Shadow Vault je niskobudžetna, postapokaliptična potezna RPG strategija koja izgleda kao mlađi i jeftiniji brat Fallout: Brotherhood of Steela. Igra predstavlja delimično do potpuno razočaranje, zavisno od stepena nade koji ste polagali analizirajući produkcione screenshotove.Shadow Vault je igračka varijanta doktora Džekila i mister Hajda: svaki od gradivnih elemenata igre ima svetlu i tamnu stranu, koje u generalnom preseku daju prilično loš rezultat. Solidna grafika/užasna animacija, sjajna ideja/grbava realizacija, ubedljiv scenario/glupava razrada priče kroz misije... A tu je i kreativna lenjost autora: slovački Mayhem Studios se nije potrudio da koncept igre malčice razradi u odnosu na Empire of Magic, njihovu prethodnu igru na čijim je mehaničkim temeljima urađen SW. Za razliku od Fallouta, ovde se nuklearna kataklizma desila na vrhuncu hladnog rata, uzrokovana invazijom iz budućnosti! Naši visoko razvijeni potomci su isisali sve što se moglo isisati iz planete, odlučivši da se vrate u prošlost (u 1958. godinu) i preotmu planetu od predaka. Izazvali su nuklearni holokaust i sami se našli u nebranom grožđu: sa desetkovanim armijama, bez načina da se vrate nazad, počinju da nailaze na sve organizovaniji otpor preživelog čovečanstva... Kroz 20 neinspirativnih misija od vas će se očekivati da ih dokusurite. Or not? Nekoliko tabli vas stavlja i u ulogu protivnika, potpuno narušavajući dotadašnji tok priče, čineći storilajn pomalo, je li, glupim. Pored toga što je borba urađena u poteznom maniru, i kretanje po misionoj zoni bez protivnika u vizuelnom radijusu podleže istom pravilu, što je veeeoma zamarajuće. Vaši vojnici, podeljeni na nekoliko klasa (soldier, sniper, scout...), eliminacijom protivnika stiču iskustvo i poene prestiža koje možete iskoristiti za nabavku novog naoružanja i opreme na posebnim lokacijama. Svaki od likova borbom troši zalihe (supplies), koje nadopunjujete na istim lokacijama (zapravo, građevinama). Misije su jednolične, monotone, a najveće iznenađenje jeste povremena pojava nekog novog protivnika. Igra je prepuna tehničkih i sadržinskih bagova: neke misije se mogu završiti samo ako imate sreće da se skript za odmotavanje priče aktivira, a nekada ćete umesto toga popiti poruku o grešci pri učitavanju tekstura. Na GeForce 6800 i 6800 GT kartama igra uopšte neće hteti da se pokrene, a od patcha već mesec dana nema ni traga, niti će ga biti u skorije vreme: Mayhemov Web sajt je apdejtovan pre pola godine i, sudeći po njemu, igra još uvek nije izašla. Mess. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |