![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Posle nekoliko nastavaka, od kojih je poslednji ugledao svetlost dana pre jedne decenije, konačno stiže naslednik originalnog Sensija. Džon Her, razdragani pubertetlija u telu pedesetogodišnjaka, pokrenuo je Sociable Soccer kao Kickstarter kampanju još 2015. godine, da bi krajem prošlog meseca u Steamov etar pustio prvu early access verziju igre, koju smo uvrstili u ovomesečne „Prve utiske”.
Od drugih stavki menija izdvajaju se opcije za prijateljske utakmice u nacionalnoj, klupskoj ili prilagođenoj konkurenciji, kao i kup takmičenja koja se igraju na dva dobijena meča. Postoji i opcija za dva igrača koja će nas okupirati do pojave online play režima, kome se već rumeni glazura u rerni. Uvršten je i redukovani menadžerski režim koji pruža više mogućnosti za upravljanje klubom i napredovanje kroz čitavih 11 nivoa iskustva. Osim online opcije i kompletiranog menadžerskog režima, najavu za sledeće izdanje upotpunjuju DIY takmičenja sa podrškom za do osam igrača i pregršt novih animacija i zvukova, kao i ažurirani spiskovi timova i igrača za sezonu 2017/2018 (obilje podataka i ažurirane liste svih mogućih i nemogućih takmičenja na licu Zemlje bili su jedna od najzapaženijih osobina originalnog Sensible Soccera, a po svemu sudeći biće ih i ubuduće). Šapuće se i o mogućnosti eksportovanja i uvoza prilagođenih timova, ali o tome još uvek nema zvaničnog slova. Uvid u statistiku pre početka meča uključuje samo numerički i grafički prikaz tri kategorije performansi (odbrana, sredina terena i napad), na osnovu kojih bi igrači trebalo da biraju tim koji najviše odgovara njihovom stilu igre. U ovoj fazi, međutim, ne primećuju se razlike u predefinisanim performansama timova, pa će refleksi i umeće igrača jedina stavka koja određuje pobednika u duelima. U budućim verzijama AI će verovatno biti ispoliran tako da će saigrači biti bolje raspoređeni u skladu sa strateškom postavkom. Upravljački sistem je zasnovan na PS/Xbox kompatibilnom džojpedu (tastaturu za sada nije podržana), a za privikavanje na kontrole potrebno je nešto više vremena. Komande su dobro raspoređene i razlikuju se u zavisnosti od toga da li je tim u napadu ili odbrani. Pored tastera za usmeravanje igrača, pauziranje i pozivanje menija, postoje odvojene komande za sprint, dribling i ispucavanje, igračima Sensible Soccera dobro poznatih, zakrivljenih lopti (lopti možete dati efe i posle šuta, što je krajnje nerealistična, ali vraški zabavna fora). U paleti poteza su još i potkopavanje lopte, šutiranje/lobovanje glavom u različitim visinama, kratko dodavanje, driblanje postrance, ispucavanje… Jačina šuta zavisi od dužine pritiska na taster, kao i u originalu. Dopadljiva karikaturalna grafika, velika brzina izvođenja i glatka animacija od temelja oživljavaju zaboravljenu atmosferu originalne igre. Mehanika utakmice je u potpunom skladu s Njutnovom fizikom, tj. realističnost je trijumfalno žrtvovana zarad čistog uživanja u žustroj akciji – dobar stari „ping-pong sa 11 igrača” se vratio i tu je da ostane. Pri tome, hardverska zahtevnost je za današnje pojmove smešna, ali postoji još prostora za optimizaciju (npr. 3D kamera na sporijim mašinama je paradoksalno brža od 2D varijante, a primećuju se i povremena usporenja). Sudija nije telom prisutan na terenu, a njega ćete biti svesni tek kada vam „zavari” karton, što se ipak ne dešava često. Stabilnost aktuelne verzije je dosta dobra, budući da se radi o najranijem izdanju. Tu i tamo se desi poneko „izletanje”, a učestalost krahiranja smanjićete ako ažurirate drajvere za grafiku i upravljač (ponekad se igra zakoči i zbog nedovršene opcije, recimo kada osvojeni trofej treba sačuvati u nepostojećem inventaru). Isprekidana strelica ne pokazuje uvek pravac kojim će lopta ići tokom dodavanja, a neretko se dešava da igrač „zaboravi” loptu ili da je tokom dodavanja odbije. Stepen težine je neuravnotežen, tako da ćete u jednoj utakmici puniti protivničku mrežu kao od šale, da bi vam već u sledećoj servirali debakl. Sve u svemu, Sociable Soccer je na dobrom putu da potpuno oživi duh Sensible Soccera. Autori su (za sada) odoleli porivu za dodatnim komplikovanjem upravljačkog sistema i preteranim ulepšavanjem, što bi verovatno narušilo dobar utisak. Navijamo da tako ostane do finalne verzije. Gradimir JOKSIMOVIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |