Kada ste pročitali naziv koji počinje rečima Dead Island verovatno vam nije prvo pao na pamet žanr MOBA igara. Dead Island: Epidemic je za razliku od izvorne igre zapravo hack’n’slash MOBA s akcentom na timskoj saradnji i borbi između tri tima. Kako je naslova ovog žanra sve više, dizajnerima je sve teže da lutajućim igračima privuku pažnju baš ka njihovoj igri. Dok druge igre mogu da se oslone na već postojeće licence (Infinite Crisis) ili poznate likove iz igara developera (Heroes of the Storm), ideju koju Dead Island: Epidemic postavlja je promena osnovnih gemplej mehanika koje su do sad činile gotovo svaki MOBA naslov.Developeri iz Stunlock Studiosa tvrde da je ovaj naslov zapravo ZOMBA (Zombie Online Multiplayer Battle Arena). Iza ove promotivne igre rečima i dalje je MOBA igra, ali s nekoliko zanimljivih varijacija na klasičan okršaj igrača. Epidemic najviše podseća na igre iz serijala Diablo jer kombinuje izometrijski pogled sa hack’n’slash gejmplejem. Primarni cilj jeste da se sakupi što više resursa za preživljavanje još jednog dana na ostrvu rajskog izgleda, ali prepunom krvožednih čudovišta. Pre multiplejer borbi Epidemic vam nudi prolog koji će vam kroz kratku tutorijal misiju pokazati kako se tamane zombiji, sakupljaju resursi i zauzimaju važne pozicije na mapi.  | Kada počnete s mrežnim igrama tu je kooperativni mod Horde sa različitim težinama koji je predviđen za četiri igrača protiv kompjuterskih protivnika zarad levelovanja i prikupljanja materijala. Ako vam već ovde nešto miriše na grind – to znači da vam nos radi kako treba. Kompetitivni mod je Scavenger je efektivno glavni mod igre u kom se bore tri tima sa po četiri igrača, kako među sobom tako i protiv kompjuterski vođenih hordi zobija. Svaki Scavenger meč počinje tako što se vaš tim probija kroz barikade i grupe zombija do glavnog dela mape na kom počinje zabava u obliku jurnjave i zauzimanja tri sporedne i jedne centralne lokacije koje timu daju resurse koje igrači lično moraju da odnesu nazad do svoje početno mesto.Ukoliko igrač pogine, bilo od strane drugog igrača ili zombija, resursi koje je sakupio mu „ispadaju”, a drugi igrači mogu da ih pokupe. Takođe, pored grupa standarnih zombija povremeno se pojavljuju jače i specijalne verzije koje prave veće probleme igračima, ali ostavljaju i više resursa kad ih uspešno uklonite. Kako krene masovno krljanje veoma lako možete da se prilično zbunite, do te mere da se više ne zna ko bije, a ko plaća. Nije dobro ni da vas ponese žar bitke jer uvek treba imati u vidu sve protivnike. U suprotnom može da se desi da se jedan od timova pritajeno fokusira na skupljanje resursa i na taj način odnese veoma laku pobedu zato što se ostala dva tima biju, dal međusobno, dal protiv zombija. Do pobede bi trebalo da dovodi kombinacija strategije, taktike i veze među igračima, ali to sve pada u vodu jer razgovor među igračima praktično ne postoji. Nepostojeći je i bilo kakav sistem za chatovanje van mečeva. Pre početka svakog meča nalazite se u svom cribu (gajbi) na ostrvu u gde možete da pregledate svoj inventar, rasporedite i pregledate naoružanje i potrošne predmete kao što su zavoji i delovi koje ste sakupili. U cribu pregledate i vaše karatere, njihove statistike, skilove i oružje. Tu je i workbench gde pravite nove komade oružja, bilo hladnog ili vatrenog, ali u svakom slučaju otkačenog dizajna. Naravno, tu je i cash shop gde kupujete opremu i oružje. Dead Island Epidemic se razlikuje od ostalih MOBA igara i po tome što ovde sve leveluje čak i van mečeva. Nivoe stiče i vaš nalog i likovi i oružje koji oni koriste, naravno što se više koristi veći level postaje i uz to stižu razni bonusi. Tokom meča vaš lik leveluje u stilu ostalih MOBA i na raspolaganju su mu tri početna skila i jači četvrti kome dobija pristup posle nekoliko levela.Pomenut nedostatak komunikacije naglašava činjenicu da je ovo još Closed Beta faza testiranja igre. Dosta opcija, kao što je sistem trinketa u inventaru, još nije aktivno. Nedostaju brojni materijali i planovi za workbench, kao i oružje i usluge koje se kupuju u cash shopu. Ovo poslednje je zapravo i dobra stvar jer ovakve opcije mogu da dovedu do pay-to-win situacija koje more većinu naslova sa cash shopovima. S druge strane, iako se radi o closed beti, u pitanju je veoma stabilna verzija igre, bez nekih strašnih bagova koji bi vam pokvarili igranje. Grafika Dead Island Epidemica je veoma lepa. Mape su prepune detalja, a dizajn objekata i likova je šarolik i bogat do te mere da to može da zasmeta nekim fanovima zombija koji očekuju mračniju atmosferu. Utisak o efektima tokom borbi kreće se po širokom spektru od prilično dobrog do veoma lošeg. Tako, na primer, kod skilova koji izazivaju eksplozije konačni efekat čini da bacanje bombe više izgleda kao da je igranje slabim petardama. Iz pomenutog naslućujete da ni zvuk nije na zavidnom nivou. Likovi se glasaju veoma retko i oskudno. Muziku jedva čujete zbog borbe, a i kada je čujete ne ostavlja neki utisak. Zvučni efekti za vatreno oružje i veštine zvuče tupo i prigušeno. Verovatno niko nije očekivao da će sledeća igra u serijalu Dead Island da bude MOBA, a pogotovo ne MOBA sa ovako čudnim stilom. Ako su vas preplavili standardni MOBA naslovi i tražite nešto novo onda svakako treba da probate ovu „ZOMBA” igru, čisto da vidite da li vam taj novi stil prija, a i igra će da bude free to play. Ipak, još ima vremena za dorađivanje mnogo toga pa može da se desi da finalna verzija ovog naslova prijatno iznenadi i privuče veliki broj igrača. Stefan MITOV RADOJIČIĆ | | |