Ekstremno šarmantan taktički fantasy RPG s jednostavnom idejom, simpatičnim likovima i inteligentno dizajniranim mehaničkim sistemima i gameplayem, Drudistone je nastao iz pera pametnih glava koje su napravile oba Legend of Grimrocka, tako da u skup osobina valja uvrstiti i malo težinskog sadizma. Nepompezno sjajna, ova indie igra predstavlja pravu definiciju pojma uspavanog sezonskog hita. U moru treša koji se dnevno, kamionski, izbacuje na Steamu, velike su šanse da ovakvi topazi ostanu potpuno neprimećeni.Druidstone je ekstremno šarmantan taktički fantasy RPG s jednostavnom idejom, simpatičnim likovima i inteligentno dizajniranim mehaničkim sistemima i gameplayem. |
Kada ste poslednji put igrali fantasy RPG u kom ulog nije bila sudbina sveta, panteona bogova ili cele materije, kreacije i kompletne realnosti? Ni ja se ne sećam... Druidstone: The Secret of the Menhir Forest jeste priča o junacima koji spasavaju svoju šumu, pokušavajući da uđu u trag silama koje masakriraju druide i koruptiraju ekosistem. Ograničeni obim herojske ambicije, lagana eskalacija pretnje koja nikad ne dostiže selestijalne ravni i intimni quest za rešavanje problema u svojoj kući/šumi igru pečatiraju skladnom, osvežavajućom nepretencioznošću. Druidstone je potezni taktički RPG sa velikim T. Igra, zapravo, ima više taktičkih puzzle elemenata nego svega drugog što čini inventar klasičnog RPG-a, tako da je po formi bliža igri Into the Breach (SK 04/2018) nego bilo kom poteznom RPG-u. Tokom igre vodićete tročlanu (kasnije i četvoročlanu) družinu koja je predefinisana - čine je kći arhdruida, specijalista za lečenje i luk i strelu, sveže probuđeni šumski warden koji igra rolu teškog melee borca, a tu je i neuspešni pripadnik reda crvenih sveštenika, specijalista za razne ofanzivne magije. Zakucanost družine podrazumeva karakterizaciju, dijaloge i razvoj likova, a na tom polju Druidstone bririlja, nudeći ozbiljnost prošivenu komedijom apsurda i blagim crnim humorom.Igra ima linearnu kampanju koja se sastoji od 35 misija, od kojih su neke obavezne, a neke opcione. |
Igra ima linearnu kampanju koja se sastoji od 35 misija, od kojih su neke obavezne, a neke opcione. Na svaku story misiju uvek dođe nekoliko opcionih, koje služe da vam podignu nivo likova, ali nikad ne deluju kao puki filleri. Sve misije, osim nekoliko koje imaju karakter čistih puzzlea bez protivnika, predstavljaju trku s vremenom i obaveznim zadacima koje morate da ispunite i sporednim koji nude dodatni plen, neophodan za razvoj likova radi hvatanja ukoštac sa teškim izazovima u drugoj polovini kampanje. Zadaci u misijama variraju, ali zajednički (i osnovni) element im je potezna borba na taktičkoj terenskoj rešetki sa kockastim uzorkom. Tokom svog poteza, vaši likovi mogu da kombinuju kretanje, napade i aktiviranje trinketa na način koji će maksimizovati efikasnost u eliminaciji ili onesposobljavanju protivnika. Borba na momente ima gotovo šahovski karakter i ishod zavisi od naoko sitnih detalja, koji su zapravo zasnovani na pažljivom proračunu. Ovo nije igra u kojoj možete da gruvate i da se nadate najboljem, već naslov u kom su fajtovi iznad svega cerebralni.  | Pomenuta trka s vremenom vezana je za beskonačni respawn protivnika, koji je često glavni element izazova koji nudi neka misija. Sekundarni začin slatke tenzije jesu opcioni zadaci koji vam daju dodatni novac i dijamante kojima nadograđujete udarce, spellove i budžite opremu, a kojih nikad nemate dovoljno. Jurnjava za bonus zadacima često višestruko otežava misiju, ali će vam taj dodatni loot biti i te kako neophodan kad se stvari vrlo ozbiljno zakuvaju negde u drugoj polovini kampanje. Svaku misiju možete ponovo igrati i otključati bonus nagrade koje su vam izmakle u prvom prolazu, ali i zaraditi dodatni XP i novac za kupovinu boljeg loota. Igra se, naravno, može završiti bez sekunde grinda i bez grozničave jurnjave za bonusima, ali takvo igranje zahteva taktički um koji je bolji od mog, a verovatno i od vašeg.Nepompezno sjajna, ova indie igra predstavlja pravu definiciju pojma uspavanog sezonskog hita |
Napredovanjem po nivoima dobijate izbor aktivne ili pasivne sposobnosti, a proširuje vam se i kvantitet specijalnih napada koje možete da preduzimate u svakoj misiji. Iako su klase vaših junaka definisane i nepromenljive, pre svake misije možete im menjati opremu i, što je važnije, preraspoređivati dijamante i pojačavati sposobnosti i napade koji su relevantniji za zadatke koji vam predstoje. Druidstone je indie igra koja izgleda mnogo bolje nego što bi se dalo očekivati s obzirom na to da njena instalacija zaprema svega gigabajt i po. Jako je pohvalno što su autori koristili sopstveni engine umesto Unityja, koji iz nasušne potrebe rabi 99,99% indie developera. Svaka Unity igra odaje onaj „made in Unity” vajb, koji već mogu da prepoznam s razdaljine od 900 kilometara, tako da mi je iskreno drago što je Druidstone pošteđen te vizuelne dosade. Većina igara koje odaberem da radim za svaki broj nose neku težinčinu, škrgutanje zuba uz nauljeno rvanje sa znojem koji ulazi u oči i peče posekotine na šakama, bitku s vrelim kompjuterom, tesnim rokovima, refleksima, nedostatkom vremena i kafom koja nakon treće šolje više ne deluje. Druidstone je totalna suprotnost haotičnim histerijama - igra me je opustila kao epidural porodilju, idući mi niz dlaku, ali mi ne povlađujući, već mi je pružila tačno onakav izazov kakav mi je bio potreban dok je napolju sunce vrištalo, a redakcijske klime priznavale poraz. Znate kad neko kaže da mu je nešto baš leglo? E pa Druidstone: The Secret of the Menhir Forest mi je baš legao. Nema bolje zabave za dvadeset evra. |