Vertiel, naizgled mirna zemlja čije stanovništvo živi u harmoniji i blagostanju preko noći je pocepana strašnim sukobom. Nekromanseri sa krajnjeg severa podigli su mrtve iz svojih večnih postelja i marširaju na jug rušeći sve pred sobom. Nakon svake bitke njihove trupe su brojnije i čini se da „lordove leda” ništa neće zaustaviti u zlom naumu. Ledeno doba je na pragu, samo da bi se uništilo sve što u venama ima toplu krv. Bound by Flame je akciona role play igra koju su mnogi još pre nego što se pojavila u prodaju proglasili za novog Witchera. |
Grupa učenjaka okupila se oko ideje o prizivanju više sile koja će im pomoći da poraze nemrtve. Kako bi se zaštitili od undeadova koji su otkrili lokaciju na kojoj se eksperiment obavlja, učenjaci su unajmili plaćenike da ih štite. Tu zatičemo i glavnog junaka - ratnika po imenu Vulkan, koji nije ni slutio u kakvoj će se situaciji naći. Naravno, obred je pošao po zlu i umesto oružja za borbu protiv nemrtvih učenjaci su prizvali iskonsko zlo, demona koji je zaposeo Vulkana. Na vama je da odlučite hoće li Vulkan pokleknuti pod demonom i na kraju postati stahovladar Vertiela ili će dobro ipak preovladati... Bound by Flame je akciona role play igra koju su mnogi još pre nego što se pojavila na rafovima prodavnica proglasili za novog The Witchera. Međutim, način na koji se odvija radnja i preduzimaju akcije potpuno je suprotan, a isto se može reći i za tehničke karakteristike koje nisu ni za prineti mega-hitu tima CD Projekt RED. Upravo su ove dve stvari i glavni razlog zašto igra listom dobija negativne ocene i što je razočarala igrače uprkos prilično zanimljivom zapletu. Već nakon nekoliko uvodnih sekvenci videćete da igra tehnički ne prati moderne standarde, ne samo zbog tamnih i ispranih boja i male detaljnosti, već i zbog nekih „sitnica” koje u gamerskom svetu život znače. Likovi u međuscenama nasumično otvaraju usta i nikako ne možete da ih povežete sa voice-overom koji se čuje iz zvučnika, usmeravanje glavnog lika obavlja se stepenasto - u osam smerova, što je neprecizan i davno prevaziđen koncept, zbog loše glume teško se poistovećujete sa glavnim junacima i tako dalje. Tehničke karakteristike nisu nešto što je presudno pri merenju kvaliteta, ali su ovog puta samo dodatna stavka na negativnom tasu na vagi koji uveliko preteže. Iako se na prvi pogled ne čini tako, igra je linearna, a radnja odvija na skučenom prostoru. |
Borbeni sistem je, s druge strane, možda i najsvetlija tačka igre, verovatno i najbolji koji smo videli u poslednje vreme. Vezano s tim, igrač na početku ne dobija mogućnost odabira klase heroja kog će voditi jer je on pravi multipraktik - ratnik, rendžer i (kada bude zaposednut od strane demona) piromanser. U praksi to znači da tokom borbe možete da zauzimate različite battle stanceove i samim tim po sopstvenom nahođenju promenite način delovanja „na terenu”. Dok ratnik rukuje teškim, hladnim naoružanjem, poseduje charge udarac koji neprijatelje sa štitom privremeno izbacuje iz balansa i majstor je za blokiranje i kontranapad, rendžer je mobilan, koristi brza i kratka sečiva i može da uzmakne pod protivnikovim naletima. Neprijateljima možete i da se prišunjate ako aktivirate nevidljivi mod, a razvoj piro-mogućnosti omogućiće vam pristup demonskoj moći i upotrebi vatre koja će proždirati neprijatelje uz grozne vriske. Buildovanjem iskustva omogućavate lagerovanje skill poena koje trošite na izučavanje novih pokreta i sposobnosti, ali i na njihovo unapređivanje. Pretpostavljate, morate da balansirate između pomenute tri kategorije osobina, ali to nije i jedini način za unapređivanje karakteristika vođenog lika. Naime, naročiti poeni dobijaju se za boostovanje bazičnih sposobnosti glavnog heroja - možete da povećate health skalu, unapredite efikasnost napitaka, povećate umešnost rukovanja određenim tipovima naoružanja, obezbedite veći prostor u inventaru i slično. Moramo da priznamo da nam se sistem nadogradnje svideo, iako je limitiran i osnovnog je karaktera. Bez puno pametovanja i proučavanja možete da se usmerite na „guranje” Vulkana ka određenim sposobnostima. Vulkan je i vešt majstor tako da na svom putovanju može da obavi sijaset korisnih stvari zanatskog karaktera. Na primer, može sam (ako poseduje odgovarajuće sastojke) da napravi health napitak, da sklopi nagaznu minu, pa čak i da vrši nadograđivanje oružja koje nosi. I ovde je na snazi jednostavan i razumljiv pristup, što opet smatramo pre vrlinom nego manom. Najsvetlija tačka igre je definitivno sjajni sistem borbi koji omogućava promenu taktike za vreme samog okršaja. |
Iskusni igrači sigurno će da zamere autorima način odmotavanja kampanje. Iako se na prvi pogled ne čini tako, Bound by Flame je linearna igra čija se radnja odvija na skučenom prostoru sa unapred definisanim rutama kretanja. Nema puno filozofiranja i istraživanja jednom kada prihvatite neku misiju. Opet, mnoge će do ludila dovesti backtracking koji je osmišljen providno i tačno znate da će vas „tamo i tamo” napasti neprijatelji samo zato što su naređenja takva da se vratite na početnu lokaciju. Ako nismo to do sada pomenuli, evo prilike - borbe su u većini slučajeva prilično teške, čak i kada se sa neprijateljima srećete u pratnji nekoliko saboraca. Ovo nije težina na nivou Dark Soulsa, ali važno je da se pomene i taj segment. Najsvetlija tačka igre je definitivno sjajni sistem borbi koji omogućava promenu taktike za vreme samog okršaja. Pored toga donosi i podršku za izmenu oružja u letu i korišćenje širokog dijapazona ubojitih sredstava: od kratkih sečiva, preko teških mačeva i sekira, pa sve do samostrela. Razvoj vođenog lika i craftovanje itema takođe zaslužuju prelaznu ocenu, ali se priča o pozitivnim stvarima ove igre tu i završava. Tehničke nesavršenosti, loša gluma, linearnost i nekonzistentna priča vam veoma lako mogu doći glave. Ako sve to uspete da zanemarite Bound by Flame će da vam podari barem 15 sati vatrenog uživanja. |