KORAK PO KORAK<>
022001<><>

Escape from Monkey Island

Prolog igre zatiče te vezanog za jarbol broda koji su napali gusari. Pomeraj se levo-desno oko jarbola sve dok ne uočiš stalak sa posudom u kojoj je užareni ugalj (pojaviće se takva opcija u dnu ekrana). Šutni stalak (funkcija USE, taster ‘U’), a zatim stopalom uhvati komadić uglja. Okreni se desno prema topu i nabaci užareni komad na fitilj. Top će opaliti i potopiti protivnički jedrenjak.

Act 1: Things To Do On Męlée Island When You’re Dead

Nakon idiličnog povratka na Męlée Island čeka te prvo iznenađenje – porodična kuća Marlijevih predviđena je za rušenje. Popričcaj s čovekom koji rukuje katapultom i saznaćeš da je bračni par Marli-Tripvud proglašen mrtvim. Od Ilejn ćeš tada dobiti dva zadatka: da sprečiš bombardovanje njene kuće i potražiš savet porodičnih advokata. Da bi uradio ovo drugo moraš iznajmiti brod i okupiti posadu.

Najpre poseti „International House of Mojo”. Pogledaj sto u obliku šake i povuci kažiprst. Pojaviće se tvoja stara prijateljica, Vudu Lejdi. Popričaj s njom o svim temama. Uputi se zatim do „SCUMM” bara. Tamo popričaj s barmenom, a zatim sa dvojicom pirata koji igraju pikado. U uglu bara videćeš pijanog gosta. Pogledaj činiju s perecama i helijumski balon. Vrati se do igrača pikada i nagovori ih da gađaju balon. Posle toga pokupi činiju s perecama. Za stolom u levom uglu bara sedi I. Cheese, novi vlasnik. Popričaj s njim i upitaj ga da li bi prihvatio posao navigatora u posadi koju sakupljaš. On će pristati, ali pod uslovom da ga pobediš u igri „obaranje ruku”. Metodologija borbe je ista kao u slučaju mačevanja u prva tri nastavka serijala „Monkey Island” – protivnik i ti razmenjujete uvrede, pri čemu svakoj uvredi odgovara po jedna kontrauvreda koja je poništava. U igri pobeđuješ kada u toku jedne partije tri puta verbalno nadjačaš protivnika. Jedina razlika u odnosu na prethodne nastavke sastoji se u tome što sada ne moraš da „sakupljaš” uvrede od drugih ljudi da bi ih kasnije primenio u dvoboju; ovde je dovoljno da pamtiš (zapisuješ) ono što govori sam protivnik i ubrzo ćeš doći do uvreda na koje on nema adekvatan odgovor. Sve u svemu, I. Cheesa je relativno lako pobediti, i kada ti to pođe za rukom, on će prihvatiti da ti se pridruži.

Neophodna su ti još dva člana posade. Otis i Karla, lopov i učiteljica mačevanja, s kojima si već plovio u prvom delu serijala, stoje ispred gradske kuće. Popričaj s njima i oni će kategorički odbiti da pođu s tobom. Ipak, nakon dužeg razgovora, Karla će pristati, ali uz uslov da joj ponudiš specijalni („ležerni”) ugovor o zaposlenju koji je potpisala guvernerka. Idi do pristaništa i popričaj s punačkom gospođom. Nikakvi argumenti neće je ubediti da ti iznajmi jedrenjak. Pokupi izduvanu unutrašnju gumu od bicikla. Sada se vrati do lokacije na kojoj se nalazi katapult koji bombarduje kuću. Priđi kaktusu u obliku rašlji i razapni preko njega gumu. Popričaj sa operaterom katapulta i ponudi mu osveženje – činiju s perecama. Kada on ode da prezalogaji, pozabavi se katapultom. Operater će se brzo vratiti i konstatovati da katapult više nije kalibrisan. On će tada ispaliti hitac u pravcu kaktusa i...tako si rešio prvi problem. Tada će se pojaviti Charles L. Charles sa novim i nimalo prijatnim vestima.

Uđi u kuću, koja je sada ponovo sigurna, i popričaj sa Ilejn. Reci joj da imaš problem sa iznajmljivanjem broda i ona če ti dati gubernatorski pečat. Pogledaj papir na stolu. To jeste pomorski ugovor, ali ne specijalni, već običan. Onaj koji ti treba (cushy government job contract) nalazi se na komodi s kineskim porculanom. Pokupi ga i daj Ilejni da ga potpiše. Odnesi potpisani ugovor Karli i Otisu i oni će pristati da ti se pridruže. Konačno, idi do pristaništa i nadzornici pokaži gubernatorski pečcat. Tako ćeš iznajmiti brod. Pošto si sakupio posadu, otplovićeš za Lucre Island.

Nakon dolaska na ostrvo članovi tvoje posade će se razići. Primetićeš da se Otis negde izgubio. Popričaj sa I. Cheesom koji se šeta pored broda i Karlom koja stoji na pristaništu. Popni se uz prvo stepenište i ispred ulaza u prodavnicu mamaca (Bait Shoppe) pokupi patku. Idi levo i udi u advokatsku kancelariju (Lawyers’ Office). Popričaj s trojicom advokata i iznesi svoj problem. U toku razovora oni će pomenuti testament koji je ostavio Ilejnin deda. Dobićeš garantno pismo u kom se nalazi informacija da je u lokalnoj banci smeštena dedina zaostavština. Idi do banke (nalazi se u neposrednoj blizini advokatske kancelarije). Nakon ispada koji će napraviti matori Australijanac (Ozi Mandril), popricaj sa službenicom (Britani) i zatraži da ti pokaže sef porodice Marli. Da bi dokazao svoj identitet, pruži joj gubernatorski pečat. Ubrzo će se dogoditi pljačka banke u toku koje ćeš ostati zaključan u sefu. Sada nekako moraš izaći napolje. Pokupi sa stola mač i prvi sunđer. Drugi sunđer nalazi se na podu. Pretraži dedin sef i pokupi muzičku kutiju i bocu groga. Pokupi maramicu sa inicijalima P.P. i treći sunđer. Stani pored vrata i pomoću mača delimično razvali donju šarku. Mač će pući. Zaglavi napuklo sečivo u procep izmedu vrata i zida, a nakon toga upotrebi sva tri sunđera da bi ga popunio. Sipaj grog na sunđere i vrata će ispasti iz ležišta.

Nažalost, policija će te uhapsiti kao glavnog osumnjičenog za pljačku, s obzirom da je pravi krivac nosio masku s tvojim likom. Popričaj sa inspektorom. On će ti reći da mesta u zatvoru više nema i da si na uslovnoj slobodi (zabranjen ti je odlazak sa ostrva). Oko članka na desnoj nozi dobićeš „ogrlicu” koja će sprečiti bekstvo. Iz razgovora ćeš takođe saznati da postoji mogućnost da je u pljačku umešan lopov po imenu Pegnouz Pit (Pegnose Pete), ali da za takvu tvrdnju još uvek nema čvrstih dokaza. Ako želiš da dokažeš svoju nedužnost, moraš naći stvarnog krivca. Nakon razgovora pokupi konzervu pileće masti koja leži pored sprave za mučenje, a zatim popričaj sa zatvorenikom. Ispostaviće se da je u pitanju Otis. Izađi iz zatvora.

U blizini ćeš videti tezgu i prodavca parfema. Levo od njega leži gomila praznih bočica. Pokupi jednu. Popričaj s prodavcem i on će ti ponuditi besplatan uzorak. Uzmi bočicu kolonjske vode sa tezge. Idi do ulaza u banku i popričaj s nesrećnim vlasnikom. Pokušaj da uđeš u zgradu, ali će se pojaviti inspektor i zapretiti da ne pokušavaš više ništa slično. Pogledaj poklopac na kanalizacionom odvodu i pokušaj da ga podigneš. Neće ti uspeti. Upotrebi slomljeni mač i poklopac će popustiti. Ponesi ga sa sobom. Pažljivo ga pregledaj i pročitaćeš sledeću ljubavnu poruku: „Wendy loves Fred. Larry loves Wendy.”.

Uđi u prodavnicu proteza i veštačkih organa (Palace of Prostheses). Popričaj s vlasnikom radnje (Deadeye Dave). Kao što mu ime govori, on je potpuno slep i prilično nagluv. Međutim, ima istančano čulo mirisa, ali je problem u tome što trenutno ima kijavicu. Daj Dejvu da pomiriše maramicu sa inicijalima P.P. i on će ti reći da moraš nekako pojačati miris ako želiš da on prepozna vlasnika. Pogledaj u korpu s veštačkim udovima ispod prozora i videćeš drvenu ruku. Pokušaj da je uzmeš, ali će slepac čuti da pokušavaš krađu. Zato izvadi muzičku kutiju iz inventara i i pokaži je Dejvu. Kada muzika počne da svira imaš taman toliko vremena da pokupiš drvenu ruku. Ponovo popričaj s Dejvom, ovog puta o veštačkim organima. Odaberi dijalošku opciju „besplatni organi za poklon”, i Dejv će početi da priča, tražeći od tebe da dopunjavaš priču imenima glavnih junaka. Na osnovu ljubavne poruke sledi da su imena: Larry, Wendy i Fred. U slučaju da poruka na poklopcu glasi drugačije, onda treba da upotrebiš odgovarajuća imena. U svakom slučaju, kada se priča okonča, Dejv će ti dati besplatno primerak veštačke kože.

Vrati se do kanalizacionog otvora i kožu razapni preko njega. Stani na kožu i skoči (taster ‘U’). Naći ćeš se u unutrašnjosti banke. Siđi niz merdevine. Pokupi plastičnu kutiju za dugotrajno čuvanje namirnica (nalazi se na stolu). Povuci konopac na zidu i svetla će se upaliti. Obrati pažnju na senku na levom zidu koja ima oblik nosa. Popni se merdevinama na galeriju i ispitaj senku. Otkrićeš veštački nos koji je otpao pravom pljačkašu banke. Međutim, u tom momentu u banku će ući inspektor i zatražiti da predaš dokaz (nos). Kada inspektor ode, kroz prozor izađi iz banke.

Da bi identifikovao lopova moraš napraviti parfem koji miriše kao maramica. Uzmi maramicu u ruke i upotrebi je nekoliko puta. Gajbraš će konstatovati na šta ga podseća miris. Da bi napravio parfem, koji ćeš miksovati u praznoj parfemskoj bočici potrebna su ti četiri sastojka. Idemo redom. Najpre idi do prodavnice mamaca. Popričaj s vlasnikom o njegovim problemima s mušterijama. Priđi malenom cirkusu u kom su glavne zvezde termiti. Pogledaj ih, a zatim upotrebi drvenu ruku na njima. Termiti će se „nalepiti” na ruku, pa ćeš moći da ih pokupiš. Levo od cirkusa nalazi se tank sa besplatnim mamcima. Uzmi jedan i odmah ga stavi u kutiju za čuvanje hrane (tako ćeš ga održati svežim). Sada imaš dve mogućnosti: možeš pokupiti još jedan mamac i ubaciti ga u praznu parfemsku bočicu ili direktno zahvatiti vodu iz tanka pomoću iste bočice. Za koju god varijantu da se odlučiš, dobićeš prvi sastojak parfema.

Slobodan MACEDONIĆ

 
Escape from Monkey Island
Šta mislite o ovom tekstu?
Blair Witch Volume Three: The Elly Kedward Tale
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera