TEST PLAY
Zbog toga što je Yuji Naka „režiser”, Balan Wonderworld očekivali smo sa velikim nestrpljenjem. Ako se pitate zbog čega tolika egzaltiranost gospodinom rođenim u Osaki 1965. godine, odgovor je više nego jednostavan. Yuji je deo originalnog tima koji je iznedrio Sonic the Hedgehog, štaviše, potpisan je kao glavni programer, a još od 2018. godine kada se pridružio Square Enixovom jatu čekamo na njegov sledeći, veliki potez. Platformske deonice su spore, logičko- avanturističke celine, a ne uobičajene akcione sekvence Balan Wonderworld je taj sledeći potez i predstavlja svojevrsnu, dalekoistočnu verziju „Vilija Vonke i Fabrike čokolade”. Jes’ da ovde nema ničeg od slatkiša, ali je Balan podjednako creepy kao Vonka. Da stvar po igrača bude gora, Balan je misteriozno biće koje caruje magičnim pozorištem u kom ste se vi, gle čuda, obreli igrom slučaja. A taj slučaj je vaše slomljeno srce i tuga koju nosite. Možete da igrate kao dečak Leo ili devojčica Ema (podržan je i lokalni co-op), jer se Balanovo pozorište oboma „ukazalo” u istom trenutku. Na vama je sada da pretražite njegov sadržaj koji predstavlja neobičan miks stvarnog i izmišljenog, a sve u cilju pronalaženja delova srca koji će vam pomoći da u potpunosti ne podlegnete osećaju bespomoćnosti i tuge. Balan Wonderwolrd je 3D platformska igra čije izvođenje je u potpunoj suprotnosti sa onim čemu smo se nadali. Akcija se „odmotava” relativno sporo, dok su platformski elementi više tu zarad sprovođenja autorovih logičko-avanturističkih zamisli, nego kao uobičajene akcione sekvence. Nivoi se ne nadovezuju jedan na drugi kao na traci, već im pristupate preko početne lokacije, huba, koji se nalazi na lebdećem ostrvu. Po njemu možete slobodno da bazate i otkrivate njegove tajne, što je po našem mišljenju samo bespotrebno odvraćanje pažnje od glavne priče. Na nivoima je potrebno doći do izlaza koji otključavate tako što stanete na platformu predviđenu za to. Usput sakupljate čak četiri vrste dragog kamenja, ukrasna jaja, ključeve i Balanove skulpture, koje u nekim slučajevima nisu predstavljene na očigledan način. Moramo da kažemo da pohođenje imaginarnih svetova, sastavljenih od vaših sećanja i emocija, ma koliko se činilo zanimljivim, zbog prilično rigidnog upravljačkog sistema, nije baš tako. Naime, upravljanje je krajnje neprecizno i u većini slučajeva imate utisak da se krećete pogrešnim putem. Čak su i najjednostavnije radnje, poput sakupljanja dragog kamenja, teške i dešava se da ih omašite zbog nedostatka osećaja gde se glavni lik nalazi na igračkom polju. Olakšavajuću okolnost trebalo je da predstavlja podatak da se za upravljanje, sem pečurkica i kombinacije „ramenih tastera” koji služe za šaltanje između kostima, praktično koristi svega jedan taster - i to bilo koji! Ne postoji nikakva razlika da li želite da napravite skok, da napadnete neprijatelja ili da „pozovete” specijalnu moć odela koje trenutno nosite. Ukoliko se odlučite za komplemente ’L2’ / ’R2’, uživaćete u određenoj količini adaptivnih efekata. S druge strane, ono što nam se svidelo jeste korišćenje pomenutih kostima. Leo i Ema na nivoima mogu da pokupe kostime u koje uskaču i oni im daju specijalne moći. Na primer, ukoliko se „prerušite” u zeca, možete da dosegnete platforme koje su inače izvan domašaja; ako se „obučete” kao vuk, dobićete sposobnost brzog rotiranja oko sopstvene ose kao tasmanijski đavo, što je dobro zbog obračuna sa neprijateljima; kostim zmaja donosi perk ispaljivanja vatrenih kugli i tako dalje. Ukoliko izgubite život dok nosite kostim, on će momentalno biti uklonjen iz inventara, dok vas sledeća greška izbacuje sa nivoa i vraća na lebdeće ostrvo. Autori su eksperimentisali sa težinom, pa se ona dinamički prilagođava igračevom performansu na terenu. Valja napomenuti da u jednom trenutku u inventaru možete da imate samo tri kostima. Na kraju dana, Balan Wonderworld čini se kao propuštena prilika da se napravi nešto iznadprosečno. Igra je previše jednostavna, neizazovna i na momente dosadna. Bar da je obučena u eye candy grafičku košuljicu, ali ni od toga nema ništa... Potrebno: Core i5-4430 / Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, GeForce GTX 760 / Radeon R9 270X, Windows 8.1 (64-bit) Poželjno: Core i5-6400 / Ryzen 5 1400, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 480, Windows 10 (64-bit) Ova igra je: 3D platforma iz pera autora Sonic the Hedgehoga Platforma: Windows, PS4/5, Xbox One/SXS, Switch Veličina: 14 GB Studio: Square Enix, ARZEST Corp. Izdavač: Square Enix Adresa: balanwonderworld.square-enix-games.com PEGI: 7 60
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||