Ako ste u potrazi za open-world pomorskom eskapadom nalik na Sunless Sea, ali više volite akciju u 3 dimenzije i priču koju nije pisao uživalac psihostimulacionih pečuraka, Diluvion može da postane vaša čašica ruma. Njegova postapokalipsa je realnija od one u Sunless Sea (London je propao u zemlju i nasadio se na obali podzemnog okeana) i operiše posledicama globalnog rata u budućnosti koji je istovremeno doveo do podizanja nivoa mora i zaleđivanja njegove površine. Hold on, zar te dve posledice nisu protivrečne, zapitaće se redovni gledalac Naci geografije... Diluvion na to odgovara potezanjem božanstava koja su sasvim zadovoljna kašom koju je čovek sâm sebi umutio, što zapletu daje pseudoreligiozni ton s kojim nema rasprave. Sva božanstva su, dakle, digla ruke od nas, osim jednog koje je u dubinu najdubljeg okeana sakrilo artefakt koji krije tajnu čovekovog povratka na život na površini.To nešto ćete morati da pronađete upravo vi, skiper male podmornice koja pred sobom ima tamne i prostrane dubine okeana u kojem, izolovani, žive poslednji ostaci čovečanstva. Diluvion je u suštini pseudonelinearna verzija Elite, u kojoj pored plovidbe i navigacije možete da trgujete, borite se, pljačkate i istražujete. Elita je verovatno prejaka referenca jer Diluvion nema simulacione aspekte, već predstavlja kompleksnu arkadu u kojoj akciju posmatrate preko „ramena” vaše podmornice koristeći svega nekoliko komandi. Svako uspešno plovilo je uspešno zbog sposobne posade, a ovaj pomorski aksiom u igri je predstavljen sistemom regrutacije i postavljanja posade u raznovrsne sekcije plovila, u zavisnosti od individualnih sposobnosti i afiniteta. S posadom možete i da razgovarate u vezi sa questovima ili opštim temama, što obezbeđuje neophodnu dozu personalizovanosti iskustva sa igrom. Plovidba, to jest posada, troši kiseonik i hranu koje periodično morate da obnavljate u pristaništima, trgovačkim postajama, podzemnim gradovima i na drugim lokacijama. Navigaciju u igri obavljate pomoću kompasa i prostornih landmarkova koji su posejani po dubini i na početku zahteva navikavanje zbog odsustva lenjih quest markera kojima su nas slične igre razmazile i upropastile. Kontrola igre uz pomoć miša i tastature nije najsrećnije osmišljena jer je podmornica previše agilna i nerealno brzo prati pokrete mišem. Diluvion je najlakše igrati uz pomoć dobrog džojpeda, poželjno Xbox 360/One kompatibilca, jer je kontrolna šema po defaultu podešena za njega. Grafički je solidno oformljena, u meri u kojoj je besplatni Unity engine sposoban da vizuelno blesne u veštim rukama indie dizajnera. Finalna verzija Diluviona najavljena je za prvi kvartal 2017. godine. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |