TEST PLAY
CastleStorm II
Dragan KOSOVAC
1. decembar 2020.

Mađarski Zen Studios je dugi niz godina bio poznat po dve stvari: licenciranim fliperima i hitu CastleStorm. Ovaj žanrovski miks, u čijem centru su tower offense mehanika i gađanje u stilu Angry Birdsa, pojavio se pre nekih sedam godina na svim zamislivim platformama, od mobilnih uređaja (gde se i proslavio kao free to play naslov), preko PC-a, do silnih konzola (PS3 i 4, Xbox 360 i One, Wii U), a pre dve godine se čak pojavila i verzija za Switch. Autorima ove igre mora se odati priznanje samo zbog načina na koji su pristupili stvaranju ovog nastavka. Umesto da se fokusiraju na mobilnu platformu na kojoj je CastleStorm stekao gro popularnosti (i novca putem mikrotransakcija), u Zenu su rešili da im je mnogo bitnije od in-game prodavnice da naprave igru sa bogatijom mehanikom i dubljim gameplayem. Koliko im je to, zaista, pošlo za rukom, čitajte u redovima koji slede.

Grafika je unapređena, iščašena atmosfera je i dalje na nivou originalne igre, ali nešto ipak nedostaje

Već sama priča CastleStorma II, iako ništa manje klišeizovana, očigledno je ambicioznija od one u originalnu, pre svega, jer mora da pruži robusniji okvir za stratešku komponentu igri. Dok se u prvoj igri sve svodilo na seriju tower offense nivoa koja prati obračun između viteškog i vikinškog kraljevstva, sada imamo brojne imenovane likove i dve kampanje koje prate neizbežni sukob između kraljevstva ljudi i undeadova, nakon što celu zemlju pogodi misteriozna serija razornih zemljotresa, nazvana Great Calamity. Na igraču je da u ulozi viteza ser Gavejna u prvoj kampanji i vampirske princeze Lune u drugoj, pomogne u oporavku svog kraljevstva, a zatim ga proširi ognjem i mačem... i magijama i letećim zombi ovcama.

Osnovna izvedba nivoa iz originala i dalje je prisutna. Sa leve strane ekrana je vaš dvorac ili kamp, a sa desne je protivnički. Sa jedne strane su vaše snage, sa druge protivničke, a zavisno od tipa nivoa, jedna ili obe strane mogu da budu opremljene i balistom koja lansira seriju ubojitih projektila ka neprijatelju. Takođe, postoje nivoi u kojima vodite samo jednog heroja i na vama je da se sa ograničenim arsenalom melee i dalekometnih napada obračunate sa talasima sve jačih neprijatelja. Sve ovo bilo je prisutno i u prvoj igri, ali sada se nivoi ne ređaju po automatizmu, već sukobe birate sami na mapi sveta. Podeljena na heksove, globalna mapa je poprište strateško-upravljačkog dela igre. Tu su vaši gradovi čije defanzivne elemente postepeno razvijate, kako biste ih što lakše branili tokom neizbežnih protivničkih napada. Po mapi su raštrkane i brojne lokacije od interesa, kao što su generatori resursa i brojni NPC-ovi koji vam nude širok dijapazon opcija. Istina, primarna opcija često podrazumeva da ih napadnete i prisvojite njihovu manje ili više vrednu imovinu, ali to nije sve. Možete i na miroljubiv način da ih ubedite da vam se sklone sa puta, bilo ispunjavanjem njihovih kvestova, podmićivanjem, odgovaranjem na zagonetke ili zastrašivanjem. Sve što radite donosi neki oblik nagrade i promenu u nivou vaše reputacije, što se polako, ali sigurno, odražava na uspešnost vašeg kraljevstva.

Pored kraljevstva, vremenom razvijate i moć svog heroja i njegove ratne družine. Tokom igranja, pridruživaće vam se razni avanturisti koji omogućavaju da tokom nivoa regrutujete njihov tip jedinice. Za razliku od mobilnog prethodnika u kom su jedinice tokom tower offense nivoa bile „potrošni materijal”, CastleStorm II nam direktno prikazuje kolika je cena slanja ljudi u bitku bez dobrog plana. Svaka jedinica koju izgubite tokom nekog nivoa mora ponovo da se regrutuje, trošeći oskudne resurse kojima raspolažete. Slična stvar je i sa municijom za vašu balistu, pa zato sada svaki pogrešan hitac još više boli.

Dok je grafika svakako unapređena, a iščašena, humoristična atmosfera i dalje na nivou originalne igre, nešto, ipak, nedostaje. Ona neposrednost koja je proizilazila iz jednostavnosti originala zamenjena je gomilom interesantnih, ali nedovoljno ispoliranih ideja. Tako se stiče opšti utisak da na ovom zabavnom naslovu mora još dosta da se majstori da bi se iz njega izvukao maksimum koji se trenutno samo naslućuje.

Potrebno: Intel i3 2nd gen 2,5 GHz, 4 GB RAM, GeForce 750, Windows 7

Poželjno: Intel i3 4th gen 2,5 GHz, 8 GB RAM, GeForce 950, Windows 10

Ova igra je: nastavak mobilnog tower offense hita koji značajno proširuje opseg gameplaya

Platforma: Windows (Epic Store), PS4, Xbox One, Switch

Veličina: 6 GB

Studio: Zen Games

Izdavač: Zen Games

Adresa: castlestorm.com

PEGI: 16

75


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama