TEST PLAY
F1 24
Vladimir PISODOROV
1. jul 2024.

Pod krilaticom „Budi Jedan od 20”, EA Sports je, nešto ranije nego obično (između trka u Monte Karlu i onoj na stazi Žil Vilnev), na rafove prodavnica poslao novo poglavlje serijala F1. Produkcijski upakovana bolje nego ikad, s grafičke strane ispeglana tako da malo šta ostaje nedorečeno, F1 24 opasno „preti” da bude proglašena najboljom igrom u opusu. Još kada budete doživeli brzinski šok, naročito ako ste pre toga „bistrili” neku od alternativnih trkačkih igara, jednostavno ćete biti oduvani iz fotelje.

Prednji delovi bolida kruti su kao strele, a to dovodi do „pipavog” prolaska kroz krivine
U pitanju je tehnički besprekorno upakovano ostvarenje, sa mnogo prepoznatljivog sadržaja

Ali, da li je šminka jedino čime F1 24 može da se pohvali? Sem nekoliko, hvale vrednih sitnica, nažalost, jeste. Bez obzira na kojoj platformi odlučite da bistrite sadržaj, na kraju krajeva, dolazite do istog zaključka - još jednom se radi o vešto prepakovanom sadržaju, koji smo već toliko puta imali priliku da gustiramo.

Stvar koja je podigla najviše prašine je novi sistem upravljanja nazvan Dynamic Handling. Ne, ne radi se o komplementu koji se prilagođava vašem načinu vožnje, već silom virtuelnog aerodinamičkog potiska nabijenoj iteraciji, koja bolide naprosto „lepi” za asfalt. To znači da stazama možete još opuštenije da jezdite, bez bojazni od gubitka kontrole pri prevelikoj brzini ili nepreciznom prolasku kroz krivine. Ipak, nije sve tako ružičasto kada su mainstream igrači u pitanju, jer su, iz nekog razloga, prednji delovi bolida kruti kao strele, a to dovodi do „pipavog” prolaska kroz krivine, koji u velikom broju slučajeva dovodi do preupravljanja i „gubitka” zadnjeg kraja. Izgleda krajnje šašavo, ali to znači da smo u isto vreme dobili sistem upravljanja koji i dodaje i oduzima po jedan pomoćni točak sa bolida. Dok vi ovo čitate, Codemasters je u javnost (pod ogromnim pritiskom igrača) trebalo da izađe sa „zakrpom” koja bi situaciju, donekle, iznivelisala. U čitavoj priči najbolje su, opet, prošli vlasnici PlayStationa 5, jer podrška za kontroler DualSense briljira. Zapravo, igra još jednom preferira kontroler u odnosu na volan i daleko je lakše postići potrebnu preciznost koristeći pečurkice, nego obruč volana.

Dopalo nam se to što aktuelni vozači sa ekipom na pit laneu komuniciraju originalnim porukama. U pitanju su ranije snimljene konverzacije, zabeležene poruke nastale za vreme održanih trkačkih vikenda. Ono što nam se nije dopalo je to što su te poruke rezervisane za sam kraj trke, te ozbiljnije udese. U međuvremenu, vozači kao da ne postoje kada je komunikacija u pitanju. Inače, inženjer vam se obraća dobro poznatim arsenalom poruka, koje su u mnogim slučajevima besmislene, baš kao i u prethodnim verzijama igre.

Najznačajnija predstavljena novina je kampanja u kojoj možete da uživate sami ili u društvu jednog prijatelja. Umesto da vodite računa o funkcionisanju čitavog tima i, usput, „izigravate” vozača, sada možete da se fokusirate isključivo na dešavanja na stazi. Možete da krenete iz šampionata F2 ili da odmah uskočite u bolid neke F1 ekipe. Prva zanimljiva stvar je to što je, osim što možete sami da „izradite” vozača, dozvoljeno da preuzmete kontrolu nad bilo kojim od pravih „pilota”. Nažalost, ukoliko odaberete nekog iz F2 rostera, ne možete odmah do F1 ekipe, ali su se autori iskupili na drugi način. Na raspolaganje su stavili legende, među kojima se nalaze Ajrton Sena, Mihael Šumaher, Najdžel Mensel, Žak Vilnev, Mika Hakinen, Felipe Masa, Dženson Baton i drugi. Vozači se međusobno razlikuju po osobinama, kao što su iskustvo, fokus, tempo... a one vremenom mogu da se menjaju: nabolje i nagore. Naravno, sve zavisi od toga kako se pokažete na stazama i u pitanju je proces koji teče automatski (čitaj: ne možete samostalno da raspoređujete iskustvene poene). Osim što morate da vodite računa o postavljenom ličnom cilju (u smislu boostovanja pomenutih osobina), pažnju treba da obratite i na to da ne izgubite mesto u ekipi. Praćenje stanja obavlja se na vizuelno prijemčiv način i u svakom momentu vam je jasno da li vam se pozicija u timu klima ili ne.

Visoko postavljeni ciljevi i stalno dokazivanje u odnosu na klupskog kolegu dovode do preusmeravanja resursa ekipe ka vama, što možete da iskoristite za nadogradnju bolida. Možete da zatražite izmene na bolidu, ali isto to radi i timski kolega, a na raspolaganju je i osoblje sa kojim tesno sarađujete na razvijanju delova. Oni će vam davati različite zadatke koje je potrebno ispuniti na stazi kako bi se povećala njihova učinkovitost. Dodajete ih na već dobro poznate taskove sa kojima se družimo godinama unazad. Ponekad će biti teško ispratiti šta je sve za vreme trkačkog vikenda potrebno ispuniti, naročito u ovom drugom slučaju, jer nije sve dovoljno jasno dokumentovano. Ni to nije sve, pa se sada i inženjer sa pit walla povremeno „javlja” sa zahtevom da ispunite određeni zadatak za vreme trke (na primer, da vozite dva kruga bez generisanja ikakvih oštećenja), ali ovo ne donosi vidljive reperkusije. Ni pozitivne, ni negativne.

Nova kampanja zanimljivo je ustrojena, ali i dovoljno jednostavna da vas svojom organizacijom ne zamori. Ukoliko zamor, ipak, želite, i dalje možete da pokrenete klasičnu kampanju u kojoj ćete sve stvari (tim) držati pod svojom kontrolom. Ovde se ništa značajnije nije promenilo. Još jedan segment koji nije doneo promene je F1 World, za koji smo se ponadali da će biti budućnost serijala F1. Umesto da nastave da ga dodatno oblikuju u kampanju, nalik onima u Gran Turismu i Forzi Motorsport, autori su odlučili da ovo bude uzletna pista za igranje s vizuelnim džidža-bidžama i koketiranje s virtuelnom monetom bez koje u Electronic Artsu, očigledno, ne mogu. Ne možemo dalje da lamentujemo na ovu temu...

Bez obzira na to što smo imali „mali milion” zamerki na prošlogodišnji Braking Point 2, skriptovanu „kampanju” s pozadinskom pričom u kojoj smo pratili dogodovštine izmišljenih F1 zvezda, tako sada moramo da zakukamo nad podatkom da F1 24 ne donosi njen nastavak. Nepisano pravilo glasi da Codemasters svake druge godine ima vremena da se pozabavi ovim segmentom, pa je tako i ovog puta. Utehu možete da potražite u još jednom novom karijernom režimu, koji ovog puta ima karakter online izazova. Naime, u Challenge Career takmičite se protiv online takmaca, kroz kampanju vodeći naznačenog vozača. Sve je gotovo identično kao u slučaju offline kampanje, osim što nemate mogućnost odabira vozača i tima za koji ćete nastupati. Isto tako, izazovi su vremenski ograničeni, postoji i top-lista, a kada predviđeno vreme „iscuri”, pred vama će se naći mogućnost da se oprobate u novoj ulozi. Što se pojedinačnih trkačkih vikenda tiče, zadržano je dobro poznato ustrojstvo, a osim bolidom koji ste „sagradili” za vreme (timske) karijere, na stazu možete da izađete vozeći bilo koji F1 bolid iz tekuće ili F2 bolid iz prethodne sezone.

Sa omota igre, negde u daljinu, gledaju Luis Hamilton, Šarl Lekler i Lando Noris, verovatno se pitajući kada će u Codemastersu odlučiti da se uozbilje i ponude nam toliko željeni simulacijski sadržaj. To se, verovatno, neće dogoditi nikada, baš kao što ćemo teško biti u situaciji da pričamo o osveženom sezonskom ostvarenju koje je donelo radikalne izmene. Zbog čega bi to autori radili, kada im i ovako dobro ide.

Upravljajući bolidima u F1 24, još jednom, osećate se kao pravi trkač, pilot najmoćnijeg bolida na svetu, koji vešto rešava situacije u kojima može da se nađe. Što se potpisnika ovih redova tiče, upravljački sistem mogao je da ostane takav kakav jeste, iako će ga autori verovatno vratiti u stanje koje podseća na ono iz prošle godine. Ni sa tim nemamo problema.

Da ste sada pali s Marsa, F1 24 mogli bismo da vam preporučimo mirne duše, jer osim što je u pitanju tehnički besprekorno upakovan sadržaj, na raspolaganju je i podosta sadržaja koji će vas držati ispred ekrana, naročito ako volite Formulu 1, a ne samo trkačka ostvarenja. Nažalost, za nas koji očima sokola pratimo šta se dešava iz godine u godinu, ovde nema puno novina koje bi nas naterale da igru poželimo da uvrstimo u kolekciju. Da je u pitanju besplatan ili DLC za koji je potrebno izdvojiti simboličnu svotu novca, još i ne lezi vraže, ali ovako...

Potrebno: FX-4300 / Core i3-2130, 8 GB RAM, Radeon RX 480 / GeForce GTX 1060

Poželjno: Ryzen 5 2600X / Core i5-9600K, 16 GB RAM, Radeon RX 6600 XT / GeForce RTX 2070

Ova igra je: simulacija trka Formule 1

Platforma: Windows, Xbox One/SXS, PlayStation 4/5

Veličina: 53 GB

Studio: Codemasters

Izdavač: EA Sports

Adresa: i.sk.rs/360044

PEGI: 3

80

Naš video: i.sk.rs/360056


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama