TEST PLAY<>
022001<><>

Screamer 4x4

U vreme dok je većina igara za PC radila pod DOS okruženjem, igra Screamer suvereno je vladala tržištem arkadnih simulacija vožnje. Svoje mesto u istoriji ovaj program izborio je zahvaljujući jedinstvenom konceptu izrade kojeg su prihvatili mnogi potonji programi (kombinacija 3D modelirane i crtane pozadine, 3D objekti kraj puta i drugo). Poslednjih godina, međutim, hiperprodukcija kvalitetnih vožnji uzrokovala je da Screamer bude potpuno prepušten zaboravu.

Ako ste pomislili da Screamer 4x4 nagoveštava uskrsnuće kultnog serijala, niste pogrešili. „Virgin” je rešio da, u saradnji s firmom „Clever”, oživi ovaj mini serijal, ali i da ga suštinski izmeni. U ovom slučaju radi se o sasvim drugačijoj igri, prvoj pravoj off-road reli simulaciji koja pruža potpunu slobodu kretanja (slično „Microsoftovim” igrama iz serije Madness). To je kao ispunjenje sna za sve one kojima su nevidljivi „zidovi” i neprirodna ograničenost kretanja kvarili doživljaj vožnje u prirodi - u pogledu veličine terena, Screamer 4x4 jednostavno nema premca. Druga specifičnost igre odnosi se na izbor vozila - umesto friziranih mašina na kakve smo navikli u reli simulacijama, ovde se nalazimo za upravljačem najpoznatijih terenskih vozila, kao što su Toyota LandCruiser, Jeep Cherokee i Land Rover Defender.

Oni koji od simulacija vožnje očekuju samo brzu vožnju treba da shvate da u ovoj igri ona nije niti presudna, niti poželjna. Screamer 4x4 bi se pre mogao nazvati simulacijom nego arkadnom igrom: od igrača se očekuje da podešava i takve detalje kao što su hod brzina, tip vešanja i da, iznad svega, ne vozi brzo (najviše oko 120 km/h) – baš kao u prirodnim uslovima. Sve to zvuči prilično komplikovano, ali je, u suštini, sasvim jednostavno. Primera radi, kada se nađete na usponu koji ne možete da savladate, sve što treba da uradite je da pritisnete tri tastera za diferencijale i eto vas na vrhu. Teško da ćete naići na bilo šta komplikovanije od ovoga.

U igru je implementiran informativni tutorijal koji pruža podatke o mašineriji i drugim karakteristikama off-road takmičenja. Ako gajite pobedničke ambicije, savetujemo da prelistate te stranice pre nego što se okušate u šampionatu. Kako budete napredovali, na listi raspoloživih vozila pojaviće se nova imena, kao i neki sitniji dodaci (druge gume, modernije vešanje i slično). Među vozilima kojima ćete upravljati prepoznaćete Land Rover Defender, osnovnu varijantu terenskog vozila, potom nešto naprednije modele „Toyote” i „Jeepa”, dok je za razbijanje monotonije predviđen RABA H18, glomazni vojni šestotočkaš. Upravljanje svakim modelom je drugačije, jer svi imaju različite prednosti i mane.

Tereni na kojima se odvijaju takmičenja su pažljivo modelirani i predstavljaće izazov čak i za iskusnije vozače. Grafički dizajn je odličan, a predeli kao da su preslikani iz Motocross Madnessa. Perspektiva trećeg lica pruža odličnu preglednost, a ona je u ovoj igri itekako važna (lako je proceniti konfiguraciju terena i ponašanje vozila, i u skladu s tim prilagoditi vožnju). Kamera je iznenađujuće agilna i u svakom trenutku obezbeđuje najbolji ugao gledanja, čak i kada izvodite manevre kao što je „policijski zaokret”. Fizički model je „bolesno” dobar. Vozila se ponašaju upravo onako kako bi se očekivalo. Naglo pomeranje upravljača pri velikim brzinama uzrokuje proklizavanje i zanošenje, a s obzirom da osovine imaju odvojen pogon, lako se može dogoditi da vam se jedan ili dva točka nađu u vazduhu. Na velikim usponima bukvalno ćete osetiti napor motora i „zvečanje ventila”, tokom vožnje unazad možete kočiti gumama, a osetićete i sve prednosti pogona na sva četiri točka. Bukvalno ne postoji ništa što se u potpunosti ne povinuje prirodnim zakonima. Na uslove vožnje u velikoj meri utiču doba dana i vremenske prilike. Grafika je u potpunosti renderovana i sjajno izgleda. Planine su nacrtane realističnije nego u bilo kojoj sličnoj igri, objekti na stazi su animirani i postoji obilje detalja. Zvuk, s druge strane, ne prati vizuelne kvalitete i uglavnom kvari utisak.

Zbog želje da po svaku cenu obezbede potpunu slobodu kretanja i što šire terene za vožnju, programeri su načinili jedan ozbiljan propust. Staze nisu dobro markirane pa se vrlo lako može dogoditi da izgubite orijentaciju, a sa njom i plasman. Taj problem naročito dolazi do izražaja u brzinskim trkama, gde ćete se stalno pitati u kom pravcu treba voziti (checkpoint kapije su taman toliko udaljene da ih ne možete videti dok ne pređete barem nekoliko stotina metara u odgovarajućem pravcu). To se svakako moglo, i moralo rešiti, upotrebom signalnih strelica (kao u Motocross Madness) ili na neki drugi način (ubacivanjem radara u ugao ekrana, približavanjem checkpointa). Sve to čini Screamer 4x4 gotovo neigrivim. Da nije tako teško održati kurs tokom trke, ovo bi bila najbolja off-road simulacija do sada. Ovako...

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Giants: Citizen Kabuto
Kingdom Under Fire
Screamer 4x4
Šta mislite o ovom tekstu?
Project IGI: I’m Going In
Freedom: First Resistance
Stupid Invaders
Egypt II: The Heliopolis Prophecy
Arthur's Knights Chapter One: Origins of Excalibur
The Road to El Dorado
The Ward
Starfleet Command vol. 2: Empires at War
B-17 Flying Fortress: The Mighty 8th
The Typing of the Dead
Disney’s Dinosaur
Space Empires IV
Ground Control: Dark Conspiracy
Quake 3: Team Arena
Earth 2150: The Moon Project

MINIMUM:
Pentium2/233, 32 MB RAM-a, 8 MB/D3D, OpenGL
OPTIMUM:
Pentium2/400 MHz, 96 MB RAM-a, 16 MB/OpenGL

84

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera