Blitzkrieg: Rolling Thunder | Držeći se pažljivo zacrtanog ratnog plana, Nival Interactive i CDV dovršili su davno najavljenu, drugu po redu ekspanziju za Blitzkrieg. Mereno „kompjuterskim vremenom”, ova strategija je nakon godinu i po dana već odavno zašla u sredovečnu krizu, što znači da će ovaj add-on verovatno morati da se suoči s opštim manjkom interesovanja. Vremešna tehnologija, nasleđeni defekti i žestoka konkurencija u vidu Codename: Panzersa (inače brata po izdavaču) čine Rolling Thunder logičnim izborom samo za zaklete Blitzkrieg entuzijaste.Rolling Thunder nastavlja tačno tamo gde je Burning Horizon stao, nudeći otprilike istu količinu sadržaja, rađenu prema identičnoj matrici. Posle legendarnog Ervina „Pustinjske lisice” Romela, koji je bio predmet prethodne ekspanzije, na red je došao ekscentrični američki tenkista Džordž S. Paton. Njegova bogata vojna karijera opisana je kroz šest mini-poglavlja od po tri autentične misije. Tipovi operacija pokrivaju sve standardne ofanzivno-defanzivne varijacije, povremeno sa neobičnim ciljevima (kao kada Paton pokušava da izbavi zeta iz zatočeništva). Pored Patonove kampanje, koja se odvija na tlu Severne Afrike i Evrope, Rolling Thunder takođe nudi osam pojedinačnih misija na egzotičnim lokacijama kao što su Sibir i Nova Gvineja. Prvih nekoliko misija je relativno lako, ali ubrzo postaje jasno da je ova ekspanzija pre svega namenjena Blitzkrieg veteranima, sa sveprisutnim fokusom na taktičku primenu raspoloživih snaga. Upravljanje oklopnim zverima i odredima pešadinaca, kao i održavanje linija snabdevanja neretko zahteva popriličnu stratešku umešnost. Poboljšan neprijateljski AI skupo će naplaćivati neoprezno srljanje na nepoznat teren. Uzgred, programeri su se posebno potrudili da otklone jedan često izrabljivani „slepi ćošak” AI rutina. Vaši snajperisti više neće moći neometano da desetkuju protivničko ljudstvo bez straha od odmazde, pošto je neprijatelj sad „naučio” da ih aktivno lovi. Nival je drugi put propustio šansu da ispravi neke od mana prethodnih iteracija ove franšize na račun kojih su upućivane kritike. Pathfinding je bio i ostao problem vaše armije: hronično nesnalaženje jedinica na terenu koštaće vas kose i živaca. Srodan problem predstavlja nevoljnost vaših jedinica da se odazovu na komande mišem, kao i sitni, neintuitivni dugmići na zastarelom interfejsu (mada, ruku na srce, teško da će ciljna publika ove ekspanzije uopšte obraćati pažnju na dugmiće). U tandemu, ovi nedostaci stvaraju potrebu za preteranim mikromenadžmentom koji u sprezi sa nekoliko loše skriptovanih misija vrlo lako može da ubije želju za daljim igranjem. Došlo je vreme da se Blitzkrieg povuče u penziju, što je verovatno i samom izdavaču jasno. Rolling Thunder je tu tek da održi kakvo-takvo interesovanje do pojave Blitzkriega II. Đorđe NAGULOV | | |