Beše to 9. decembar 1994. godine kada je Namco predstavio javnosti svoju pompezno najavljivanu 3D tučnjavu – Tekken. Od tada se nanizalo 15 godina i devet nastavaka u serijalu, a da se igra ni u jednom obliku nije pojavila za PC (a postoje verzije za konzole WonderSwan, Game Boy Advance, PSP...). Kada se na tržištu pojavio Tekken 6 (mislimo na verziju za arkadne aparate koja postoji još od novembra 2007. godine), mnogi su pomislili da je konačno došlo vreme za inkarnaciju na novoj platformi. To se ipak se nije desilo, pa će u next-gen ruhu Tekkena uživati isključivo vlasnici konzola Xbox 360 i PlayStation 3.U ovom momentu na tržištu se nalazi nekoliko (aktivnih) igara iz žanra i, što je najzanimljivije, sve su dobre! Halabuka je počela Silom pojačanim Soul Caliburom IV, nastavila se harizmatičnim Street Fighterom IV, a tu negde ugurao se i sjajni BlazBlue (ni to nije sve). Većina nabrojanih igara (osim toga što su reprezentativni predstavnici svog žanra) ima još jednu zajedničku osobinu: uopšte nisu rezervisane samo za okorele ljubitelje virtuelnih makljaža i igrače koji pomno prate dešavanja u serijalima već ih bez problema mogu igrati i oni manje vični oktopod sistemu pritiskanja tastera na upravljaču. Tekken 6 prati ovu liniju i u isto vreme oduševljava jednostavnom kompleksnošću koju donosi (ha, kakva kovanica!). Ako volite tabačine, gotovo smo sigurni da kupovina Tekkena 6 ne može da vas nagna na pomisao da ste uzalud potrošili novac. Šta vas sve to čeka? Pa, pre svega, masivan roster boraca (ukupno ih je 41), od kojih su šest rookiji, to jest, do sada se nisu pojavljivali u serijalu (možda je najzanimljiviji lik android Alisa, koja na leđima nosi jet-pack, barata motornim testerama, a može glavu da iskoristi kao bombu). Velika većina boraca poseduje unikatne sposobnosti, udarce i comboe i prava je milina proučavati kako se oponentu nanosi damage različitim potezima i tehnikama. Tu na scenu uskače fenomenalni mod Practice, koji će vas naučiti mnogim zakonitostima. Ovde, recimo, možete odabrati da oponent samo stoji kao lutka i ćutke prima udarce. Opet, možete ga naterati i na to da sparinguje, da se na ekranu ispisuju tipovi zadatih udaraca/ostvarenog damagea i dobijaju informacije o pritiskanju tastera koji su potrebni za kompletiranje comboa. S druge strane, izvođenje (osnovnih) udaraca krajnje je jednostavno, jer je praktično svaki taster dodeljen nekom udu: ’Y’ je desna ruka, ’A’ leva noga, ’X’ leva ruka, a ’B’ desna noga. Impresivan je podatak da borci u Tekkenu 6 mogu da izvedu više od 100 različitih tipova udaraca (dobro proučite Command Listu za svakog borca ponaosob). Još jedna novina je tzv. Rage sistem, koji vođenom borcu upumpava adrenalin, što njegove udarce čini razornijim nego inače. Rage se, nažalost, uključuje tek kada health bar padne na oko 10 procenata, praktično u momentu kada ste već klinički mrtvi na polju, ali u rukama veštog igrača može da donese preokret u poslednjem trenutku.Pored Practice, Tekken 6 sadrži još šest offline režima igranja. Arcade Battle mod je osnovni i na papiru reprezentuje igru u njenom izvornom obliku – birate omiljenog borca i krećete u prepoznatljivi turnir sistem takmičenja (uz mogućnost podizanja renkinga ostvarivanjem pobeda) sve dok budete mogli da stojite na nogama. Tu su zatim borbe jedan na jedan (protiv drugog živog igrača), timski okršaji, Survival mod gde imate samo jedan health bar itd. Nama je najzanimljiviji bio Ghost Battle mod. U pitanju je neka vrsta endless režima gde imate prilike da se mlatite protiv AI rutine „pojačane” profilima živih igrača (podaci, pa i vaši, automatski se uploaduju u online bazu, a maksimalno možete imati 100 ghost profila). Naime, naročit algoritam namenjen je „snimanju” stila igranja igrača širom sveta i njegovog pretakanja u AI rutinu. Ne treba posebno naglašavati to da se generički borci na ovaj način na bojnom polju ponašaju znatno drugačije nego po defaultu. Nije još kraj kada su radni režimi u pitanju. Uz podrazumevane online okršaje, Tekken 6 donosi i svojevrsnu kampanju (zajedno sa pozadinskom pričom i međuscenama), za čije je kompletiranje potrebno utrošiti dobrih pet sati igranja. Dva nova lika, pominjana Alisa i misteriozni Lars, rešili su da raskrinkaju Mishima Zaibatsu i famoznu G korporaciju, a vi u tome treba da im pomognete. U ovom modu igra se pretvara u klasično beat’em up ostvarenje, samo što se akcija odvija u 3D svetu. Između animacija koje pojašnjavaju zaplet kokaćete gomilu neprijatelja da bi svaki nivo doživeo krešendo završnom borbom sa bossom (praktično jednim od likova iz rostera). Otključani likovi mogu se dalje koristiti u kampanji. Jedan od najvećih nedostataka Scenario moda jeste nepostojanje podrške za igranje dva ljudska igrača. Alisa i Lars deluju kao tim i sasvim bi logično zvučalo da su autori ubacili co-op podršku. Nažalost... Još je važno napomenuti i to da je u kampanji omogućena upotreba raznih predmeta, ali i njihovo sakupljanje, što rezultuje kasnijom mogućnošću tweakovanja sposobnosti, pa i izgleda vođenih likova. Poboljšanja su, ipak, rezervisana samo za vreme trajanja kampanje, kako ne bi unela disbalans tokom online okršaja. Inače, predmete je moguće i kupovati novcem zarađenim tokom mečeva u ostalim režimima igre. S tehničke strane, Tekkenu 6 malo ko može naći krupnije zamerke. Animacija pokreta je sjajna, arene, kojih ima dvadesetak, maštovite su i veoma detaljno predstavljene (možda i previše detaljno, jer ponekad animacija u pozadini odvlači pažnju), zvuk je ubedljiv... Jedina zamerka može se uputiti nešto slabijoj detaljnosti likova, ali to nije stvar koja će vam smetati u velikoj meri. Vladimir PISODOROV | | |