Šta reći o zaposlenima u italijanskom razvojnom studiju Milestone? Momci i devojke jednostavno ne odustaju i sa svojim kolegama iz Codemastersa trenutno dele laskavu titulu najpotentnijeg „proizvođača” trkačkih igara. Za razliku od potonjih, koji su se specijalizovali za trke četvorotočkaša, u Milestoneu su pravilno uvideli da tržištu nedostaju moto-simulacije i tu su videli svoju šansu. Ove godine su već izdali (doduše, ne baš sjajni) Drive, pamtimo i njihov SBK serijal, a kompanija je prisutna i na polju kroserica sa svojim MXGP projektom. Ipak, MotoGP se svake godine očekuje sa velikom pažnjom, s obzirom na to da se radi o jednom od najzanimljivijih auto-moto takmičenja. Milestone drži oficijelnu licencu za ovaj šampionat i za 2015. godinu je najavio mnoštvo novina...MotoGP 15 predstavlja tek blago našminkanu verziju prošlogodišnjeg izdanja. |
Kako to veoma često biva, obećano i učinjeno je u velikom raskoraku, pa za MotoGP 15 možemo da konstatujemo da predstavlja tek blago našminkanu verziju prošlogodišnjeg izdanja. Međutim, to i ne bi bio toliki problem da igra nije bazirana na krajnje zastarelom principu koji je odavno napustio i konzervativni Codemasters. Slobodno vreme provodite u svojoj kamp prikolici, na računaru pratite vesti o šampionatu i bistrite mailove sa ponudama sponzora i timova, a možete da se „otkotrljate” i do spavaće sobe gde vas očekuje orman sa alternativnim trkačkim odelima i zaštitnim kacigama. U pitanju je monoton pristup tematici koji je toliko puta viđen do sada (upravo se Codemasters smatra njegovim rodonačelnikom), da je dosadio i najstrpljivijima. Pri tome, kampanja je klasično ustrojena – krećete od „beton lige” i polako se probijate ka vrhu i opasnim momcima. Milestone je ovde uradio dobru stvar iskoristivši kupljenu licencu do kraja. Na raspolaganju su Moto3 i Moto2 takmičenja, kao svojevrsno predjelo, da bi sve kulminiralo MotoGP gozbom, gde vas očekuju sva velika imena iz moto-sveta. MotoGP 15, tako, donosi sve vozače i timove iz sezona 2014 i 2015, plus nekoliko legendi sporta iz prošlosti (Vejn Gardner, Norijuki Haga). Tu je i svih 18 oficijelnih staza, pa u ovom departmentu autorima zaista nema šta da se zameri. S druge strane, može im se i mora zameriti krajnje dosadna kampanja koja kao da je preslikana iz prvih F1 igara kompanije Codemasters. Trening, kvalifikacije, trka, ispunjavanje želja čelnika tima i sponzora – tačka. U prethodnoj rečenici sadržan je čitav zaplet i možete da vidite da je sve vrlo predvidivo i da kao takvo može da privuče isključivo najveće zaljubljenike motora i MotoGP šampionata. Monotoniju donekle može da razbije razgovor sa glavnim inženjerom ekipe koji će vam podesiti mašinu na osnovu informacija koje mu date: „Motor se ne ponaša dobro u krivinama”, „Prilikom dodavanja gasa dešavaju se čudne stvari” i slično. Podešavanje i sami možete da obavite, ali je ceo proces toliko pojednostavljen da ćete ga svariti u jednoj igračkoj sesiji.  | Dopala nam se mogućnost kreiranja sopstvenog tima kojeg ćete voditi od blata do zvezda, a to bi i drugi proizvođači igara ovog tipa trebalo da preuzmu. Upravo ova stvar, na primer, fali Codemsatersovom F1 serijalu i njeno postojanje razbilo bi učmalost tako brzo da ni razvojni tim, a ni igrači ne bi bili svesni šta im se dogodilo. Nažalost (opet), vođenje sopstvenog tima u MotoGP 15 je tek najavica potencijala koju jedan ovakav režim može da obezbedi. Birate klupske boje i ime za tim, a onda odlazite u radnju gde pazarite mašinu koja će poslužiti kao osnova za građenje pobedničkog motora. Tokom trka zavređujete iskustvene poene koji se pretaču u novac i za njega nabavljate nove, brže i moćnije modele motora. Tweakovanje performansi kupljenih motora takođe je moguće i to instalacijom naročitih Data paketa koje dobijate tako što uspešno završite krug u kvalifikacijama, odnosno u samoj trci. Verovali ili ne, autori igre ovde su povukli ručnu i ostavili stvari na samom početku. Kao da nisu želeli da šire priču i granaju osnovne mogućnosti. Na pamet nam pada hiljadu i jedna ideja kako je sve moglo biti znatno ozbiljnije i zanimljivije. Kupovina delova, zavređivanje Data paketa isključivo nakon ispunjavanja određenih zadataka, žongliranje gumama i materijalima, testiranje u vazdušnim tunelima, edukacija vozača...Igra donosi sve vozače i timove iz sezona 2014 i 2015, kao i nekoliko legendi sporta iz prošlosti kao što su Vejn Gardner i Norijuki Haga. |
U praksi, MotoGP 15 ne ostavlja preterano upečatljiv utisak. AI je nemilosrdan i veoma nekonzistentan kada je ponašanje na stazi u pitanju. Protivnički vozački retko greše, uopšte vas ne poštuju na stazi i biće zaslužni za brojne sudare i padanja sa motora, a posebna priča su vremena koja postižu u kvalifikacijama i trkama. Moraćete da vozite tačno kao mašina ako mislite da im se suprotstavite. Naravno, umeće im možete „oboriti” biranjem jednog od lakših težinskih nivoa, ali to neće eliminisati ostale pomenute probleme. Dalje, ma šta autori pričali, MotoGP 15 je arkadna igra koja se može otežati podešavanjem malobrojnih parametara. Iz miksa možete da izbacite automatsku korekciju putanje kretanja, da smanjite kontrolu prianjanja, isključite automatske kočnice (pa čak i da razdvojite prednju od zadnje kočnice), odnosno aktivirati ručnu kontrolu postavljanja vozača u pognuti položaj prilikom vožnje na pravcima. Tehničke karakteristike su sasvim prosečne, mada je i ovde vidljivo kolebanje kvaliteta. Na primer, modeli motora i vozača urađeni su jako lepo i detaljno, zvuk nije ništa posebno, dok je najviše razočarao dizajn staza i kvalitet primenjenih tekstura na samim stazama i objektima oko nje. Iako dolazi sa velikim hardverskim apetitom, MotoGP 15 pre pripada staroj nego sadašnjoj generaciji igračkih naslova. Čini nam se da je Milestone propustio još jednu godinu i ostao da tapka u mestu, prvenstveno zbog svoje neodlučnosti i odabira da se novine uvode na kašičicu. Ako se sa pojavom Sebastian Loeb Rally Evoa stvari ne promene na bolje, bojimo se da će kompanija biti u velikom problemu. Vladimir PISODOROV | | |