Ovaj akutni napad nostalgije isprovocirao je Capcom, koji je u zanosu revitalizacije evergrin hitova servirao četvrti nastavak kultnog naslova, slatkiš kojem neće odoleti ni oni kojima je SF uspomena na srećno detinjstvo, ali ni mlađarija kojoj nije sasvim jasno o čemu nižepotpisani čika piše u uvodu. Street Fighter se na pozornicu vraća u velikom stilu, kao prečišćeni sublimat svega što je dobro u žanru one on one tabačina, spreman da ljubiteljima žanra nadoknadi duge godine posta. Četvorka je igra dobre ravnoteže i jednostavnosti, začinjena odmerenom dozom tehnoloških novotarija i online opcijama, ali koja je ipak ostala verna izvornom konceptu iz drugog nastavka, koji je u istorijskim čitankama zabeležen kao prva versus borilačka igra u kojoj je igrač birao više različitih junaka sa specifičnim stilom borbe. Što se upravljanja tiče, srećna okolnost za početnike jeste to što Street Fighter na elementarnom nivou ne nameće potrebu za pamćenjem desetina ezoteričnih kombinacija tastera. Prvih nekoliko borbi u arkadnom režimu preživećete i na golom instinktu, a za ambicioznije poduhvate treba konsultovati spisak specijalnih poteza i odvojiti malo vremena za uvežbavanje. Svaki junak u svom borilačkom asortimanu krije nekoliko naprednih tehnika, koje imaju svoje prednosti i mane, a umešnost nošenja s protivnikom zavisi od dobrog balansa taktike, tajminga i refleksa. S druge strane, iako je SFIV po pitanju upravljačkog sistema jedna od najprijemčivijih igara u celokupnom žanru, iskusne „tabadžije” imaće sasvim dovoljno prostora da prikažu svoje vanserijsko umeće, vežu po dvedesetak udaraca u nizu i protivnika trijumfalno dotuku u slow-motion završnici meča. Jedino frustrirajuće iskušenje jeste boss arkadnog režima, nenormalno „nabudženi” Seth, čije će vas vanzemaljske sposobnosti izbegavanja udaraca naterati na to da iz besa pojedete sve dugmiće sa džojpeda. Kontrolno sredstvo izbora? Pristojan džojped, naravno, i to Xbox 360 varijanta, ako je moguće. Tastaturu slobodno okačite o klin. Performanse četvrtog Street Fightera su odlične, tako da će i na prosečnoj igračkoj konfiguraciji noge i ruke leteti ekranom bez vidnih usporenja. Za jedan port sa konzola, i to Capcomov, ovo je više nego dobra vest. Prednost PC verzije ogleda se i u višim rezolucijama prikaza, a jedinu ozbiljniju zamerku upućujemo nemogućnosti online okršaja sa Xbox igračima, uprkos tome što SFIV svoje mrežne „aktivnosti” sprovodi preko servisa Windows Live i Steam. Nekakvu utehu predstavlja ćaskanje glasom sa drugim PC igračima tokom borbe. Sve u svemu, ovo je pravi blast from the past! Gradimir JOKSIMOVIĆ | ||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |