naslova Platforma: Windows, PlayStation 5, Xbox SXS, Switch Veličina: 12 GB Studio: OverBorder Studio Izdavač: Team17 Adresa: i.sk.rs/358672 PEGI: 16 64
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||