TEST PLAY<>
112017<><>

Forza Motorsport 7

O redakcijskom Stigu – VladElu kolaju razne priče. Jedni kažu da je dao više od pola plate kako bi na aukciji, ispred nosa nekom klincu, „maznuo” konzolu Xbox Classic i kasnije igrao Forza Motorsport na starom TV-u u babinoj sobi. Drugi se kunu da je svojevremeno vozio Endurance trke u Forza Motorsport 2 po osam sati u kontinuitetu celo leto i da je jadni Xbox 360 baš zbog toga „zapatio” neizlečivi RROD. Postoje i priče da je išao čak do Pariza, ne da vidi znamenitosti Luvra, već u šverc, samo da bi pre svih mogao da kupi Xbox One i igra Forza Motorsport 5. Kako je u poslednje vreme postao krajnje nepouzdan i ne priča ni o čemu drugom osim o vožnjama, u redakciji su skupili dobrovoljni prilog i nabavili mu Ultimate verziju Forze Motorsport 7, sa svim dodacima, perkovima i VIP „potpisima”, samo da bi tekstove za novembarski broj predao na vreme.

Tehničko savršenstvo sa preko 700 automobila i 200 konfiguracija staza, ispraćeno fenomenalnom grafikom i specijalnim efektima.

Istina je da je nakon, za njega kratke, dve nedelje testiranja „izašao” iz Project Carsa 2 kako bi imao više vremena da grinduje lovu u Forza Cupu ne bi li što pre uspeo da pokupuje sve dostupne automobile. Ovo poslednje mu je možda i najveća greška, jer je Forza Motorsport 7 najneubedljivija Forza koju je Turn 10 do sada izbacio na tržište i u redakciji se s pravom boje da li će se SK 11/2017 pojaviti na kioscima na vreme ili ne. Na pomolu je Forza 7: Wraith of VladEl.

Tehničko savršenstvo sa preko 700 automobila i 200 konfiguracija staza, ispraćeno fenomenalnom grafikom i specijalnim efektima, na prvu loptu zaista deluje kao ostvarenje najvlažnijih snova. Kiša, munje i gromovi, magla, noć, samo su deo repertoara koji vas očekuje. Na to dodajte poslovično dobar pogled „iz kabine”, sa mnoštvom detalja i odličnom preglednošću, i čini se da je još jednom u pitanju win-win situacija. Fizički model je u klasičnom Forza stilu – u pitanju je gotovo savršena simcada, koja vam nagoveštava simulacijske elemente, ali ih ne potencira previše i na taj način fino balansira između arkade i nečeg ozbiljnijeg. Možda su automobili nešto lakši nego u prethodnim nastavcima i lakše gubite kontrolu za upravljačem, ali to može da bude i subjektivan utisak nakon igranja ostalih trkačkih naslova koji su se pojavili ovog meseca, a spadaju u big gun kategoriju. Dakle, nema razloga za paniku i čini se da je Turn 10 još jednom uspeo u onome što je naumio. Ovog puta je čak i obradovao PC igrače, s obzirom na to da je ovo prva Forza (Horizon i Apex probni balon ne računamo) koja je dostupna za ovu platformu.

Gotovo idealna simcada koja ne potencira simulacijske elemente, nego fino balansira između arkade i nečeg ozbiljnijeg.

Nažalost, ne! Zbog vrednih najdevijantnijih teorija zavere, autori su načinili nekoliko poteza koji prete da unište igračko iskustvo. Ono što je Forzu izdvajalo od ostalih trkačkih igara i što je najviše kopirala konkurencija jeste kampanja. Kupili ste prvog četvorotočkaša kojeg ste ugledali i krenuli u zajedničku, epsku avanturu. Dok kačite trke za pojas, kupujete delove i svog mezimca „pakujete” modernom tehnologijom koja mu omogućava da se nosi sa znatno većim i moćnijim alama. Gledate kako mu se menja izgled, kako zvuk motora mutira i ponosni ste na svoje postignuće. Kada se od vas zahteva da prisustvujete „zatvorenim” trkama, kupujete traženi model automobila i ponovo doživljavate ljubav. Sve to nam je u Forzi 7 oduzeto i, iako sistem nadogradnje postoji, sveden je na nivo statističke greške. Open eventova je malo, a samo u njima je dozvoljeno da se pojavite sa četvorotočkašem kojeg vi odaberete. Tako ste osuđeni na ono što MORATE da vozite i, iako vam je (gotovo) uvek ponuđen izbor od nekoliko modela, to nije to!

Sledeća stvar su drivatari, koji već neko vreme, kao koncepcija, ne funkcionišu u praksi. Naime, iako na papiru deluje kao moćan sistem za učenje koji „snima” korisnikov način vožnje i pretače ga u upravljački algoritam, u praksi je stvar drugačija. Drivatari su obični buzdovani koji ne poštuju ništa iz trkačkog bontona. Idealne linije se drže kao pijan plota, poziciju brane na nedozvoljene načine, ne libe se da vas izguraju sa staze, pa čak i „nabodu” na haubu i tako guraju stazom dok vam ne pootpadaju delovi. Protiv takvih protivnika možete da se borite samo silom – udarate vi njih, skraćujete krivine, „letite” preko trave. Sada i vaše navike ulaze u drivatar sistem i krug se magično zatvara. Zaista su retke trke u kojima možete čistim vozačkim umećem da se dočepate dobre pozicije, a improvizacija samo vodi u dalje razočaranje.

Većinu trka počinjete sa sredine grida i, iako to ne deluje toliko strašno na nižim nivoima težine, kada budete povećali uloge, nalazićete se pred nemogućom misijom. Najbolji drivatari redovno su na čelu i dok se vi borite za prolaz oni imaju čistu stazu i pale asfalt, stvarajući nedostižnu prednost. U velikom broju slučajeva uspevate da ih dostignete, ali ne i da ih prestignete, jer ponestaje krugova za to. Kvalifikacije? U Turnu 10 još nisu za to...

Najviše kontroverzi izazvao je sistem kupovine „kutija sa poboljšanjima”, kao da nije u pitanju AAA igra, već neko freemium ostvarenje. Za to trošite mukotrpno zarađene kredite (ko zna, možda i pravi novac u budućnosti), a najgore od svega je što je ovo jedini način da se dođe do pojedinih modela automobila. Naravno, nikad nećete biti sigurni da ćete željeni model i dobiti, pa vam ostaje da vozite i vozite, dok ne nakupite dovoljno novca za kupovinu nove „kutije”. Inače, iz „kutija” izlaze i modifikator kartice koje su predstavljene u Forza Motorsportu 6, preko kojih možete da tweakujete pravila trke, ali i da povećate nagradu za ostvareni plasman, odnosno broj pripadajućih iskustvenih poena.

Forza Motorsport 7 je omaž automobilima i trkanju. To niko ne može da ospori. Da li znate da se u bazi nalaze sva moguća i nemoguća „prevozna sredstva”? Fale samo „apenci” da slika bude kompletna. Verovali ili ne, na raspolaganju su i kamioni, limuzine, a ima i oldtajmera, starih formula, električnih komplemenata... Stvarno neverovatno i za svaku pohvalu, ali nedovoljno da igra pređe podeok 90 na skali u igromeru. Kako se to svidelo VladElu? Teško mu je palo, iako je do kraja ovog opisa uspeo da „napabirči” dobrih 200 automobila. Dobro upućeni kažu da su ga videli kako vida rane uz Gran Turismo Sport. ’Ajde, videćemo!

Vladimir PISODOROV

 
Middle Earth: Shadow of War
Project CARS 2
South Park: The Fractured but Whole
Cuphead
Hob
Gran Turismo Sport
Battle Chasers: Nightwar
ECHO
Forza Motorsport 7
Šta mislite o ovom tekstu?
RUINER
FIFA 18
Dungeons 3
ELEX
Blue Reflection
The Evil Within 2
Stable Orbit
Marvel vs. Capcom: Infinite
Heat Signature
Total War: WARHAMMER II
WRC 7
Vaporum
Pinball FX3
Real Farm
Darkest Hunters
Guild Wars 2: Path of Fire

Platforma:
PC, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i5-750 ili AMD FX-6300, Nvidia GeForce GTX 650 ili AMD Radeon R7 250X, 2 GB VRAM, 8 GB RAM
Poželjno:
Intel Core i5-4460 ili AMD FX-8350, Nvidia GeForce GTX 670 ili AMD Radeon RX 560, 4 GB VRAM, 8 GB RAM
Veličina:
66 GB
Adresa:
forzamotorsport .net

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera