Sudbina Kola MekGrata, glavnog protagoniste igre inFamous, lako bi mogla da zadesi bilo koga od nas. Čovek se jednog dana probudio u ogromnom krateru i ugledao oko sebe ruševine i paniku. S obzirom na to da nema pojma o tome kako se obreo u centru potencijalnog terorističkog napada, kako je preživeo i šta će se sledeće dogoditi, kreće polako da okida po strunama priče.Ispostaviće se da je Kol kriv za eksploziju, jer je on lično isporučio bombu na označenu lokaciju, obavljajući svoj redovan posao kurira dostavljača na motoru (pazite kada prihvatate sličan posao, ko zna šta može da vam se dogodi). E, sada, ispostaviće se da u pitanju nije bila obična bomba, već nekakva bioelektrična eksplozivna naprava koja je našem junaku podarila osobine superheroja. Baš kao što je svojevremeno Čovek Munja avanzovao ability u stripovima o Zagoru, Kol se pretvorio u hodajući generator gromova. Uz to, dobio je i nadljudsku snagu i izdržljivost, pa za njega free falling sa zgrada i mostova predstavlja mačji kašalj. Tako, nabijen elektricitetom i prepun rešenosti da otkrije ko mu je smestio podlu igru, kreće da istresa iz gaća svakog ko mu se nađe na putu.  | Radnja se odvija u imaginarnom gradu po imenu Empire City (divna li imena). Ovaj megalopolis čine tri ostrva, a postoji isto toliko različitih frakcija koje njegove kvartove smatraju svojom prćijom. Prostor po kom se može „bazati” je ogroman i ne verujemo da ćete do kraja igre uspeti da upoznate svaki dostupan budžak, naročito ako se budete bazirali samo na izvršavanju glavnih misija. Ono što odmah pada u oči jeste fenomenalna prezentacija! Arhitektura Empire Citya razlikuje se od kvarta do kvarta, na ulicama se nalazi mnoštvo ljudi, prolaze vozila (i to onako sva izlupana i poluispravna), tako da baš imate osećaj da se nalazite u naročito dizajniranom 3D svetu. Kad se prvi put budete popeli na neku zgradu, zastaće vam dah. Modelovanje okruženja izvršeno je sa zapanjujućom detaljnošću i kapa dole autorima na trudu, umešnosti i viziji.inFamous je, kako se to sad popularno naziva, open-world igra, što dalje znači da svojim izvođenjem podseća na GTA i slične naslove. Dostupne misije prikazuju vam se na mapi, a vaše je da se kako znate i umete stvorite na označenoj lokaciji i potom saznate detalje. Razlika u odnosu na GTA sastoji se u tome što ovde nema mafijaša, mutnih poslova, devojaka koje je potrebno voditi na romantičan sastanak i, što je najbitnije, upravljanja vozilima – samo čista fikcija. Kol može da se uzda isključivo u svoje ruke i noge, a to u novonastaloj situaciji nije nimalo stvar za potcenjivanje. Tako ćete putovati preko vrhova zgrada, surfovati po električnim vodovima, klizati se po šinama metroa ili kao akrobata skakati između bandera i stubova. Kol je neverovatno pokretljiv, a zahvaljujući odličnom upravljačkom sistemu imaćete utisak da vam igra čita misli, jer je preciznost zapanjujuća. Obračuni sa neprijateljima, koji su često masovni i izrazito intezivni, posebna su priča. Kol ne miriše upotrebu vatrenog oružja i oslanja se isključivo na svoje moći. Ništa ne fali nesrećnike malo flambirati munjama iz ruke ili ih baciti u vazduh elektrostatičkim pražnjenjem u vidu brzoputujućeg talasa. Međutim, to je samo početak, jer će naš junak tokom igranja otkrivati nove sposobnosti (recimo, električne bombe, statički štit, mogućnost nišanjenja...), a pružiće mu se i mogućnost da stečene iskustvene poene potroši na unapređivanje otključanih abilitya. Ovde dolazimo do jedne zanimljivosti. Tokom igranja često ćete biti u prilici da donesete odluku u vezi s načinom rešavanja potencijalno krizne situacije. Možete izigravati lokalpatriotu, uvek spremnog na to da sasluša i vidi opšte dobro, ili problemu pristupiti kao mrzovoljni pojedinac koga ne zanima ništa drugo osim „čišćenja” imena i nastavka života daleko od očiju javnosti. Na svojevrsnoj karma skali sve akcije koje načinite biće vrednovane, a na osnovu trenutnog zbira biće vam dozvoljene moći sa pravične ili mračne strane. Ovo je baš simpatičan dodatak! Sa 34 misije igra je prilično dugačka, što zahvaljujući dobro ispričanoj priči znači veliki plus. Potrebno je bar 15 sati aktivnog igranja da bi Kol razmrsio klupko priče i barem još toliko ako se budete prepustili čarima sporednih misija. Posebnu draž predstavljaju međuscene u stripskom maniru koje prati Kolov izmučeni glas i iz kojih pravovremeno dobijamo objašnjenja trenutnih dešavanja. Generalno, nahsinhronizacija je veoma kvalitetno urađena i svaki od (nažalost, malobrojnih) likova predstavlja posebnu priču. inFamous je jedna od boljih igara koje su se pojavile za PlayStation 3 u poslednje vreme. Ima propusta, ima stvari koje nam se nisu svidele, ali to sve pada u vodu kada se latite upravljača. Čak i nakon kompletiranja kampanje, mislimo da ćete naći motiva da tumarate Empire Cityem i ulice posmatrate sa vrhova zgrada kao kakav neustrašivi soko. Ako vam se iskustvo ne svidi (ovaj opis, ali i demo na PSN-u trebalo bi da pomognu u donošenju konačne procene), možete se okušati u srodnim ostvarenjima, koja su se na tržištu pojavila gotovo istovremeno kad i inFamous. Nije što je ovde u pitanju PlayStation 3 ekskluziva, ali Red Faction: Guerrilla i Prototype su za stepenicu ispod... Vladimir PISODOROV | | |