Za rusku firmu Saturn Plus prvi put smo čuli pre dve godine kada se, usred izrazito posnog perioda za avanturističke igre, pojavio njihov prvenac Jazz and Faust. Iako do tog momenta potpuno nepoznata, rađena u skromnim uslovima i pod velikim znakom pitanja da li će uopšte doživeti internacionalnu distribuciju, igra se na kraju pokazala sjajnom, pre svega zbog priče u stilu bajki iz „1001 noći”, živopisnih likova i neuobičajenog paralelizma radnji. Ali, kada uspeh udari u glavu, ljudi često pomisle da se im se ceo svet nalazi u šaci i da tada mogu da rade šta god požele. To je u suštini tačno, ali posledice mogu biti pogubne. Ruski programeri, verovatno misleći da arapske princeze, kalifi, sitni lopovi i trgovci deluju suviše mlako za zapadno tržište željno krvi i mesa, odlučili su da kroz novu igru oslikaju (skoro) sve svoje unutrašnje frustracije i da sve ono što su vešto izbegli u igri Jazz and Faust ovde serviraju u duploj dozi, kao porciju neukusa sa šlagom, pa kud puklo da puklo. Horor igre predstavljaju standardni deo ponude kompjuterskih igara i u tome nema ničeg lošeg, pod uslovom da kontekst u koji su smeštene ima nekog smisla. Nažalost, Midnight Nowhere je skoro besmislena avantura, napravljena po receptu „smuti, pa prospi”, čija je konfuzna i nepovezana priča (ne)uspešno zabašurena materijalom koji spada u kategoriju „samo za odrasle”. Glavni junak, za koga će se kasnije ispostaviti da je ruski agent po imenu Gorin, ima zadatak da pronađe izlaz iz bolnice u kojoj više nema ni jednog jedinog preživelog ljudskog bića. Radi se, dakle, o konceptu koji je viđen mnogo puta, ali, za razliku od igara kao što su one iz serijala Silent Hill ili Alone in the Dark, ovde se sve svodi na tzv. „pixel hunting” odnosno mukotrpno traganje za dobro skrivenim mestima na ekranu koja u opštem mraku kriju upotrebljive predmete. Lov na „vruća mesta” predstavlja sastavni deo svake (arkadne) avanture, ali preciznost u lociranju detalja kakva se traži u Midnight Nowhereu ravna je mazohizmu. Dodatnu zabunu unose ikonice koje simbolizuju radnje: neke predmete moguće je pokupiti sa „Take”, neke sa „Use”, neke je najpre potrebno pogledati, ali je najgore što u svemu tome treba poštovati tačno propisani redosled radnji. Ovakav koncept, koji nema nikakve logike sem što zamara igrača, veoma lako dovodi do totalnog zaglavljivanja. Velika je šteta što se iza sveg ovog zamešateljstva kriju neke prilično inteligentne zagonetke, posebno u drugoj polovini igre kada Gorin dospe u zatvor. Taj deo priče je realniji i smisleniji (posebno su interesantni problemi vezani za hakerisanje kompjuterskih sistema), ali ni to ne uspeva da izvuče igru. Verovatno svesni da prave avanturu kojoj se ne piše dobro, autori su odlučili da primene tipičan „šok metod” koji ponekad može da upali i privuče određeni procenat ljudi. Ovde je to učinjeno na dva načina. Prvo, dijaloškim opaskama, tačnije komentarima glavnog junaka, koji su puni vulgarnosti, psovanja, neumesnih komentara i sličnih verbalnih ispada koji u datom kontekstu nemaju nikakvu poentu. Drugi način je još očigledniji: neukusnim forsiranjem golotinje. Bolnica i zatvor naprosto vrve od postera, plakata i knjiga u kojima „big boobies” vode glavnu reč (o raznim seks-pomagalima koja se takođe mogu naći da i ne govorimo), pri čemu sve to nema blage veze s pričom, niti je na bilo koji način, sem u jednom slučaju, skopčano sa rešavanjem zagonetki. Svet kompjuterskih igara poznaje brojne primere u kojima su teme za odrasle dominantne, što je u današnje vreme realnost koju treba prihvatiti. Seks i nasilje, prezentovani na pravi način, ne bi trebalo nikome da smetaju, ali ako se ode u drugu krajnjost i to učini na način kao u Midnight Nowhereu, onda se time potpuno promašuje cilj. Slobodan MACEDONIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |