Od Asseto Corsa Copetizione očekivali smo mnogo! Pre svega zbog toga što smo smatrali da je Kunos Simulazioni, njen idejni tvorac, ispekao zanat i da je bilo potrebno da se na odlično postavljene temelje samo „dozida” sadržaj. Originalna Assetto Corsa smatra se ozbiljnom simulacijom, ali i igrom koja je pala na polju produkcijskih vrednosti. U prvom redu brinući o tehničkim stvarima, autori su u potpunosti zanemarili interakciju sa igračem, pa su mnogi zbog naglašene neispoliranosti na ovom polju odlučili da je ignorišu.Assetto Corsa Competizione više deluje kao Beta verzija nego gotova igra. |
U međuvremenu, u Kunosu su uspeli da dobiju licencu za Blancpain GT šampionat. Na njemu je sada zasnovana single player kampanja sa nadom da će igraču dati osećaj smislenosti koji „izazovi” Assetto Corse jednostavno nisu pružali. Ovo takmičenje je mlado, ali sve više privlači pažnju: donosi sprint i trke izdržljivosti, ali i zamenu vozača tokom trke. Poprišta su najpoznatije trkačke staze sveta: Monza, Spa, Brands Hatch, Silverstone, Nurburgring... dok u šampionatu učestvuju proizvođači poput Ferrarija, BMW-a, Audija, Aston Martina, Mercedesa, Lexusa, Porschea, Honde, Lamborghinija... Na raspolaganju su svi timovi, vozači i staze iz sezone 2018, dok sezona 2019. stiže u vidu besplatne „zakrpe” (ne zna se tačno kad). Još jedna stvar je bitna, a to je da je Kunos ispoštovao sve ono što je tokom perioda dok je igra bitisala u Steamovom Early Accessu obećano. Nažalost, upravo preterana revnost autorskog tima kada su rokovi u pitanju zaslužna je za to što Assetto Corsa Competizione više deluje kao Beta verzija nego gotova igra. Žureći da ispoštuju rokove, autori su ostavili toliko razvezanih krajeva da se sada sve gleda isključivo kroz broj uočenih bagova i nekoliko koncepcijskih propusta koji se čine neoprostivim. Prvi izlazak na stazu će vas oduševiti jer se oseća da su automobili zategnuti, niski i teški. Ukoliko ne igrate na volanu, već na kontroleru, ushićenje će potrajati do prvih nekoliko krivina. Upravljanje je toliko osetljivo da imate osećaj da je volan razlabavljen i da se drma tamo-amo po sopstvenom nahođenju. Tome svedoče i ruke vozača koje se toliko brzo pomeraju pri promeni pravca da ne možete da ih ispratite. Iz sekcije sa podešavanjima osetljivost se donekle može popraviti, ali i dalje nedovoljno.ACC je isprepleten manjim nedostacima koji vam posle dužeg igranja dižu kosu na glavi. |
Utisak tokom igranja kvari i AI protivnika koji se ponašaju kao da su sami na stazi i ne fermaju vas što pokušavate da kompletirate brzi krug, iako se oni nalaze u pripremnom, niti će vas propustiti na stazi kada ih obilazite za čitav krug. Pri tome, voze kao da su na šinama, a to znači da ako pokušate neki rizičniji manevar, obavezno sledi sudar jer se oni idealne linije drže kao pijan plota. Prilikom kolizija, pa i onih najmanjih, slede kazne i to po pravilu za oba vozača - bez obzira na to ko je kriv. Stvar kulminira u situacijama kada nešto ranije kočite na ulasku u krivine, jer AI kao da vas „ne vidi” i zakucava se u zadnji kraj vašeg automobila pošto njegova zona kočenja počinje nešto kasnije. ACC je isprepleten manjim nedostacima koji vam posle dužeg igranja dižu kosu na glavi. Kada namestite uslove vožnje i počnete kampanju, više ne možete ništa da podešavate. A šta ako je igra preteška/prelaka? Ništa, krenućete ispočetka. Tokom vozačkog vikenda do izdavanja „zakrpe” niste mogli da izađete u glavni meni a da ne izgubite poziciju. Stajanje u pit-stopu podrazumeva da automobil parkirate tačno na označeno mesto ili se neće dogoditi ništa. Kad smo već kod pit-stopa, u njemu kroz druge automobile prolazite kao da ih nema, što uništava realističnost. Ovakvih stvari je još mnogo, ali ćemo mi priču o nedostacima završiti podatkom da je faktor koji je najviše razočarao multiplayer. Matchmaking sistema nema, a dobili smo odgovor od autora da takva komponenta zapravo nije ni planirana!Nažalost, Assetto Corsa Competizione je nezavršen projekat, ali sa svakom novom „zakrpom” deluje sve bolje i bolje. |
Dobra stvar u Assetto Corsa Competizione je svakako to da su sve staze na ekran prenesene laserskom preciznošću (bukvalno), te da igra vodi računa o „mali milion” parametara. Na primer, u obzir se uzima temperatura staze i vazduha, brzina vetra, detekcija potrošnje pneumatika podeljena je na tri segmenta, na raspolaganju je fantastičan dinamički sistem smenjivanja vremenskih uslova, nadgleda se i temperatura guma i kočnica, potrošnja goriva... Kampanja nas je pomalo razočarala, prvenstveno zbog toga što smo očekivali sistem sličan onom u Codemastersovim simulacijama vožnje. Iako će iz boksa zahtevati da vozite na određen način i ispunjavate određene norme, to nema nikakvog uticaja na vaš napredak. Trkački vikendi liče jedan na drugi i čini vam se da ste osuđeni na ponavljanje jednog te istog skupa akcija. Umesto kampanje možete da se bacite na igranje pojedinačnih šampionata ili da zavirite u specijalne zadatke smeštene u sekciji Special Events. Za sada ih ima samo četiri, ali su autori obećali da će njihov broj da raste. Ovde ćete svoja dostignuća uporediti sa onima zabeleženim u online bazi. Veteranima serijala Assetto Corsa će poći voda na usta od mogućnosti koje postoje prilikom definisanja pojedinačnih trka. Samo ćemo napomenuti da možete da vozite protiv 29 kompjuterski vođenih automobila, da su pored sprinta na raspolaganju trke izdržljivosti od tri, šest i 24 časa, „vrući” krugovi, hotstintovi, superpole, kontrola ulazaka u boks... Igru pokreće engine Unreal 4, što je u isto vreme i dobra i loša vest. ACC svakako izgleda bolje nego prethodnik, ali nam se čini da su autori još malo mogli da doteraju detalje kako bi sve bilo tip-top. Zvuk je fantastičan i svaki automobil je priča za sebe, a tu su i realistični zvuci škripanja kočnica i lupkanja kamenčića o patos, „drljanja” guma o bankine i tako dalje. Nažalost, Assetto Corsa Competizione je nezavršen projekat, ali sa svakom novom „zakrpom” deluje sve bolje i bolje. Dok autori ne obave svoje, skinite nogu sa gasa. |