Forza 3 je gotovo savršena igra! Apsolutno najbolji trkački naslov koji trenutno postoji na tržištu, bez obzira na to koju platformu uzimate kao referentnu. Pri tom možemo da kažemo da je Turn 10 Studios napravio neku vrstu polusimulacije, tvorevinu u kojoj će podjednako kvalitetno moći da uživaju i ljubitelji arkada, ali i oni sa nešto većim očekivanjima. A to nije lako. Automobili se na stazi ponašaju odveć realno, trpe oštećenja (naravno, ne samo vizuelnog tipa), troše gume i gorivo, dok se AI vozači često čine „življim” nego oponenti u online multiplayer modu (izleću sa staze, odstupaju od idealne putanje kada su pod pritiskom, znaju da vas čuknu odnazad, izguraju iz krivine ili „legnu” na gas kada imaju otvorenu stazu pred sobom). Težina se može podesiti tako da odgovara bilo kom stepenu umešnosti. Možete se igrati kontrolom stabilnosti, automatskim kočnicama, načinom šaltanja brzina, kvalitetom oponenata, možete uključiti i iscrtavanje idealne putanje, podesiti na koji će način automobil upijati oštećenja... Sve se to sabira, a u zavisnosti od zbira, nakon trke bićete nagrađeni ekvivalentno uvećanom ili smanjenom zaradom. Forzina štala čuva više od 400 automobila 50-tak poznatih svetskih proizvođača. Ima tu svega, od „datsuna” iz 1970. godine, preko „mercedesa” 300SL iz 1954. godine, pa sve do „bugatti veyrona” i „audija” R8. Novina je ponuda SUV četvortočkaša. Bez obzira na zaista veliki izbor prevoznih sredstava, razočarala nas je slaba zastupljenost pojedinih evropskih marki automobila. Tako, recimo, čast Citroena brani samo model C4, Fiat je tu sa novim „fićom”, Opel sa „speedster turbom” i „astrom” V8, dok su nešto bolje prošli Renault sa četiri modela i Peugeot sa čitavih sedam. Kada su staze u pitanju, opet vas očekuje velika šarolikost i to u vidu više od 115 layouta rasprostranjenih na dvadesetak lokacija (Silvestron, Suzuka, Nirburgring, Le Man, Mugelo, Katalunja...). Kao što i sami možete zaključiti, igra ne donosi offroad eksperimentisanje ili trke gradskim ulicama uz gusti saobraćaj i nervozne pešake, već isključivo trke na stazi, improvizovanim uličnim trkalištima ili scenic rutama. Što se nas tiče, više i ne treba. Jedan od najvećih noviteta je ubavi pogled iz kokpita, koji do tančina dočarava unutrašnjost svakog automobila, ali koji donosi i autentičan osećaj brzine. Šteta je što autori nisu implementirali promenljive vremenske uslove ili barem mogućnost trkanja u različitom dobu dana, jer bi se time još više dobilo na zanimljivosti. Umesto toga, predano se radilo na grafičkim rešenjima kako bi Forza 3 izgledala što lepše i upečatljivije. Tako, modeli automobila imaju deset puta više poligona nego u prethodnom izdanju igre, koriste se četiri puta veće teksture, a sve klizi u celih 60 sličica u sekundi! Da stvar bude još bolja, prikaz nije opterećen nepotrebnim specijalnim efektima, mrljotinama i „maglom”, već je sve čisto, precizno i oštro. Pre nego što završimo, valja napomenuti to da u trkama učestvuje do osam automobila, što je pomalo razočaravajuće, te da postoji mogućnost njihovog prevrtanja, što do sada nije bio slučaj. Isto tako, ubačen je i svojevrstan Rewind mod koji vam dozvoljava vraćanje akcije unazad i ponavljanje vožnje na određenom segmentu (ako ste napravili grešku ili izazvali sudar). Za ovo ne postoji gotovo nikakvo ograničenje, pa svoje greške možete ispravljati neograničeni broj puta. Forza Motorsport 3 nameće se kao obavezno štivo svim ljubiteljima trkačkih igara. Većinu stvari koje su tvorci serijala Gran Turismo obećali za prvo izdanje igre u next-gen ruhu već se nalaze ovde. Gran Turismo je još jednom odložen, pa ako želite da uživate u vrhunskom osećaju vožnje, predivnoj grafici, velikom izboru automobila i staza, sva je prilika da će to biti uz ovo ostvarenje. Ne možete pogrešiti! Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |