TEST PLAY<>
082005<><>

Falcon 4: Allied Force

Verovali ili ne, neko je našao ekonomski interes da otkupi prava i source code Falcona 4.0, uloži dve godine teškog rada u modifikovanje kompletnog sadržaja igre (uključujući i 3D engine) i publikuje igru usred letnje sezone. Taj „neko” je Lead Pursuit, mala grupa totalnih sim entuzijasta čiji potez nadmašuje kategoriju „neviđeno hrabar”. Uzevši u obzir poslovičnu disproporciju u količniku uloženog truda i keša koji se vrati razvojnom timu i izdavaču, te činjenicu da sem Microsofta i Olega Maddoxa niko ni ne pomišlja na simulacije letenja, ovo zaista (prijatno) iznenađuje. Još lepša vest je činjenica da se prvi tiraž rasprodao već posle nedelju dana, što može da bude signal tržištu i potencijalnim autorima da od letačkih simulacija može da se napravi lova.

Falcon 4: Allied Force u svojoj srži ima šest godina staru igru, ali modifikovanu i poboljšanu do neprepoznatljivosti. Developeri se nisu igrali sa sistemima koji su od igre napravili legendu tako da su napredna avionika i dinamička kampanja očuvani u potpunosti. Štaviše, ova poslednja kategorija je drastično usložnjena gomilom detalja od kojih je najveći deo vidljiv tek posle desetak sati igranja i analize.

Najpre ćete primetiti kvantitet: umesto tri kampanje u jednom teatru operacija, podeljene u zavisnosti od situacije na bojištu (saveznici u prednosti, defanzivi ili u balansu s neprijateljem), ovde imate dva bojišta, sa po tri različite startne godine, od kojih je svaka podeljena na pomenute situacione faktore. Ovo efektivno podrazumeva čak 18 (!) dinamičkih kampanja, što u odnosu na tri iz originala zaista deluje ludo.

Koji su teatri operacija? Prvi je, naravno, Koreja, dok je drugi smešten na Balkan: kampanja u kojoj bombardujete Srbiju nije slepo bazirana na scenariju iz 1999. godine, ali je gotovo identična po potencijalnim uzrocima, ciljevima i načinu izvršavanja. U zavisnosti od početne godine (2000, 2005. ili 2010), naše virtuelno kačenje s Albanijom i susednim zemljama ima reperkusije koje se tiču drastično bolje opremljenosti naših oružanih snaga. Srpske invazione snage 2010. godine raspolažu stotinama modernih lovačko/bombarderskih aviona prve borbene linije, sposobnih da bombarduju baze u Italiji i potope task-grupu s nosačem aviona u Jadranskom moru! Stiče se utisak da su (sem u prvoj kampanjskoj celini) autori igre „malo” preterali sa fikcijom, stvarajući Srbiju koja je nepobediva za svakog sem za najiskusnijeg menadžera vazdušnog rata.

Menadžment vazdušnog rata je ono što Falcon 4.0 čini potpuno jedinstvenim proizvodom. Misije i ciljeve možete određivati sami ili formirati grupu parametara po kojima će vam ih kampanjski engine automatski generisati. Svaki borbeni „paket” možete sami dodatno modifikovati promenom waypointa i default naoružanja koje nosi u misiju, a ako je let sastavljen od F-16-ica, u borbu se možete i aktivno uključiti. Sistem ide toliko daleko da dozvoljava i manipulaciju zemaljskim snagama, što možete koristiti kao dopunu plana za rat iz vazduha (mada AI radi savršeno dobar posao na ovom polju).

Izmene i dopune kampanjskog enginea predstavljaju faktore koji nisu vidljivi na prvi pogled: drastična poboljšanja na ovom polju vezana su za AI protivničke armije koji će znalački i logično ubacivati resurse u akciju, kao i za automatsko planiranje savezničkih misija radi koordinacije „paketa” na terenu. To zapravo znači da ćete ako, na primer, izaberete dnevnu misiju bombardovanja aerodroma, imati prateću eskadrilu koja će vam obezbeđivati nadmoć u vazduhu i/ili dodatni paket koji će napasti isključivo PVO sisteme u bližem rejonu cilja. Naravno, ovo zavisi od raspoloživih resursa i stanja na terenu: ukoliko zaređate s linijom glupih poteza i počnete da gubite avione, za nekoliko kampanjskih dana više nećete imati ovakav luksuz.

Izmene koje se tiču 3D enginea su više nego vidljive, čak i ako se starog Falcona sećate kroz maglu. Iako Allied Force ne izgleda kao jedan Lock On: Modern Air Combat, redizajnirani teren i usložnjenost tilesetova igru čine bar dvostruko lepšom od originala. Tu su i potpuno novi, volumetrični oblaci, a efekti afterburnera i ispaljivanja oružja su takođe prerađeni. Tu je i gomila sitnih, na prvi pogled nevidljivih detalja: recimo, ispaljivanje rakete zemlja-vazduh sada pored zvučne indikacije (ako je radarski vođena) ima i vizuelni efekat podizanja oblaka prašine i ispusnog traga. Ovo, naravno, donekle olakšava odgovor na SAM pretnju koja će vas stalno pratiti, poboljšavajući vaše šanse za preživljavanje u situacijama istovremenog lansiranja nekoliko IC vođenih raketa.

Za Falcon 4: Allied Force se sa sigurnošću može reći da je trenutno najbolja simulacija letenja na planeti. Mogla bi da posluži kao vežbanka i učilo svakom vojnom rukovodstvu.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
The Bard’s Tale
Charlie and the Chocolate Factory
Fantastic Four
Psychotoxic
Army Ranger: Mogadishu
Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy
The Settlers: Heritage of Kings
Warhammer: Total War
Roller Coaster Tycoon 3: Soaked!
Live for Speed: S2
Falcon 4: Allied Force
Šta mislite o ovom tekstu?
Halo 2
Jade Empire
Tekken 5
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Katamari Damacy
Ico
God of War
Destroy All Humans!

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/1.5 GHz ili ekvivalent, 256 MB RAM, GeForce 3/64 MB ili Radeon 8500+
Poželjno:
Pentium 4/2.4 GHz ili ekvivalent, 512 MB RAM, GeForce 4/Ti4200/128 MB ili Radeon 9600+
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .lead -pursuit .com

95
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera