TEST PLAY
Regiments
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. septembar 2022.

Poslednjih godina postaje evidentno da ratno-strateška scena pati od totalne krize inspiracije. Bolji dokaz od Regimentsa je teško naći, jer ideja hladnog rata koji postaje vruć već je zamorna i publici koja je rođena znatno nakon kolapsa Sovjetskog Saveza. Ovde ponovo imamo čarke na granici Zapadne i Istočne Nemačke, koje te kobne 1989. godine eskaliraju u rat apokaliptičnih razmera. U poslednjoj deceniji, ovaj scenario smo igrali, između ostalog, kroz tri odlične igre iz Wargame serijala, a i Warno, koji je još u early accessu, takođe spamuje tenkove kroz tesnac Fulda ka Frankfurtu. Kaseta sa „99 Lufballons” odavno se izlizala.

Ova igra delo je jednog čoveka, koji je inspiraciju, evidentno, našao u Eugenovom serijalu Wargame

Regiments, koji publikuje „rezovani” MicroProse, delo je jednog čoveka, koji je inspiraciju, evidentno, našao u Eugenovom serijalu Wargame. Na prvi pogled, lako je pomisliti da je Regiments klon ili mod za Wargame: AirLand Battle, ali razlike postoje, mada su prilično suptilne. Regiments, recimo, ne daje mogućnost kontrole pojedinačnog borbenog vozila, već je najmanja taktička jedinica vod. To pojednostavljuje stvari i smanjuje mikromenadžment, ali donekle i redukuje borbenu fleksibilnost. Kontrolni sistem, perspektiva, sakupljanje deployment poena i ubacivanje svežih snaga na teren manje-više su prekopirani iz Eugenovih igara, mada fascinira činjenica da je sve to urađeno u Unity engineu.

Regiments je single-player igra, koja se sastoji od nekoliko povezanih operacija i skirmisha protiv AI-ja. Te operacije predstavljaju neku vrstu single-player kampanje koja prati eskalaciju između snaga NATO-a i Varšavskog ugovora. Vodićete naizmenično obe strane, natežući se oko lokacija koje su deo šire ratne priče na koju nemate uticaja. Kao što joj ime kaže, ovo je igra koja se bavi pukovima, formacijskom jedinicom ispod divizije, čiji je karakter, pre svega, taktički, a ne strateški. Ti pukovi su predefinisani u skladu sa formacijskim postavkama iz tog perioda - nije ih moguće modifikovati, ali im možete dodavati zasebne bataljone koji služe tačno određenoj svrsi.

Kako to, zapravo, funkcioniše? Puk oklopne divizije sastoji se, recimo, od tenkovskog i bataljona mehanizovane pešadije, uz nekoliko pripadajućih vodova - samohodna artiljerija, PVO, lovci tenkova itd. Sâm po sebi, ovaj puk je sposoban da izvrši većinu zadataka, ali ako ga pojačate, na primer, komandnim, izviđačkim ili bataljonom teških tenkova, dobićete dodatnu „pesnicu” koja vam može olakšati život u specifičnim situacijama. Neki od tih dodatnih bataljona donose i off-map artiljerijsko-avijacijsku podršku, što daje dodatnu fleksibilnost.

Rekvizicija tih bataljona i popuna nakon gubitaka troše komandne poene koje zarađujete u borbama, zauzimajući strateške tačke i izvršavajući druge zadatke. Svaka operacija je podeljena na određeni broj segmenata, čije vam kompletiranje obezbeđuje „isplatu”. Na taj način, snage pod vašom komandom mogu evoluirati u izvesnoj meri, tako što ćete im dodati nove jedinice i pojačati bataljone. Poene možete da koristite za povećavanje nivoa zaliha u misijama, inžinjerijsku podršku (za postavljanje prepreka u odbrambenim misijama), ali i za kupovinu većeg komandnog opsega na terenu. Ova poslednja stavka postaje značajnija u kasnijim operacijama, jer vam omogućava istovremeno rukovođenje većim brojem jedinica na terenu.

Iako su operacije veoma dinamične i solidno osmišljene, Regiments ne donosi apsolutno ništa novo u svet real-time ratnih igara. Da su, recimo, implementirali efekte terenskih elevacija, to bi bio znatan skok u odnosu na konkurenciju. Ali, nisu. U igri, takođe, nema multiplayera, što je prilično neoprostivo kad znamo da je upravo multiplayer sfera ono što godinama održava Eugenove igre na sceni. Činjenica da je Regiments delo jednog čoveka prilično je fascinantna, ali ne menja činjenicu da je igra običan klon nekoliko boljih naslova.

GALERIJA

Potrebno: Core 2 Quad, 4 GB RAM, GeForce GTX 1050

Poželjno: Core i5, 8 GB RAM, Gefore GTX 1080

Ova igra je: ratna real-time strategija

Platforma: Windows, macOS

Veličina: 10,5 GB

Studio: Bird’s Eye Games

Izdavač: MicroProse Software

Adresa: i.sk.rs/358671

PEGI: nema

68


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama