PRVI UTISCI<>
012017<><>

Battlerite

Pre dobrih šest godina (SK 10/2010) pisali smo o dinamično MOBA naslovu Bloodline Champions iz švedskog studija Stunlock. Pored vrhunske mehanike i ograničenog uspeha tokom 2011. godine Bloodline Champions nije uspeo da dugoročno zainteresuje broj igrača koji bi bio dovoljan za uspostavljanje vijabilnog multiplejer ekosistema. Nakon što su igrom Dead Island: Epidemic (SK 5/2014) pokušali da spoje svoju ljubav ka timskim okršajima u arenama sa slavnom zombi franšizom, Stunlockovci se sada vraćaju sa evolucijom svoje originalne vizije – arena makljačinom Battlerite.

Posle samo nekoliko minuta uz Battlerite postaje očigledno da je ovo duhovni naslednik Bloodline Championsa. Likovi u Battleriteu veoma podsećaju na Bloodlinese (heroje) iz originalne igre, kako po izgledu, tako i po mehanici. Najočigledniji primer ovoga je Ashka koja je efektivno prerađeni Igniter, sa prepoznatljivim vatrenim veštinama i gotovo identičnom maskom sa specifičnim logoom na čelu koja je „sasvim slučajno” zaštitni znak obe igre. Sem toga, neporeciv je i uticaj višestruko uspešnije konkurencije, pre svega u okvirima MOBA igara, ali i uopšteno na polju timskih naslova koji dominiraju globalnom multiplejer scenom. U odnosu na prethodnika, Battlerite ima manje modova i komplikacija, a sada je tu gomila kozmetičkih dodataka koje igrači mogu da skupljaju ili kupuju za realan novac (sistem koji je skoro pa preslikan iz Overwatcha).

Ukoliko niste imali priliku da igrate Bloodline Championse ili da se borite u PvP arenama popularnih MMO naslova kao što je WoW, Battlerite je podvrsta MOBA igara, takozvani „arena brawler”. Pripadnici dva mala tima ulaze na bojno polje ograničene veličine naoružani samo predefinisanim arsenalom borbenih sposobnosti. Pobeda nad protivničkom ekipom zavisi isključivo od veštine pojedinih igrača, odnosno njihove sposobnosti da uspešno sarađuju, komuniciraju i koriste teren.

Devetnaest heroja u Battleriteu podeljeno je u četiri grupe prepoznatljivih arhetipova. Tenkovi imaju najviše hit poena, najveći oklop i najveći broj veština za kontrolisanje terena i upijanje damagea koji protivnici upućuju u pravcu vašeg tima. Sa suprotne strane spektra su osetno krhkiji junaci specijalizovani za podršku sa manjom sposobnošću nanošenja štete, ali njihove veštine omogućuju najveću kontrolu bojnog polja kao i lečenje, bafovanje saveznika i debafovanje protivnika. Gro ponude junaka ipak čine svima omiljeni damage dealeri. Provizorno podeljeni na osnovu oružja na one koji se bore prsa u prsa i one koji napadaju sa distance, napadači su specijaliste za isporuku bola na bilo koji način – direktno ili u formi postepenog dot-a, fokusirano na jednu metu ili kao napad koji zahvata sve koji se nađu u određenom regionu.

Iako ih pripadnost navedenim „klasama” svakako definiše, svaki od junaka koji su nam na raspolaganju ima karakterističan i prepoznatljiv skup sposobnosti. Svaka sposobnost ima pažljivo proračunat „kuldaun” tako da je nemoguće spamovati do pobede, već je neophodno jasno razumevanje datog junaka i gotovo taktički pristup okršaju. Kontrolna šema je veoma efikasna, krećete se tasterima ’WASD’ dok mišem nišanite. Iako možete sve veštine da remapirate u opcijama igre, po defaultu desni taster miša aktivira brz i relativno slab osnovni napad, a levi nešto sporiju, ali i jaču primarnu sposobnost. Ostale četiri veštine svakog heroja mapirane su na tastaturu. Prva sposobnost na specifičan način utiče na kretanje vašeg lika. Slede sve „utility” veštine koje na kratko ošamućuju metu, onemogućavaju je da koristi svoje veštine ili postavlja specifičan dot ili debaf. Na kraju, tu su dve sposobnosti koje troše energiju, resurs koji se generiše korišćenjem sposobnosti ili nanošenjem i primanjem oštećenja. Prva troši trećinu skale i obično je specifičan napad čija efikasna upotreba zahteva veći stepen veštine i neprestano praćenje situacije. Poslednja veština je „ulti” koja troši svu energiju i omogućuje ogroman burst damage.

Dok je Bloodline Champions pokušao da progura bitke timova od dva do pet igrača u tri moda igre, Battlerite je mnogo direktniji. Postoji samo jedan mod i igraju se samo mečevi dvočlanih i tročlanih timova. Tako sada razvojni tim može mnogo lakše da balansira veštine, ali i novi igrači mnogo teže mogu da upadnu u „mašinu” kada se sretnu sa iskusnijim protivnicima. Same bitke dižu adrenalin na najbolji mogući način. Akcija je brza, ali se ne umire u sekundi i sve vreme postoji taktička komponenta. Zato dobro uigrani tim i dalje može da iznenadi manje spremnog protivnika, ali vrlo retko dati kombo nema neku vrstu kontre, tako da se na duge staze nagrađuje saradnja i kvalitetno razmišljanje. Situacija postaje još kompleksnija kada na mapi počnu da se pojavljuju orbovi za hiling i punjenje energije ili kad ka centru arene krene kružna energetska barijera koja vas tera na direktnu borbu do smrti sa protivnicima.

Razmišljanje tokom borbe dodatno je naglašeno naslovnim battleriteovima – specijalnim bonusima koji svakom liku dodaju napredne mehanike i sinergije prilikom aktivacija određenih veština (pasivni bonusi, mogućnost resetovanja kuldaunova, pa čak i menjanje osnovne mehanike pojedinih veština). Svaki meč se igra na tri dobijene runde, a u svakoj rundi svaki igrač bira jedan od tri specijalna battleritea koji ostaje otključan do kraja datog meča. Zbog toga, sve vreme morate da pratite koje buildove koriste i vaši saigrači i protivnici (izabrani battleriteovi su vidljivi kao ikonice pored njihovih portreta) jer posedovanje specifične kombinacije ukazuje na omiljene taktike datog igrača ili celog tima.

Proreći sudbinu Battleritea je gotovo nemoguće. Ovo je odlično balansiran i zabavan arena brawler koji bi mogao da bude popularan ako nađe dovoljno široku publiku, pogotovo zato što ne zahteva mnogo vremena za igru na dnevnom nivou. Sigurno će proći bolje od Bloodline Championsa, ali to, nažalost, nije uspeh koji dobri ljudi iz Stunlocka priželjkuju i zaslužuju.

Dragan KOSOVAC

 
Battlerite
Šta mislite o ovom tekstu?
Warhammer 40,000: Sanctus Reach
Diluvion
Agony
Deep Rock Galactic
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera