Avantura The Walking Dead školski je primer sleeper hita čijem osvedočenom uspehu nisu mogli da se nadaju ni najveći optimisti. Prateći standardan koncept Telltaleovog izbacivanja periodičnih epizoda nevelikog trajanja, igra je neočekivano postigla ogroman uspeh u širim igračkim okvirima, postavljajući se rame uz rame s famoznim stripom Roberta Kirkmana koji je i počeo celu gungulu (za razliku od galopirajuće lošeg TV serijala kojeg će, nadamo se, izvući četvrta sezona).Glasovna gluma i kvalitet pojedinih dijaloga su na visokom nivou. |
400 Days je blic-intermeco koji premošćuje prvih pet epizoda s izglednim nastavkom, uspostavljajući novi set likova s kojima ćemo se (ili nećemo) družiti u budućnosti. Kao i ranije, i ovaj paket ponovo vešto kombinuje interaktivno pripovedanje s račvajućim odlukama čiji će se odjeci i posledice osetiti tek u nastupajućim epizodama pomenutog nastavka (sa sve statističkim ekranom u završnici koja predstavlja presek najbitnijih igračkih odluka na globalnom nivou). 400 Days se, identično ostalim epizodama, bezbolno instalira i integriše u (rastući) The Walking Dead folder, nakon čega ga je moguće slobodno birati u listingu epizoda. Igra je koncipirana kao omnibus od pet priča/sudbina koje sve počinju u različitim periodima nakon početka zombi apokalipse (otud i kriptični naslov), a koje se sve, na ovaj ili onaj način, vrte oko usamljenog svratišta za kamiondžije s obližnjim restoranom, negde u američkom bespuću. Redosled biranja nevoljnika koje ćete voditi je slobodan, i odluke koje budete donosili unutar svake od ovih mini-vinjeta neće uticati na odvijanje ostalih, iako će se pojedini događaji, likovi ili momenti preplitati između samih priča.Dodatni plus su situacije koje igrača stavljaju pred nezgodne, anti win-win, situacije. |
Priča o Vajatu i Ediju odvija se na maglom zavijenom putu nakon što dvojac, bežeći kolima od neidentifikovanog, agresivnog vozača pik-apa, kolima naleti na potencijalnu nezaraženu žrtvu. Priča o Šel i njenoj mlađoj sestri Beki odvija se na pomenutoj benzinskoj pumpi, i govori o grupici preživelih koja je suočena s teškim odlukama dalje sudbine uljeza koji je uhvaćen u pokušaju pljačkanja uskladištenih zaliha (gotovo identičan trenutak viđen je i tokom druge sezone TV serije). Avantura nevoljnog ubice Vinsa počinje najbliže nultom danu izbijanja zaraze, i odvija se u autobusu za transport pritvorenika, uz volatilnu saradnju s dvojicom nestabilnih kolega-begunaca. Lečena narkomanka Boni, s bračnim parom Lilandom i Di, meta je ljudskih progonitelja, i njena priča vrti se oko odnosa sa svadljivim supružnicima i torbe misterioznog sadržaja koju Di nosi na leđima. Peta epizoda prati tinejdžera Rasela i njegovo putovanje s redneckom Nejtom (u sumnjivo poznatom pik-apu), koje se završava na pomenutom svratištu manjom pucnjavom i još jednom teškom odlukom. Završnica cele stvari svojevrsno je sumiranje do tada donesenih (najvažnijih) odluka, i uvid u to na kojim pozicijama će likovi početi događaje u nastavku igre (pod uslovom da krenete igranje sačuvanim statusom od ranije).  | Iako je ponovo u pitanju opipljivo iznadprosečna igra, dotična ipak pati od mana koje se vuku od ranije. Sama odluka da ceo serijal više bude odrađen gotovo u formi interaktivne knjige/stripa, a manje kao standardna video-igra, nije toliko problematičan kao način na koji je to sve realizovano. Pojedine akcije užasno su ograničene (poput kretanja ili sporadičnih hot-spotova na ekranu na koje jednostavno morate da odreagujete), s pojedinim potezima koji se od vas zahtevaju a koji deluju kao da su autori podsetili sebe da treba povremeno da prekinu sa svim tim sinematicima i dijalozima i da puste igraču da odradi ponešto. Druge dve krupne mane su nemogućnost preskakanja dijaloških deonica i pomenutih sinematika (što ubija u pojam ukoliko ne pazite kada se okidaju checkpointi, a želite da izađete iz igre), a ceo koncept sa višestrukim izborima koji utiču na dalje odvijanje radnje strogo je predefinisan, i ne dozvoljava punu slobodu (u pojedinim situacijama, bez obzira kakve odluke donosite, radnja će vas kruto vraćati na predviđene šine bez obzira na vašu istrajnost u suprotnom smeru).Igra, ipak, pati od mana koje se vuku od ranije. |
S druge strane, glasovna gluma i kvalitet pojedinih dijaloga su na visokom nivou (momenti sa grupom na benzinskoj pumpi, Vinsom i Nejtom odskaču u tom smislu), što je dodatno pojačano izvorno upregnutom grafikom i facijalnim animacijama, koje izvlače uverljive reakcije i emocije likova iz, inače, prilično ograničenog i zastarelog grafičkog enginea igre. Pored ovoga, dodatni plus su i pojedine situacije koje igrača stavljaju pred zaista nezgodne, anti win-win, situacije gde oba suprotstavljena izbora imaju validne argumente, ali i gde finalna odluka ostavlja gorak ukus u ustima, bez obzira na to što odaberete. U svakom smislu, 400 Days funkcioniše kao organski deo paketa s ostalih pet epizoda, tako da neće biti mnogo iznenađenja sa čime ćete se susresti ovde (osim bizarno kratkog trajanja cele stvari, koja se da kompletirati u dvocifrenom broju minuta, što je malo i za poslovično kratke prethodne epizode). |