TEST PLAY
Ne može svaka postapokaliptična igra da bude Fallout, ali kad govorimo o faktorima zbog kojih nas je neka od njih razočarala, u najmanjem broju slučajeva ističemo parališući nivo dosade. Po zakonu velikih brojeva, kad-tad nam se morao desiti Ashwalkers, naslov koji je toliko ubedljivo monoton da svaki drugi komentar ima tercijarnu važnost. Svet Ashwalkersa je budućnost nakon vulkanske apokalipse koja je zadesila planetu Svet Ashwalkersa je budućnost nakon vulkanske apokalipse koja je zadesila planetu. Ono malo civilizacije preživelo je unutar kupola, dok napolju caruje nekakav blaži oblik „Mad Maxa”, divljaštva, gladi, zime i nemaštine. Zajednica kojoj pripada naših četvoro junaka zabrinuta je zbog propadanja kupole u kojoj žive, tako da šalje ekspediciju u divljinu u potragu za legendarnom „Kupolom svih kupola” (Dome of Domes), gde bi našli uhlebljenje i bezbedno okruženje. Sisanje inspiracije iz „Pobesnelog Maksa” i „Loganovog bega” u nekom trenutku je pošlo naopako, jer je igra ispala depersonalizovana i svedena simulacija hodanja, ispresecana avanturističkim promptovima koje je smislio i napisao neko operisan od intrige i suspensa. Tokom većeg dela igre, gejmplej se svodi na puko stiskanje levog tastera na mišu koje inicira hodanje fiksnom stazom. Povremeno ćete nailaziti na gomilice resursa (prva pomoć, hrana i drva), koji su esencijalni za preživljavanje. Ovde je čak i survivalizam dosadan, jer svega ima sasvim dovoljno da nikad ne upadnete u neku ozbiljnu frku. Kad vam neka od karakteristika ode u crveno, kliknućete na ikonu kampa i iskulirati pored vatrice (traži drva), dati da jede onome ko je gladan i poslati na spavanje onoga ko je umoran. Ako želite, u kampu možete inicirati razgovor između članova ekipe koji navodno podiže moral - ja to nisam uradio nijednom i nikakvih posledica nije bilo. Možete da organizujete i stražu, koju sam postavio jedared i više nikad - pogađate, nije se desilo ništa loše. Osim tri osnovna resursa za preživljavanje, u igri nema bukvalno ničeg drugog. Karakteristike članova tima takođe su zakucane i na njih nije moguć nikakav uticaj, jer nema levelovanja i opreme. Moždani flatline od igre. Jedina putna dinamika koju imate jeste povremeno račvanje i biranje kojom ćete stazom poći. Situacije u koje upadate i različiti načini na koje ih rešavate jedina su stvar koju Ashwalkers ima, osim grafike i hodanja. Nažalost, te situacije su nemušto osmišljene i predstavljaju klišee iz literature za omladinu. Ako spasete divljaka kog spopadaju neke besne ptičurine, njegovi saplemenici će vas blagonaklono gledati kad im banete na kapiju. To je, otprilike, nivo pripovedanja koji ovde postoji. Potencijalne konflikte možete da rešavate diplomatijom, borbom ili „lukavstvom”, koje najčešće podrazumeva utrošak nekog resursa - zaplaši zver vatrom (-2 wood), daj divljacima hranu da te puste da prođeš (-1 food) i tako dalje. Stiče se utisak da je sav tekst u igri koji prati ove situacije preveden sa francuskog (developeri su Francuzi), jer je nemušt, nemaštovit i deluje veštački. Igra, navodno, ima 34 moguća kraja u zavisnosti od odluka koje donosite tokom nje, ali ja sam jedva ostao budan do prvog i apsolutno jedinog za koji imam živaca. Sve nabrojane mane Ashwalkers u maloj meri kompenzuje interesantnom estetikom crno-belog sveta koji se davi u vulkanskoj prašini. Nalik na Mundaun iz prošlog meseca, Ashwalkers gradi jedinstveni vizuelni izraz, koji ponekad zaista oduševljava, ali jednostavno nije dovoljan da izvuče igru iz pakla dosade. Svako ko misli da sam bio prestrog prema ubogim Ashwalkersima, trebalo bi na nađe i proba Lost Patrol (Amiga, 1989), igru koja je, takođe, koncipirana oko „putnog survivalizma”, doduše u Vijetnamu. Lost Patrol je živ, vrcavo inteligentan, zaguljen i uzbudljiv na način koji je nedostižan za trideset dve godine mlađi Ashwalkers. Potrebno: Core i5-2400 / FX-6300, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 670 Ova igra je: postapokaliptični simulator hodanja i preživljavanja Platforma: PC (Windows, Steam, Epic, GOG) Veličina: 10,4 GB Studio: Nameless XIII Izdavač: Dear Villagers Adresa: dearvillagers.com/project/ashwalkers PEGI: nema 47
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||