![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Priča nas vodi u fantazijsku zemlju Nimoan čiji su žitelji proveli vekove u miru dok je nad njima bdelo budno oko velikog krilatog zaštitnika. Pre ovog mira, zmajevi su u strašnoj bici odneli pobedu nad zlim Scharborrom i njegovim hordama monstruma, nakon čega su ga prognali. Posle toga zmajevi su polako počeli da nestaju, a pre nego što je i sam postao deo legendi, Unkh-Agor, poslednji od velikih zmajeva, ostavio je dve stvari: proročanstvo da će se Scharborr vratiti i ponovo pokušati da uništi svet, kao i poslednju nadu za ponovni spas Nimoana – jedno zmajevo jaje. Proročanstvo se ispunilo – Scharborr se vratio s novom armijom, a na igraču je da u ulozi mladog zmaja oslobodi Nimoan od čudovišta i da se, na kraju, jednom zauvek obračuna sa Scharborrom.
Plavi zmaj Barroth napada svoje protivnike ledenim dahom, ali je njegova najveća snaga opsežan arsenal moćnih magija od kojih najjače menjaju krajolik. Kao tipičan mag, Barroth nije otporan na napade, ali je okretan i brz i može da ih izbegne. Morrogh je crni zmaj koji, pored daha koji prži kiselinom, raspolaže magijama za prizivanje mrtvih koji će se boriti uz njega. Pošto je spor i nedovoljno oklopljen, Morrogh opstaje zahvaljujući natprosečnoj sposobnosti regeneracije. Kada je zmaj u stisci sa zdravljem, može da iskoristi specijalni napad i da u brišućem letu pokupi protivnika, te da ga pozove na malu zakusku kao specijalnog gosta (uz upečatljivu animaciju i zvuk). Kako eliminišete protivnike i njihove građevine, stičete iskustvo što dovodi do podizanja nivoa zmaja. Na svakom nivou možete da unapređujete snagu ili dužinu trajanja daha svog zmaja ili da naučite nove veštine ili magije. Magije nisu samo dekorativni „zmajev dah sa drugačijom animacijom” već dodaju solidnu taktičku komponentu. Tako možete da oslabite, usporite, otrujete ili ošamutite protivnike, a moćnijim magijama čak i da im uklonite prirodni zaklon ili tlo pod nogama. Ovo može da ide toliko daleko da, ako imate želju (i magije), pri kraju igre možete da demolirate i menjate kompletnu geografiju celog sveta. Jedino ograničenje pri ovom poduhvatu jeste sistem za bacanje magija. Naime, čarolije ne troše manu ili bilo šta drugo, nego su automatski ponovo spremne za upotrebu nakon određenog vremena. Ovo je jednostavno, ali vas stimuliše da napravite idealnu kombinaciju magija koje ćete koristiti umesto da stalno bacate jednu te istu kao u većini igara. U dvadesetak misija vaš zadatak je uglavnom uvek isti – očistite region od čudovišta dok branite ili pomažete izgradnju ljudskog grada u tom regionu. Naravno, ovo nije običan bebisiterski posao – i ljudi će učiniti nešto za vas. U regionu u kojem ne postoji grad stvoriće se novi brlozi iz kojih će nova čudovišta ponovo da pustoše Nimoan. Zato ponekad nije loše da pričekate s podizanjem gradova jer u brlozima svojih neprijatelja možete da pronađete dragulje pomoću kojih možete da otključate nove vrste napada ili prostor za učenje novih magija. Iz gradova dobijate i aktivnu pomoć u vidu strelaca i vitezova koji će vam pružiti podršku na bojnom polju. Što više neprijatelja eliminišete, gradovi dobijaju više energije za dalji razvoj i unapređivanje pa stiču bolju odbranu i jače jedinice tako da, nakon određenog vremena, grad može sam da se brani, a vi nastavljate dalje. Strateški nastrojeni igrači će sigurno poželeti veći stepen kontrole nad gradovima i njihovim jedinicama, ali ovo nije takav tip igre. Programeri Primal Softa stvorili su igru koja izgleda sasvim solidno na, za današnje standarde, slabašnim mašinama. Na kvalitetnijim konfiguracijama grafika i efekti zaista su impresivni. Eksplozije vatrenih lopti iznad šuma, stvaranje kanjona ili aktivnih vulkana, smene dana i noći i, naravno, animacija zmajeva izgledaju predivno. Zvuk i muzika adekvatno nadopunjuju vizuelnu komponentu, ali nisu nametljivi i ne odvraćaju pažnju od prženja svega oko sebe. Igrački interfejs se lako savladava, pa kombinacija tastature i miša za pomeranje vašeg zmaja u prostoru deluje sasvim prirodno. Jedina zamerka tehničko-konceptualnom delu igre mogla bi da se uputi činjenici da je ovo čisto akcioni RPG odnosno da je propuštena prilika za dublji role-play kada ste već u telu zmaja. No, o tome nećete mnogo brinuti dok delite pravdu s neba. The I of the Dragon nije tipičan akcioni RPG. Imate neprestanu akciju i konstantno unapređivanje svog krilatog alter ega, ali sve ostaje novo i sveže dovoljno dugo da se stvari ne ponavljaju i ne postanu monotone tako brzo kao što je slučaj kod brojnih Diablo klonova. Poklonicima hard core RPG-ova činjenica da su u zmajskoj koži neće mnogo promeniti stav prema ovoj igri, ali svi ostali su dobili još jedan odličan izvor razonode. Kao kod bilo kog iole uspešnog akcionog RPG naslova, kada „obrnemo” The I of the Dragon nekoliko puta, ostaje da čekamo nastavak sa više klasa, više neprijatelja, više veština... Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |