Simbin je definitivno odlučio da zauzme primat kada su simulacije vožnji u pitanju. Ipak, konkurencija je velika. Nije lako probiti se pored snažnog serijala Need For Speed ili već odavno poznatog Colin McRae Rallyja. Sve ove igre imaju drugačije stilove vožnji. Colin McRae podrazumeva reli-trkanje, dok Need For Speed serijal samo „faktički” nosi reč simulacija u opisu igre. Race The WTCC Game predstavlja nešto sasvim drugo. Race je vožnja koja od igrača zahteva maksimum koncentracije. Ona, za razliku od mnogih, ne podrazumeva zaglavljivanje tastera za gas i samo skretanje ulevo-udesno, uz odbijanje od zidova. Race je nešto drugo. Kao što uvek napominjemo kada opisujemo Simbinove igre, ovde se mora voditi računa o milion stvari. Ko ima strpljenja neka proba, a ko nema strpljenja može samo da se iznervira – pored ogromnog broja podešavanja koja se mogu izvršiti na svakom vozilu, potrebno je odabrati prave gume, a takođe i razraditi dobru taktiku za zaustavljanje u boksu.Grubo gledano, po pitanju simulacije ne mogu se pronaći neke ozbiljnije promene. Čini se da je upravljanje automobilom malo lakše nego u prethodnoj verziji. Kao da automobil slabije prima gas pri izlasku iz krivina – više ne proklizava tako lako kada se pri izlasku iz krivine naglo doda gas. Nismo sigurni da li su programeri nešto čačkali oko AI-ja, ali su definitivno od AI vozača napravili kamikaze. S druge strane, dodali su im dosta „ljudskih” osobina, što znači da će češće praviti greške tokom vožnje. Neretko će se događati da usled preterane agresivnosti izlete van staze. Često će pokušati da vas dekoncentrišu sitnim napadima pa čak i ablendovanjem u odsudnom trenutku. Sve u svemu, novi AI ima svojih prednosti. AI vozači nas ne prate samo u offline režimu, već će postojati i mogućnost ubacivanja AI vozača u online trke više igrača. Programeri su mislili na milion stvari kako bi igračima što vernije preneli atmosferu sa pravog takmičenja. Tokom trkanja, na šoferku će se zalepiti poneki insekt ili prašina koju smo pokupili na stazi. S obzirom na to da igra donosi više od 300 različitih automobila, unutrašnjost svakog biće drugačija. Ukoliko igrač bude vozio Formulu BMW, imaće pogled unutar kacige, sa sve okvirima. Zanimljivo je da su programeri Simbina uveli to da vozači formule rukom skidaju slojeve vizira kada se zaprljaju. Nije da detaljišemo, ali u trenutku kada vozač skida sloj vizira sa kacige, može se menjati i brzina, što se inače radi istom rukom. Šalu na stranu, ovo su samo sitnice. Pored svega, Race The WTCC Game je ostala igra koja će svakom ljubitelju simulacija vožnji doneti dosta zabave.Lepo je to kako nas Simbin uvek iznenadi dobrom simulacijom vožnji. Ovo je prvi nastavak originalne igre koji je sa sobom doneo dosta novina. Nije tu samo veći broj automobila, već i malo zanimljiviji AI, nove staze, kao i realnija fizika automobila. Podešavanja kontrola su standardno obimna. Programeri su detaljno odradili force feedback podešavanja koja se mogu pojačavati i smanjivati za određene stavke, a tu podrazumevamo: gaženje po ivičnjacima, drhtanje izazvano radom motora ili naglim kočenjem, skretanje u krivinama i još ponešto. Force feedback je izvanredan, bolji nego u bilo kojoj drugoj igri. Igraču će se preko volana preneti veliki broj vibracija koje oseća i pravi vozač tokom trkanja. Ukoliko se force feedback podesi na najjače, biće potrebno dosta snage da se automobil održi na stazi. Programeri su pre izlaska igre obećali realnija oštećenja automobila, ali izgleda da od toga opet nema ništa. Na primer, Formulu BMW možete slobodno zakucati u zid sa 200+ km/h i njeni točkovi se neće odvojiti od šasije, što u realnosti teško ostvarivo. Istina je da će pri manjim kontaktima odletati delovi vozila ili će se vozila deformisati, ali to neće bitno uticati na ponašanje vozila, što opet nije realno. Ovo nam se nikako ne sviđa, mišljenja smo da bi realna oštećenja u velikoj meri poboljšala online igranje više igrača. Mnogi se odlučuju na riskantne poteze znajući da neće oštetiti svoj auto ukoliko dođe do kontakta i samim tim nekom drugom igraču očas posla upropaste trku. Uz poboljšanje detekcije kolizije ovakve situacije bi bile znatno smanjene, barem kod relativno normalnih vozača. U igri je oko tridesetak različitih staza, među kojima se, od poznatih, nalazi staza u Francuskoj (Magny Cours), Nirburgring kao i neizbežna Monca. Pored standardnih staza, tu su i tri „gradske” koje bude osećaj slavne staze u Monaku. Sve staze su prelepo urađene i detaljno modelirane. Teško da će i pravi poznavaoci moći da pronađu razliku između pravih staza i ovih u igri. Igrači imaju mogućnost da voze preko 300 različitih modela automobila među kojima su trkačke mašine sa šampionata WTCC 1987, 2006. i 2007, modeli Formula BMW, F3000, Mini Cooper, Caterham i Radical SR3 Supersport. Zvuk u igri je fantastičan. Očigledno je da su programeri uložili poslednji atom snage da bi nam u sobe što vernije preneli atmosferu jednog autodroma. Grafički gledano, u odnosu na prethodnu verziju, igra je znatno poboljšana, te se nemojte iznenaditi ukoliko vaš 7600 GT ne bude mogao da izvuče dobar frejm rejt. Tačno je da je potrebna jača mašina da izvuče dobar frejm rejt tokom igranja sa jakim detaljima, ali je utešna informacija da je grafički dizajn u igri i te kako vredan. Cupkali smo na prstima iščekujući Race The WTCC Game 07 – cupkanje se isplatilo. Bojan NOVAKOVIĆ | | |