Iza naslova The Amber Throne stoji potezni JRPG karakterističan za starije konzole, poput Seginog Mega Drivea i Super Nintenda. Reaktivacija ovog žanra pravo je osveženje, imajući u vidu to da su platformeri dugo vodili glavnu reč na indie sceni. Igre ovog tipa jednako su pogodne za nezavisnu produkciju, a dokaz tome je i podatak da je ovaj naslov napravljen pomoću RPG Makera. S druge strane, prostor za inovacije suženiji je u odnosu na platforme, što ne mora biti loša stvar; propalih i naopako izvedenih eksperimenata smo se nagledali.Potezni JRPG karakterističan za starije konzole koji preporučujemo nostalgičnim poštovaocima ovog žanra. |
Priča prati mladu Arru na njenom putu ka ćilibarskom prestolu. Presto omogućava ispunjenje svih želja onom ko njime gospodari. Arra se budi nakon dugog sna uz sećanje na reči njenog oca koji joj nalaže da dopre do prestola i uništi ga. Zanimljiv je i (ne)namerno proizvedeni efekat „bačenosti u svet”. Okruženje nije onakvo kakvim ga naša heroina pamti. Početna jednostavnost vašeg zadatka biva zakomplikovana kombinacijom nerešenih pitanja i novih informacija, ali stvari dolaze na svoje mesto kako radnja odmiče. Kretanje i interakcija izvode se pomoću premapiranih kontrola na tastaturi ili džojpedu. Kroz razgovor neki NPC-jevi će vas upućivati u obližnje regije sa određenim zadacima. Ovo možemo nazvati neformalnim side questovima. Journal postoji, ali ne sadrži listu aktivnih questova već samo zabeleške koje Arra povremeno sačinjava. Igra vas podstiče da istražujete jer se neki predmeti koje pokupite mogu iskoristiti za spravljanje napitaka i unapređivanje oklopa. Kretanje će, u početku, biti pomalo naporno, dok ne dobijete mogućnost preletanja između ključnih tačaka na mapi, a jedan od side questova može vam doneti i mount. Kada vas protivnik opazi, prelazite u arenu za borbu. Bitka se odigrava naizmenično, a uticaj na redosled imaju stanja nastala kao rezultat napada (na primer, paraliza) i neke sposobnosti koje se moraju prethodno pripremiti. Svi likovi na bojnom polju su fiksirani, a vaš uticaj na ishod borbe svodi se na izdavanje komandi. Ukoliko se desi da nekog protivnika ne možete da pobedite, verovatno ste zašli u region koji još ne treba da posetite. Pošto se bitka završi, obračunavaju se iskustveni poeni za svakog člana partya i bivate obavešteni o predmetima i količini zlata koje ste dobili. Nikada nećete biti u škripcu sa novcem, pošto vam svaka pobeda donosi nešto zlata, dok se predmeti ređe pojavljuju kao rezultat borbe. Respawn neprijatelja kontrolišete sami aktiviranjem određenog relikta što otvara mogućnost grindovanja. Levelovanje atributa obavlja se automatski, dok izbor veština vršite sami. The Amber Throne možemo da preporučimo nostalgičnim poštovaocima žanra kao i onima koji mogu da zanemare zastarela grafička rešenja, neobjašnjivo visoku hardversku zahtevnost i poneki bag zarad dobre priče praćene solidnom audio komponentom. Aleksandar RADOVANOVIĆ | | |