![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Ako ste pomislili da Screamer 4x4 nagoveštava uskrsnuće kultnog serijala, niste pogrešili. „Virgin” je rešio da, u saradnji s firmom „Clever”, oživi ovaj mini serijal, ali i da ga suštinski izmeni. U ovom slučaju radi se o sasvim drugačijoj igri, prvoj pravoj off-road reli simulaciji koja pruža potpunu slobodu kretanja (slično „Microsoftovim” igrama iz serije Madness). To je kao ispunjenje sna za sve one kojima su nevidljivi „zidovi” i neprirodna ograničenost kretanja kvarili doživljaj vožnje u prirodi - u pogledu veličine terena, Screamer 4x4 jednostavno nema premca. Druga specifičnost igre odnosi se na izbor vozila - umesto friziranih mašina na kakve smo navikli u reli simulacijama, ovde se nalazimo za upravljačem najpoznatijih terenskih vozila, kao što su Toyota LandCruiser, Jeep Cherokee i Land Rover Defender. Oni koji od simulacija vožnje očekuju samo brzu vožnju treba da shvate da u ovoj igri ona nije niti presudna, niti poželjna. Screamer 4x4 bi se pre mogao nazvati simulacijom nego arkadnom igrom: od igrača se očekuje da podešava i takve detalje kao što su hod brzina, tip vešanja i da, iznad svega, ne vozi brzo (najviše oko 120 km/h) – baš kao u prirodnim uslovima. Sve to zvuči prilično komplikovano, ali je, u suštini, sasvim jednostavno. Primera radi, kada se nađete na usponu koji ne možete da savladate, sve što treba da uradite je da pritisnete tri tastera za diferencijale i eto vas na vrhu. Teško da ćete naići na bilo šta komplikovanije od ovoga. U igru je implementiran informativni tutorijal koji pruža podatke o mašineriji i drugim karakteristikama off-road takmičenja. Ako gajite pobedničke ambicije, savetujemo da prelistate te stranice pre nego što se okušate u šampionatu. Kako budete napredovali, na listi raspoloživih vozila pojaviće se nova imena, kao i neki sitniji dodaci (druge gume, modernije vešanje i slično). Među vozilima kojima ćete upravljati prepoznaćete Land Rover Defender, osnovnu varijantu terenskog vozila, potom nešto naprednije modele „Toyote” i „Jeepa”, dok je za razbijanje monotonije predviđen RABA H18, glomazni vojni šestotočkaš. Upravljanje svakim modelom je drugačije, jer svi imaju različite prednosti i mane. Tereni na kojima se odvijaju takmičenja su pažljivo modelirani i predstavljaće izazov čak i za iskusnije vozače. Grafički dizajn je odličan, a predeli kao da su preslikani iz Motocross Madnessa. Perspektiva trećeg lica pruža odličnu preglednost, a ona je u ovoj igri itekako važna (lako je proceniti konfiguraciju terena i ponašanje vozila, i u skladu s tim prilagoditi vožnju). Kamera je iznenađujuće agilna i u svakom trenutku obezbeđuje najbolji ugao gledanja, čak i kada izvodite manevre kao što je „policijski zaokret”. Fizički model je „bolesno” dobar. Vozila se ponašaju upravo onako kako bi se očekivalo. Naglo pomeranje upravljača pri velikim brzinama uzrokuje proklizavanje i zanošenje, a s obzirom da osovine imaju odvojen pogon, lako se može dogoditi da vam se jedan ili dva točka nađu u vazduhu. Na velikim usponima bukvalno ćete osetiti napor motora i „zvečanje ventila”, tokom vožnje unazad možete kočiti gumama, a osetićete i sve prednosti pogona na sva četiri točka. Bukvalno ne postoji ništa što se u potpunosti ne povinuje prirodnim zakonima. Na uslove vožnje u velikoj meri utiču doba dana i vremenske prilike. Grafika je u potpunosti renderovana i sjajno izgleda. Planine su nacrtane realističnije nego u bilo kojoj sličnoj igri, objekti na stazi su animirani i postoji obilje detalja. Zvuk, s druge strane, ne prati vizuelne kvalitete i uglavnom kvari utisak. Zbog želje da po svaku cenu obezbede potpunu slobodu kretanja i što šire terene za vožnju, programeri su načinili jedan ozbiljan propust. Staze nisu dobro markirane pa se vrlo lako može dogoditi da izgubite orijentaciju, a sa njom i plasman. Taj problem naročito dolazi do izražaja u brzinskim trkama, gde ćete se stalno pitati u kom pravcu treba voziti (checkpoint kapije su taman toliko udaljene da ih ne možete videti dok ne pređete barem nekoliko stotina metara u odgovarajućem pravcu). To se svakako moglo, i moralo rešiti, upotrebom signalnih strelica (kao u Motocross Madness) ili na neki drugi način (ubacivanjem radara u ugao ekrana, približavanjem checkpointa). Sve to čini Screamer 4x4 gotovo neigrivim. Da nije tako teško održati kurs tokom trke, ovo bi bila najbolja off-road simulacija do sada. Ovako... Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |